Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-01-2003, 21:23   #11
Meg
Seniormedlem

Meg sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 1,639
Meg er på vei til noe stort.
Jeg er forsåvidt helt enig med deg Maremor. Men ett sted går grensen, og en kafetur i røykeavdelingen i ny og ne, er etter min mening laaaaaangt innenfor det som er akseptabelt. Vi skal beskytte barna våre, men det er grenser for hvor overbeskyttende man skal bli - enten de er i magen eller utenfor.

Og for å dra denne diskusjonen et hakk videre: Overbeskyttende foreldre er ikke nødvendigvis de beste foreldre - TVERT IMOT.
Meg er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-01-2003, 23:22   #12
Linejenta
Gjest

Meldinger: n/a
Hei Nuggett

Jeg fant bladet, så nå skal jeg lese litt...

Klem fra
  Svar med sitat
Gammel 03-02-2003, 17:41   #13
Carina
Gjest

Meldinger: n/a
Det er jo opp til hver enkelt gravid hvor langt man vil gå med å avstå fra passiv røyking. Jeg var selv på kafe helt i begynnelsen av svangerskapet og satt på røykeavd. Jeg passer på å ikke få røyken rett på meg (får angst da...) Men dette er jo en stund siden, jeg vet ikke hva jeg ville gjort dersom jeg skal på kafe nå. Ser det an på stedet, om det er mye røyk der eller ikke tenker jeg.

En annen ting jeg har reagert på: På nyttårsaften sa svigermor og svigerbestemor til meg at det gjorde jo ikke noe om du tok et glass vin, det er jo ikke farlig. Jeg hadde da sagt nei for jeg vil ikke drikke, har aldri vært glad i å drikke, så det er ikke vanskelig for meg å la være. Da så de litt skrått på meg og tenkte nok sitt.
Jeg fortalte dem også at jeg ville ikke ta smertestillende en dag jeg hadde hodepine for jeg vil prøve å unngå dette også. Da forteller de at det er jo ikke farlig! Sa nei takk til fenalår også fordi jeg har valgt å følge det som står på SNT's sider om hva man ikke bør spise. Da kommer historiene om 'når jeg var gravid spiste jeg det, så det er ikke farlig'... Blir litt frustrert!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:36.