Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-12-2002, 23:33   #1
solstrålen
Veteranmedlem

solstrålen sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 3,242
Blogginnlegg: 29
solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.
Jeg er stolt over meg selv!

Jeg kuttet ut røyken den dagen jeg fikk vite at jeg var gravid. Har ikke tatt et eneste trekk etter det!! Kun drømt det og hatt dårlig samvittighet når jeg våkner Hvordan er det med dere, jenter? klarer dere å motstå røyken?

med tota10, Miss Muffet og Pink
solstrålen er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-12-2002, 23:58   #2
mamsen27
Gjest

Meldinger: n/a
NEI

Jeg klarer ikke det.Jeg kuttet drastisk ned på røykingen.
Fra 15-20 røyk til maks.5-10.(10 på dårlige dager).
Jeg røykte gjennom begge forrige svangerskapene.Ungene er helt noemale og fine.Men jeg har jo dårlig samvittighet da.Lurer veldig på om jeg skal slutte helt nå,men hørt at stresset med å slutte er nesten verre enn å røyke.

Hilsen meg!
  Svar med sitat
Gammel 20-12-2002, 00:17   #3
cormatic
Gjest

Fra dagen jeg testet 2 blå, og en uke fra det rayka jeg ei 20 pk, og etter det har jeg ikke smakt røyk! STOLT?? Jepp!
  Svar med sitat
Gammel 20-12-2002, 00:34   #4
Kwistin
Supermedlem

Kwistin sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Ålgård
Meldinger: 1,305
Kwistin vil raskt nok bli berømt.
Hei jeg heter Kristin og røyker 10 til dagen Beklager.....

Klarer ikke slutte om det smalt.... Tror det er det jeg har dilla på...
Kwistin er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-12-2002, 00:43   #5
MokkMokk
Veteranmedlem

MokkMokk sin avatar

Sted: Østlandet
Meldinger: 4,411
MokkMokk har et ubeskrivelig bra rykte.MokkMokk har et ubeskrivelig bra rykte.MokkMokk har et ubeskrivelig bra rykte.MokkMokk har et ubeskrivelig bra rykte.MokkMokk har et ubeskrivelig bra rykte.MokkMokk har et ubeskrivelig bra rykte.MokkMokk har et ubeskrivelig bra rykte.MokkMokk har et ubeskrivelig bra rykte.MokkMokk har et ubeskrivelig bra rykte.MokkMokk har et ubeskrivelig bra rykte.MokkMokk har et ubeskrivelig bra rykte.
Jeg slutta den dagen jeg testet to blå, og det har gått kjempefint!
Ikke ett eneste trekk siden
Men det var nå noe jeg hadde bestemt meg for leeenge før jeg ble gravid også!

(Og beklager..men jeg takler ikke helt den teorien om at stress i forbindelse med røykeslutt,
er mer skadelig for fosteret enn å fortsette å røyke.... Men det er nå min mening..)

Klem,
verene 15+2

MokkMokk er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-12-2002, 01:03   #6
Litagoo
Gjest

Neppe mer skadelig

Tror nok røy er mer skadelig i forhold til stress, men jeg tror de mener spesielt i begynnelsen av svangerskapet. Da er ikke stress så veldig bra.

Selv var jeg stor røyker (30 om dagen) i 13 år til jeg ble gravid med sønnen min for to år siden. Slutta da og har helt utrolig nok klart å holde meg helt unna siden.

Til de som fortsatt røyker i svangerskapet, kan jeg bare si at det blir jo deres sak, og jeg tror det finnes verre ting en man kan gjøre i svangerskapet. What ever makes you happy

Litagoo 30+6
  Svar med sitat
Gammel 20-12-2002, 01:07   #7
Snuppa
Veteranmedlem

Snuppa sin avatar

Meldinger: 3,920
Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.
Jeg slutta 1 dag etter Jeg var på UL I uke 18...
Siden det har jeg ikke rørt røyk...
Er Kjempe stolt jeg

Snuppa er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-12-2002, 01:08   #8
MissesX
Gjest

Nesten ikke røyker.......

Røkte 15-20 før jeg ble gravid. Rett før jeg testet kutta jeg til 5 om dagen ca. Nå er jeg i uke 12 og har i et par uker røkt 1-3 om dagen! Syns selv jeg er flink! Men ønsker og vil kutte helt ut ja!!

Marit 11+5
  Svar med sitat
Gammel 20-12-2002, 02:51   #9
Loppa
Gjest

Du er kjempe flink solstrålen !!

Jeg røkte mellom 10-15 røyk hver dag når jeg testet to blå. Gikk drastisk ned til 1-2 om dagen, men sluttet ikke helt før jeg var 13 uker på vei.
Skriver ikke "klarte ikke å slutte før uke 13", fordi det hadde jeg nok gjort. Det gikk vel mer på viljestyrken. Noe jeg angrer på i ettertid. Når jeg klarte å slutte i uke 13, så hadde jeg vel klart det i uke 5 også.
Men gjort er gjort, og røkt er røkt.
Nå er jeg hvert fall 100% røykfri !!!

Keep up the good work solstrålen !! Dette går kjempe bra !!!!!!

fra Loppa, 34+3.
  Svar med sitat
Gammel 20-12-2002, 10:41   #10
fruit
Gjest

HEi!
Jeg slutta den dagen vi bestemte oss for å bli gravide.... Så da kastet jeg både p-pillene og røyken i do....

Det har vært hardt til tider, men vi har jo verdens største motivasjon... og nå leste jeg en artikkel igår at faren for krybbedød er ekstra stor hvis mor røyker/har røkt i løpet av svangerskapet.. og er ikke det motivasjon nok til å slutte -nei så vet ikke jeg.....

Lykke til til alle dere som tenker på å slutte.
Husk bedre seint enn ALDRI.....

klem, Fruit
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:49.