Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-06-2017, 19:51   #11
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Medlem siden: Dec 2016
Sted: Trondheim
Meldinger: 46
ladyevot er på vei til noe stort.
Sv: Sommarskravling i juni 2017

Sitat:
Opprinnelig postet av Endelig2014 Vis post
Hei og hå damer

Raskt innpå: lille frøkna ville ut i uke 36+1. Veide 3430 gram og var 50 cm lang. Vi har det veldig fint!! Det ble hva de kaller kaste KS, men jeg syns vi hadde god tid jeg

Er fortsatt på sykehuset og skriver på telefonen. Oppdaterer da jeg kommer hjem.

Lykke til alle tøffe damer!!
Gratulerer så mye med jenta
Nå ble det enda mer virkelig at min lille gutt snart er her også

Vil mer enn gjerne høre fødselshistorien din når og om du vil dele den når du får kommet deg litt. Som førstegangs som ikke aner hva hun går til, er det alltid kjekt å høre fra andre

Nyt tiden så lenge med din lille gulljente
Gammel 22-06-2017, 19:58   #12
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Da har jeg vært på ny UL i dag.
Ikke mye nytt, og fikk ingen bilder. Begynner å bli trangt til lillegutt, og han hadde både armer og bein i veien. Alle verdier var normale, men han er litt under snittet i størrelse.
Ligger også fortsatt i seteleie, noe jeg merker godt da jeg sliter med halsbrann og tungpust. Håper han snur seg snart! For fødselen sin del har det ingen betydning da jeg har planlagt KS 7. august, så lenge han ikke bestemmer seg for å komme før da

Håper dere andre damer har det bra! Snart er det virkelig siste innspurt for oss alle sammen, så vidt jeg vet er jeg sist ute, er det lenge igjen til dere andre nå?
Gammel 26-06-2017, 13:48   #13
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Endelig2014 Vis post
Hei og hå damer

Raskt innpå: lille frøkna ville ut i uke 36+1. Veide 3430 gram og var 50 cm lang. Vi har det veldig fint!! Det ble hva de kaller kaste KS, men jeg syns vi hadde god tid jeg

Er fortsatt på sykehuset og skriver på telefonen. Oppdaterer da jeg kommer hjem.

Lykke til alle tøffe damer!!
Gratulerer så mykje med jenta, Endelig! Håpar alt går fint både med deg og den lille

Gledar meg til å høyra meir frå deg. Kva var grunnen til at du måtte ha hastekeisersnitt?

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 26-06-2017 kl 13:52.
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-06-2017, 14:00   #14
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av ladyevot Vis post
Da har jeg vært på ny UL i dag.
Ikke mye nytt, og fikk ingen bilder. Begynner å bli trangt til lillegutt, og han hadde både armer og bein i veien. Alle verdier var normale, men han er litt under snittet i størrelse.
Ligger også fortsatt i seteleie, noe jeg merker godt da jeg sliter med halsbrann og tungpust. Håper han snur seg snart! For fødselen sin del har det ingen betydning da jeg har planlagt KS 7. august, så lenge han ikke bestemmer seg for å komme før da

Håper dere andre damer har det bra! Snart er det virkelig siste innspurt for oss alle sammen, så vidt jeg vet er jeg sist ute, er det lenge igjen til dere andre nå?
Reknar med du får ny UL igjen om ei stund, viss lillegutt er litt liten i størrelse? Men bra å høyra at han har det bra i magen likevel. Spennande tider no, når det nærmar seg fødsel for oss alle!

Eg har termin 26. juli, så det er akkurat ein månad igjen for meg! Eg reknar med å føda normalt, så eg er spent på når fødselen startar denne gangen. Satsar på julibarn iallfall.

Des. 12

Juli 17
Gammel 26-06-2017, 14:23   #15
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

I dag er eg 36+0, og det er akkurat ein månad igjen til termin!

Eg var hos jordmor i veka som gjekk, og vart då henvist vidare til UL på sykehuset. I løpet av dei 7 siste vekene har nemlig SF-målet mitt gått ned frå gjennomsnittsstreken på skjemaet, heilt ned til nederste streken på skjemaet. I tillegg hadde eg gått ned 1 kg i løpet av dei 3 siste vekene. Jordmora ville derfor at eg skulle få ein ekstra sjekk, sidan det kan tyda på at babyen veks for lite og ikkje har det bra.

I utgangspunktet var eg ikkje så veldig bekymra, for eg kjenner like mykje liv i magen som før. Alt anna er også normalt. Fint blodtrykk, og ok urinprøve på svangerskapskontrollen i forrige veke. Vektnedgangen trur eg kom av at eg hadde vore veldig forkjølt og hatt dårlig matlyst i nokon dagar før eg var hos jordmor, for no har eg gått opp 1-2 kg igjen. Men det er klart at eg vart litt bekymra når SF-målet hadde gått så mykje ned i løpet av nokre veker. Derfor var eg glad for at jordmora tok det på alvor, og henviste meg vidare til UL på sykehuset.

Fredag i forrige veke fekk eg time til UL. Legen som undersøkte meg, fann heldigvis ikkje noko gale! Blodgjennomstrømninga i navlestrengen var heilt fin, eg hadde passelig med fostervatn, og babyen såg ut til å ha det bra. Vesla vart målt til å vera ca 2800 gram, og det var akkurat gjennomsnittlig vekt i forhold til kor langt eg var på vei

Legen sa at eg ikkje trengte å koma tilbake på ny UL, sidan alt såg så fint ut. Det var nok at eg gjekk på vanlige svangerskapskontrollar hos lege/jordmor dei neste vekene fram mot termin. Så no skal eg slappa av, og berre prøva å nyta dei siste vekene av svangerskapet.

Ellers er eg ganske hoven i venstre fot/legg, i tillegg til at eg har fått mykje åreknutar på den foten. Viste det til legen når eg først hadde time på sykehuset, og han var enig i at det var litt rart at høgre fot var så mykje verre enn den venstre. Han sa at eg måtte følgja med vidare. Og viss hevelsen vart verre eller eg fekk smerter, måtte eg ta kontakt med lege - for då kunne det vera fare for blodpropp! Så eg får berre vera flink til å sitja/liggja med beina høgt, og å bruka støttestrømper. Då går det forhåpentligvis bra!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 26-06-2017 kl 14:29.
Gammel 02-07-2017, 16:17   #16
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabella Vis post
Reknar med du får ny UL igjen om ei stund, viss lillegutt er litt liten i størrelse? Men bra å høyra at han har det bra i magen likevel. Spennande tider no, når det nærmar seg fødsel for oss alle!

Eg har termin 26. juli, så det er akkurat ein månad igjen for meg! Eg reknar med å føda normalt, så eg er spent på når fødselen startar denne gangen. Satsar på julibarn iallfall.
Neida, så liten er han ikke, så det blir ikke noen ny UL med mindre det skjer noe. KS er om 5 uker, så nå begynner jeg å bli rimelig utålmodig og klar for at han kommer :hjerte:

Bare litt over 3 uker igjen til deg og, med mindre lillesøster kommer før tiden da Har du født før eller etter termin med de to første da?

Lykke til i innspurten alle sammen
Gammel 16-07-2017, 13:10   #17
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av ladyevot Vis post
Neida, så liten er han ikke, så det blir ikke noen ny UL med mindre det skjer noe. KS er om 5 uker, så nå begynner jeg å bli rimelig utålmodig og klar for at han kommer :hjerte:

Bare litt over 3 uker igjen til deg og, med mindre lillesøster kommer før tiden da Har du født før eller etter termin med de to første da?

Lykke til i innspurten alle sammen
Ok, greit å sleppa ny UL. Ja, tida går alltid fort på slutten av svangerskapet, synst eg. Ikkje lenge igjen for deg heller no.

Storesøster kom 2 dagar over termin, men riene starta på termindagen. Mellomsøster kom 9-10 dagar før termin.

Eg var på kontroll hos jordmor mandag denne veka (38+0). Alt såg fint ut, men eg hadde fortsatt spor av blod i urinen. Det har eg hatt på dei to siste svangerskapskontrollane. Blodtrykket var litt høgare enn det har vore tidligare i svangerskapet. Men det var heilt innanfor normalen, så ikkje noko å bekymra seg for. Fosterlyden var på 128 slag i minuttet denne gangen og, som forrige gang, og symfysemålet var no tilbake på gjennomsnittsstreken! Så tydelig at SF-målet kan variera mykje alt etter kven som måler, og korleis babyen ligg i magen. Eg hadde no gått opp igjen 2 kg, etter først å ha gått ned 1 kg.

Håpar alt går bra med deg fortsatt. Lykke til med KS, når du kjem så langt!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 16-07-2017 kl 13:19.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:06.