Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-06-2011, 12:57   #11
Xavia
Seniormedlem

Xavia sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,459
Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Om sex på slutten

Som flere sier her: Dersom sex fortsatt er godt, og kynnerne ikke vonde så er det da ingenting i veien for å fortsette med det. Slim er ikke farlig, og veldig normalt. Skjønner ikke helt hvorfor du skulle holde opp med sex nå, for så å gjennoppta aktiviteten i uke 37? Tenker du at da er det tryggere for babyen å bli født? Sex setter ikke igang fødsel, om det ikke er modent og likevel rimelig klart!

Vi har fortsatt et svært aktivt sexliv, og hadde det også forrige gang. Da tror jeg også vi hadde hellet med oss og fikk fødsel i gang med sex. Dagen før termin hadde vi sex rundt 22 tiden, og 23.30 kom første kraftige rie. Så bare rant det på, og gutten ble født samme natt.

Mener jeg leste et sted at det er litt "far fetched" å tro at sex kan sette i gang fødsel dersom man fra før av ikke har hatt et "aktivt" sexliv. Men jeg aner ikke...

Minstemann , født 2.august, satte et punktum med stil!
Xavia er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 18:18   #12
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Xavia Vis post
Som flere sier her: Dersom sex fortsatt er godt, og kynnerne ikke vonde så er det da ingenting i veien for å fortsette med det. Slim er ikke farlig, og veldig normalt. Skjønner ikke helt hvorfor du skulle holde opp med sex nå, for så å gjennoppta aktiviteten i uke 37? Tenker du at da er det tryggere for babyen å bli født? Sex setter ikke igang fødsel, om det ikke er modent og likevel rimelig klart!

Vi har fortsatt et svært aktivt sexliv, og hadde det også forrige gang. Da tror jeg også vi hadde hellet med oss og fikk fødsel i gang med sex. Dagen før termin hadde vi sex rundt 22 tiden, og 23.30 kom første kraftige rie. Så bare rant det på, og gutten ble født samme natt.

Mener jeg leste et sted at det er litt "far fetched" å tro at sex kan sette i gang fødsel dersom man fra før av ikke har hatt et "aktivt" sexliv. Men jeg aner ikke...
Det som er tingen her er jo at kynnerne ER vonde. Etter sex har de kommet tett, og gjort vondt i rygg og mage. De bygger seg opp og roer seg igjen akkurat som rier, (men de har ikke kommet regelmessig). Derfor tenkte jeg at det kanskje var lurt å vente til babyen ikke var prematur før vi hadde sex igjen, for jeg vil ikke føde før jeg skal. Men nå ser det ut til at disse kynnerne kommer uansett om vi har sex eller ikke, så da har vi sex som normalt selvfølgelig. Det er nok bare kroppen som gjør seg klar, uavhengig av sex. Men for en stund siden virket det altså som om sexen fremprovoserte rielignende kynnere, og det syns jeg var skummelt "så tidlig".
  Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 18:46   #13
Xavia
Seniormedlem

Xavia sin avatar

Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrerte Vis post
Det som er tingen her er jo at kynnerne ER vonde.
DA hadde jeg styrt mest mulig unna aktivitet som framprovoserte vonde kynnere. Om det så var sex eller shopping.

Gammel 01-06-2011, 22:47   #14
Silledille
Supermedlem

Silledille sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Meldinger: 714
Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.

Min gyn har anbefalt at jeg ikke får orgasme før i uke 38 Jeg har hatt en truende abort, men etter undersøkelsen i kveld er alt som normalt. Likevel altså, ikke sex. Både orgasmen og spermen gjør at lovmora trekker seg sammen.
Skal jeg klare 7 mnd uten sex, så greier vel du å holde deg til det passer å føde
Silledille er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 23:17   #15
Bambii
Supermedlem

Bambii sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Bergen
Meldinger: 1,388
Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.

Sex med utløsning inni, er ikke anbefalt før det nærmer seg termin. Jeg fikk skikkelige kraftige kynnere etter sex, og ble lagt inn på obs post. Sæd inneholder stoffer som gjør at man kan modnes.
Bambii er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-06-2011, 07:47   #16
Xavia
Seniormedlem

Xavia sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Tessius90 Vis post
Sex med utløsning inni, er ikke anbefalt før det nærmer seg termin. Jeg fikk skikkelige kraftige kynnere etter sex, og ble lagt inn på obs post. Sæd inneholder stoffer som gjør at man kan modnes.

Seriøst? Hvorfor står dette ikke i noen bøker jeg har lest?? Dette burde jo i så fall lege og jordmor ha opplyst om også.

Går gravid for tredje gang, og mistenker at denne informasjonen her ikke gjelder alle gravide?! Det gjelder kanksje om man feks har truende abort, eller vonde kynnere etter sex?

Gammel 02-06-2011, 11:58   #17
Cilius
Veteranmedlem

Cilius sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: På landet
Meldinger: 3,679
Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.

Men jeg tror sæd kun fører til modning når kroppen ellers er klar...?
Cilius er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-06-2011, 13:42   #18
Bambii
Supermedlem

Bambii sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Bergen
Meldinger: 1,388
Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.Bambii har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kan godt stemme, men jeg fikk beskjed av jordmor på obs post og ikke la mannen komme inni meg, da kroppen min reagerer med å få sterke kynnere, som igjen kan føre til fødsel. Dette er nok sikkert helt individuelt.

Jeg formulerte meg kanskje litt feil.

Sist endret av Bambii; 02-06-2011 kl 13:44.
Bambii er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-06-2011, 16:18   #19
Silledille
Supermedlem

Silledille sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Meldinger: 714
Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Xavia Vis post

Seriøst? Hvorfor står dette ikke i noen bøker jeg har lest?? Dette burde jo i så fall lege og jordmor ha opplyst om også.

Går gravid for tredje gang, og mistenker at denne informasjonen her ikke gjelder alle gravide?! Det gjelder kanksje om man feks har truende abort, eller vonde kynnere etter sex?
Nei, det gjelder visst for alle. Gyn anbefalt det mot slutten av svangerskapet

Men sex tidligere i svangerskapet har jeg aldri hørt at er skadelig før jeg nå ikke får lov... enda ting har normalisert seg - jeg har et helt normalt svangerskap nå.
Silledille er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:04.