Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-10-2002, 11:28   #1
LillianL
Gjest

Meldinger: n/a
Jeg skal slutte!

Har bestemt sammen med samboer at vi skal slutte bgge to nå.
Fant ut at første røykfrie dag skal bli lørdag, da vi er hjemme begge to og lettere å muntre opp hverandre til ikke å røyke...

Både gruer og gleder meg...
Jeg vil kutte røyken pga den lille som vokser inni meg, men jeg vet det vil bli vanskelig fordi jeg har ingen andre motivasjoner enn det med graviditeten! Jeg er livredd for å skade barnet på noe som helst slags vis, så derfor er jeg veldig innstilt på å slutte...
Men jeg vet ikke hvordan det går... Håper jeg greier det!

Om behovet skulle bli så stort at jeg får seriøse problemer, så tror jeg at det er uansett smartere å ta f.eks. 2 røyk pr dag enn 10! Men jeg vil klare å komme ned i INGEN

Noen flere som skal slutte i disse tider?
  Svar med sitat
Gammel 17-10-2002, 11:58   #2
Hang
Gjest

Håper du greier det !!!!
Jeg sluttet i det jeg hadde tatt graviditetstesten og det har gått så greit. Graviditeten er helt klart motivasjon nok for meg. Nå har jeg vært litt nårlig noen uker, men uansett, jeg tenker faktisk ikke på røyk en gang......

Samme gjorde jeg sist jeg var gravid, gikk helt greit det også.

Denne gangn har jeg tenkt til å slutte for godt da (hadde jo det sist også, men det gikk skeis når jeg starta på jobben igjen).
  Svar med sitat
Gammel 20-10-2002, 02:17   #3
LillianL
Gjest

Nå har jeg ikke røyka siden ca. klokka 15-16 i dag, og jeg må si jeg er kjempstolt da klokka faktisk er 23:25 nå!!

Men jeg må innrømme at jeg har SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lyst på røyk... Huff, håper suget går over ganske fort, for dette er mildt sagt helt for jævlig!
Hadde vi hatt røyk liggende her hadde jeg garantert ikke klart å motstå, men heldigvis har vi kvittet oss med det, så vi har ikke røyk liggende her.

Nesten så jeg skulle ønske akkurat nå at jeg hadde klart å røyke kun 2 røyk pr dag... Det hadde vært bedre enn 10 om dagen, sant? Selv om det ikke hadde vært så bra som nå når jeg ike røyker i det hele tatt...
Blir en hard dag i morra, å gå hele dagen uten røyk...

Også så stort savn den røyken var etter vi spiste tacos i kveld, da...
Godt jeg har en snill samboer som slutter sammen med meg, jeg er ikke den eneste som sitter her og er skikkelig sugen på en blås...

for meg som har blitt så flink!!

.... så jeg ikke har lyst på røyk lenger....
  Svar med sitat
Gammel 20-10-2002, 13:20   #4
LaLuna
Gjest

Bra, LillianL!
Jeg slutta ett år før jeg ble gravid, og det var etter at jeg hadde lest boken som Allen Carr har skrevet. Den finnes på norsk nå, gå inn på www.mao.no og bestill den, det anbefales på det varmeste!
Det virker som om du trenger å få forandret ditt syn på røyken (nå går du jo rundt og tenker på den og lengter etter den, ikke sant? Poenget til Allen Carr er at sigaretten er en djevel som sitter på skulderen din og prøver å friste deg - men du skal jammen ikke la deg lure!!).

Lykke til!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:47.