Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-05-2011, 04:08   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
Sliter med tilliten til mannen min ...

Her sitter jeg midt på natten og mannen min er ute på byen. Håper han kommer hjem snart for jeg klarer ikke å slappe av før jeg vet at han kommer hjem. Føler meg så utrolig tullete og dum. Årsak: jeg er redd for at han skal møte en annen på byen og gjøre noe dumt.
Sikkert ordentlig dumt av meg, men slik har jeg det nå igjen.

Tilliten sviktet for ganske nøyaktig tre år siden da vi gikk gjennom en fase hvor begge hadde det tøft pga mislykkede prøverørsforsøk. Da reiste han på gjenforeningsfest med gamleklassen og fikk litt i overkant god kontakt med en klassevenninne. Jeg fant ut av dette etter at jeg tilfeldig kom over ham en gang de chattet på nett. Senere fant jeg også ut at hun hadde sendt et brev til ham med de dypeste erklæringer og at han hadde trøsteringt til henne for å få støtte fordi forholdet vårt var så dårlig. Han prøvde å lyve seg ut av denne situasjonen og håndterte den på en, for meg, uærlig måte.
Etter dette har jeg slitt enormt med å få tilliten tilbake og klarer det faktisk ikke. Jeg er så redd for å oppleve den forferdelige følelsen av svik igjen. Det sliter så enormt på meg og forholdet vårt, som er ok i dag føler jeg.

Det skal sies at min mann er en mann av få ord og som holder godt på følelsene sine, så de store kjærlighetserklæringene er ikke tilstede. Føler meg bare så enormt dum og kanskje er det ekstra ille nå som jeg er gravid og i en sårbar periode.
Er det noen som har noen gode råd til hvordan jeg skal komme meg ut av denne vonde tenkingen? Det hadde vært så godt å kunne gi i forholdet uten å ta forbehold.
  Svar med sitat
Gammel 15-05-2011, 10:03   #2
Della
Supermedlem

Della sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 995
Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.
Sv: Sliter med tilliten til mannen min ...

Håper han kom hjem rett etter du postet meldingen din Det er fælt å sitte sånn og vente og lure.

Samtidig er det jo ikke greit at tilliten din til ham ikke er 100%. Jeg vet ikke om jeg har noen kjempegode råd til deg dessverre, men er det mulig å få han med til samtale på familievernkontoret, f.eks.? Det kan jo være at det å få inn en nøytral tredjepart kan bidra til å få luftet og strukturert de tingene man går og tenker på.
Dere skal jo ha barn sammen skjønner jeg, så dere har jo alt å vinne på å få samlivet på rett kjøl nå.

Håper dere finner ut av det. Masse lykke til

PS. Oppdater oss gjerne.
Gammel 15-05-2011, 10:15   #3
Didi
Veteranmedlem

Didi sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,565
Blogginnlegg: 45
Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.

Syns Della har gitt deg et godt svar, men ville bare komme med et lite tillegg:
Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrerte Vis post
Føler meg bare så enormt dum og kanskje er det ekstra ille nå som jeg er gravid og i en sårbar periode.
Ja, det er sannsynligvis ekstra ille når du er gravid og hormonell! Flere jeg kjenner har hatt store problemer både med å ha tillit til mennene sine og til å orke dem i det hele tatt mens de var gravide. I tillegg er det ingen hemmelighet at man i løpet av svangerskapet (ofte i 2 trimester) får opp mange av sine tidligere problemer både i drømmer og våken tilstand. Det er som om man ubevisst prøver å kvitte seg med "gamle spøkelser" før en ny era begynner Dette står i endel svangerskapsbøker, så her dikter jeg ikke altså

Ta deg en prat med mannen din og forklar hvordan du har det, at det sannsynligvis skyldes hormoner, og at du akkurat nå har behov for at han snakker mer til deg og forteller deg hvordan han har det. Sannsynligvis skjønner han det. Og kanskje slipper han bli så lei hvis du "maser" på ham om dette i etterkant

Apebarnet Didibert Aksjon "få ut Didibert" fullført 17/3-06
Tigergutten Krapylet Aksjon "få ut Krapylet" fullført 17/4-08
Løvinnen Lilletull kom i racerfart 15/8-11
Didi er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-05-2011, 10:36   #4
Della
Supermedlem

Della sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 995
Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Didi Vis post
I tillegg er det ingen hemmelighet at man i løpet av svangerskapet (ofte i 2 trimester) får opp mange av sine tidligere problemer både i drømmer og våken tilstand. Det er som om man ubevisst prøver å kvitte seg med "gamle spøkelser" før en ny era begynner Dette står i endel svangerskapsbøker, så her dikter jeg ikke altså
Dette har jeg også opplevd - jobber mye mentalt nå med det å ha slitt med å få barn... Lærerikt, Didi.

Sitat:
Opprinnelig postet av Didi Vis post
Ta deg en prat med mannen din og forklar hvordan du har det, at det sannsynligvis skyldes hormoner, og at du akkurat nå har behov for at han snakker mer til deg og forteller deg hvordan han har det. Sannsynligvis skjønner han det. Og kanskje slipper han bli så lei hvis du "maser" på ham om dette i etterkant
Signerer!

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:52.