Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Godt voksne gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-04-2010, 22:42   #1
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.
Modent aprilsnakk

Var det noen som ble narret april...?
Gode spøker kan gjerne deles med oss.

Velkommen til Frk. Lykke!

Sist endret av Gulli_70; 02-04-2010 kl 22:44.
Gulli_70 er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-04-2010, 11:11   #2
Frk. Lykke
Supermedlem

Frk. Lykke sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Trondheim
Meldinger: 825
Frk. Lykke er fantastisk mot andre.Frk. Lykke er fantastisk mot andre.Frk. Lykke er fantastisk mot andre.Frk. Lykke er fantastisk mot andre.Frk. Lykke er fantastisk mot andre.Frk. Lykke er fantastisk mot andre.Frk. Lykke er fantastisk mot andre.
Sv: Modent aprilsnakk

Tusen takk Gulli_70
Frk. Lykke er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-04-2010, 11:24   #3
tulla00+10
Medlem

tulla00+10 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Oslo/omegn
Meldinger: 132
tulla00+10 vil raskt nok bli berømt.tulla00+10 vil raskt nok bli berømt.

Nå ser datteren min på Winx (opptak), og jeg får slippe til på PCen en liten stund... Nå i påskeferien har hun fått beslaglegge den mye. Får vel firkantede øyne snart...

Koselig med apriltråd. Aprilspøkene var beskjedne her i huset, vi hadde ikke besøk og Skjærtorsdag er vel ingen ideell 1. april sånn sett. Men datteren vår fikk oss til å se forgjeves ut av vinduet et par ganger iallfall

Hyggelig også å lese om andre modne mammaer. Gulla og Janike, bekkenløsning høres ikke morsomt ut. Det har jeg så langt sluppet unna. Men jeg begynner også å få litt vann, ikke mye men såpass at det begynte å bli litt vondt i leggene om kvelden. Jordmor tipset meg om støttestrømper fra apoteket. Dersom dere ikke har fått tipset sendes det herved videre, for de har hjulpet godt, og får tydelig blodsirkulasjonen bedre i gang.

Hei også til Engle og Frk. Lykke! Engle har jo født nå? Håper du legger inn en liten rapport!

Forresten Louise, jeg har så sansen for "lille Ops" Jeg har jo egentlig også en liten Ops i magen, for selv om det i flere år var et topprioritert prosjekt å få nr. 2 hadde vi jo gitt opp for lengst nå.

Ellers lurer jeg på hvordan det går med Krumeline? Hun har ikke latt høre fra seg siden hun startet marstråden. Jeg for at det ikke betyr at hun har vært uheldig igjen!
Gammel 04-04-2010, 23:00   #4
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Se ut vinduet er jo søt aprilsnarr, da.

Det ville være koselig om flere oppdaterte litt her, ja. Bare å legge inn en link til et innlegg i terminklubben sin ville gjøre det enklere å følge med.

Ødem får jeg stort sett bare når jeg har brukt stram bukse/sokker og hatt beina nede. Men det er kanskje ikke dumt å grave fram støttestrømper - de skal ligge ett eller annet sted.

De siste dagene har jeg fått krampe. Først en skikkelig kraftig i den ene leggen. Det var ømt i flere dager. Så har jeg hatt kramper både under føttene (på tvers ved tåballene), i det andre beinet og i dag faktisk i hendene. Kanskje har det med at strikketøyet har veldig tynne strømpepinner. Men gode tips mot kramper tas gjerne mot. Drikke mye vann gjør jeg alt, så det må være noe mer effektivt....
Gammel 10-04-2010, 01:04   #5
Louise
Supermedlem

Louise sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,192
Louise har mye å være stolt av.Louise har mye å være stolt av.Louise har mye å være stolt av.Louise har mye å være stolt av.Louise har mye å være stolt av.Louise har mye å være stolt av.Louise har mye å være stolt av.Louise har mye å være stolt av.Louise har mye å være stolt av.Louise har mye å være stolt av.

Lenge siden jeg har vært herinne nå ja.

Leggkrampe er ikke noe godt nei Gulli. Hadde det med storesøster.
Og utrolig hvor fort man glemmer. Måtte søke på grunner til at man får det:

http://barnemix.no/gravid/plager2.php

Kanskje det hjelpe med noe tilskudd?
Jeg har til tider veldig urolige bein. Vet ikke om det skyldes det samme eller
om en bare er sliten.

Tulla koselig med en ops da.
Hos oss var det forsåvidt ikke helt uplanlagt. Hadde bare ikke trodd den skulle sitte så lett og kjapt. Hadde kuttet prev, men prøvde ikke, og med en så laber hyppighet på det området..
Storesøs var og IVF barn, så hos oss har fruktbarheten virkelig tatt seg opp.

Ha en fin helg alle!

Sist endret av Louise; 10-04-2010 kl 01:14.
Louise er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-04-2010, 23:09   #6
janike
Supermedlem

janike sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: nordland
Meldinger: 554
Blogginnlegg: 1
janike er som en lysfontene.janike er som en lysfontene.janike er som en lysfontene.janike er som en lysfontene.janike er som en lysfontene.

Ville bare innom og si hei!
Jobber enda 50%, selv om enkelte dager blir litt lange.
Skal på ektraordinær UL på tirsdag,håper vi kan se antydning til kjønn.

Ellers er formen så som så, er i bedre form enn i 1.og 2.svangerskap, ikke så bra form som i 3.svangerskap men denne gangen kjennes alt så tungt ut: har bare lagt på meg 3,5kg, men føler meg alikevel som en flodhest
Begynner nå reisen inn tredje trimester, synes det er godt å tenke på at det kun er ca.95 dager.

Gulli_70: Har lest at kalsium tabletter hjelper mott leggkrampe, vet ikke om det stemmer, men verdt et forsøk!
Gammel 11-04-2010, 23:29   #7
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Louise: så kjekt at fruktbarheten kan ta seg opp med alderen.

Janike: gratulerer med overgang til tredje semester!

Jeg fant i et blad at massasje og tøyning også skal kunne hjelpe mot leggkramper. Hittil har jeg bare hatt den ene kraftige krampen. Får håpe det ikke blir flere slike opplevelser. Takk for gode tips i alle fall, damer!

Ellers storkoser jeg meg med at våren har kommet. Nå som jeg av og til kaster jakken så kan "hele verden" se babykulen. Må tilstå at jeg er stolt over den. Litt slik som vi kan se nybakte foreldre som er ute på de første trilleturene.

Sist endret av Gulli_70; 11-04-2010 kl 23:32.
Gulli_70 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:26.