Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-08-2002, 23:06   #1
tulla
Gjest

Meldinger: n/a
Fest i går

Vil bare si at jeg har vært røykfri i 3 uker, det tok noen dager etter positivt gravtest, men nå går det veldig bra! Var på fest i går der jeg drakk Cola, satt mellom to røykere og syntes egentlig røyken ikke var så fristende. Men i dag er jeg røyksugen..
Det er egentlig ikke noe problem å slutte når en har så god grunn til å slutte!!
Hvordan har dere andre det?
8+1
  Svar med sitat
Gammel 11-08-2002, 23:35   #2
Tidl. bruker
Gjest

Så flink du er! Lykke til videre !
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2002, 13:09   #3
K@trine
Gjest

Jeg har ikke tatt en røyk siden januar og har faktisk ikke vært noe særlig røyksugen i det hele tatt Er kjempefornøyd med meg selv. Håper bare at jeg aldri begynner å røyke igjen nå som jeg har vært så flink så lenge
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2002, 13:47   #4
tjorven
Gjest

Hei....
Tok min siste sigg den dagen jeg fikk greie på at jeg var gravid, og har ikke tatt et drag siden...

Ille stolt av meg selv!!!!!

Hilsen tjorvn og knøttet(15+3)
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2002, 17:03   #5
opus
Gjest

Gratulerer som ikke-røyker

Det er nok ganske vanlig å være røyksugen med jevne mellomrom. Men heldigvis så er det jo ikke lange periodene om gangen, og det går jo over

Jeg sluttet brått den dagen jeg fikk 2 blå (oktober 2000). Røkte ikke mer iløpet av svangerskapet, men var ganske røyksjuk innimellom.

Nå etter at Ole har vokst til - og jeg har vært på fest så har jeg blitt festrøyker Og det går faktisk bra, jeg røyker kun når jeg er ute, og det er jo ikke så ofte.

Men som en gulrot til meg selv når jeg var gravid og røyksjuk så satte jeg frister. Jeg lovte meg selv at jeg skulle unne meg en røyk julaften. Men julaften kom og gilkk uten at jeg røkte. Og sånn fortsatte jeg de gangene røyksuget var som verst; jeg gav meg selv lovnader om røyk engang i framtiden
Tror litt av kunsten er å tenke at røykekuttet ikke er for alltid, da blir det så uoverkommelig liksom.

Men du er kjempeflink.
Lykke til videere
  Svar med sitat
Gammel 13-08-2002, 00:32   #6
Dolci
Gjest

Gratulerer så mye med røyke stopp. Stå på, suget vil komme å gå, prøv å tenk på noe annet, tygg evnt. tyggis.

Har ikke tatt en røyk siden desember i fjor. Men må nok innrømme at jeg til tider er fortsatt sugen.
Heldigvis har mannen sluttet også nå, så jeg håper jeg klarer å holde meg unna også etter at bebisen er kommet ut.

Det er da det skal holde hardt. Kanskje jeg klarer å bli festrøyker, men det har jeg prøvd før, og det skled helt ut. Hadde fest hver dag, jeg. Det er alltid noe som må feires.
Nei, får prøve å holde meg helt unna etterpå.

Lykke til videre.

T-12
  Svar med sitat
Gammel 13-08-2002, 12:30   #7
RSF
Gjest

Så flink du er

Jeg har ikke røyt siden 6.mai. Jeg snek til meg en sigarett en gang og var fast bestemt pøå at den skulle jeg smugrøyke.. det fristet slik. Etter 2 trekk kastet jeg den, det var ikke noe godt og jeg fikk kjempe dårlig samvittighet.
Nå når jeg kjenner liv kunne det ikke fallt meg inn. Stakkars Minien/Minia.
Det eneste som frister til tider er hvis noen legger en brun Barclay pakke på bordet. DEN ER SÅÅÅÅ GOD!! Men jeg klarer å holde meg.

Stå på videre alle sammen!!!
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2002, 01:31   #8
Anja22
Gjest

Må innrømme at første svangerskap røkte eg.
Men når hun kom ut glemte eg det ut og slutta faktisk ufrivillig!!!!!! ( Eg røkte ikke mer en toppen 3 til dagen heller da ikke altid det helller )

Nå har eg holdt meg i nesten 9 mnd og er mega fornøyd!!
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2002, 02:41   #9
Lykke
Gjest

Flinke jenter !

Synes at dere er flinke !!
Dere fortjener honnør alle som en , for det er lettere sagt enn gjort å kutte røyken slik. Jeg var veldig motivert , og klarte det heldigvis da vi fikk 2 blå. Var så kvalm i begynnelsen at det bød meg imot med sigaretter, og det hjalp jo på ! (Nå prøver samboer å slutte også, med plaster og greier, men han VIL ,iallefall ! )
Jeg tror nok ikke at jeg har tatt min siste blås, men håper på at
jeg kan være en "lykkelig fest-røyker" og holde meg til det etter fødselen .
Jeg har røyket i over 15 år, og var innstilt på at det skulle bli "tøft"å slutte. Og i festlige lag ER det litt kjedelig å sitte og suge på "totten , jeg innrømmer det,men det ER jo bare en kort periode i livet en går svanger,da..
(Og det er litt moro å kunne vise de pessimistene som sa at
"du klarer det aldri" også...)
Stå på , jenter ! KLEM !
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2002, 05:33   #10
MetalMamma
Gjest

For å dra statistikken her inne LITT ned, så slutta ikke jeg 100% før jeg var i uke 30.

Var også fast bestemt på at "den dagen jeg blir gravid, DA..." men det viste seg å ikke være fullt så enkelt som jeg trodde...
Kutta ned fra 20 sig. om dagen (i de siste 10 åra), til 1-2 med en gang jeg testa positivt (kasta opp konstant fra jeg var 10-12 dager på vei, til godt og vel 4 mnd.), så LITT stolt syntes jeg at jeg hadde lov til å være!
Og selv om det føltes forferdelig å røyke når du vet at du går med den lille i magen, blir det enda verre når du går og gi deg selv dårlig samvittighet for det! Så IKKE gjør det!

Jeg klarte altså ikke å legge fra meg de siste 2 røyk HELT før drøyt en mnd. siden, men jeg nekter å gå å dvele ved det. Jeg velger heller å se fremover, og å være stolt av meg selv for at jeg faktisk HAR KLART DET!

Masse oppmuntrende vibber fra MetalMamma 35+2
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:36.