Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Godt voksne gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-11-2009, 20:31   #21
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Modent novembersnakk

Hei *Tina!

Det er ikke uten grunn at det er krav om å gå på genetisk veiledning før en tester seg. En jeg kjenner tok fostervannsprøve bare for å få bekreftet at at var OK, og fikk sjokk da hun fikk vite at gutten hennes har Downs. Godt tidene har endret seg. Gutten er forøvrig i dag en kjekk ung mann.

Håper det går bra med deg Viktoriana. Det er vel lange dager nå.

Fredag 13. fikk en venninne av meg barn nr 2. Elleve år siden hun fikk en gutt, nå ble det jente. Hun er 42 år og vi trodde i grunnen de hadde gitt opp søsken. Jeg gleder meg til å se dem i jula. Skulle ønske det hadde gått bra med svangerskapet mitt i vår, da hadde vi født omtrent samtidig. Men åtte måneder i aldersforskjell er jo ikke så mye når de bare ikke er helt små.
Gammel 25-11-2009, 08:13   #22
Viktoriana
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av *Tina Vis post
Skal prøve å få henvisning til tidlig UL i uke 7 og vil og ta imot UL biten av duotesten - resten droppar vi.
Det er på genetisk veiledning det blir bestemt om du skal ta duotest eller fostervannsprøve og det er etter å ha tatt blodprøven der du får time til UL. Så det er ikke så lett å få duotest-Ul uten resten. Bare så du vet det.

Sitat:
Opprinnelig postet av Gulli_70 Vis post
Håper det går bra med deg Viktoriana. Det er vel lange dager nå.
Det er tøffe dager. Skal vel få svar på morkakeprøven i dag. Veldig spent på om de ringer i dag. Venter jo ikke akkurat gode nyheter så jeg gruer meg også. Håper resten av dere slipper dette. Det er ikke gøy. Bare ufattelig vondt.
  Svar med sitat
Gammel 25-11-2009, 08:22   #23
*Tina
Medlem

*Tina sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 310
*Tina er som en uslipt juvél.*Tina er som en uslipt juvél.*Tina er som en uslipt juvél.*Tina er som en uslipt juvél.

Det såg kanskje litt lettvindt ut det eg skreiv. Men det som er, er at vi har tenkt grundig gjennom dette. Vi vil ikkje ta hverken duotest eller fostervannsdiagnostikk sjølv om vi både har rett på det og nok vil bli anbefalt det. Vi ønsker heller ein UL for å sjå at det stort sett står bra til med spiren. Vi gjorde det på samme måte i forrige svangerskap. UL får vi på lokalsjukehuset, medan vi må truleg til Trondheim om vi skal vite noko meir. Vi er innstilt på at barnet er velkommen uavhengig av om det skulle ha downs eller ikkje. Sidan dette truleg vil verte rekna som risikosvangerskap med UL ved kvar kontroll etterkvart så vil det nok ikkje verte nokon store overraskelser ved fødsel uansett.
Gammel 29-11-2009, 21:49   #24
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg fikk avslag på tidlig UL.

Det vil si: jeg fikk ikke innkallingen jeg forventet fra gyn.pol., så da ringte jeg. Legen hadde bare notert omtrentlig tid for ordinær UL og ikke gjort noe mer med henvisningen. Lurer på om sykehuset har alvorlige problemer med rutinene sine. De glemte å informere fastlegen min om MA'en, og nå glemte de altså å avslå henvisningen. I morgen skal jeg høre med legesekretæren hos fastlegen om h*n vil påklage dette eller henvise meg annet sted. Alternativt får jeg nok prøve å få time privat. Jeg er litt skeptisk til å gå privat da jeg har lest her på SM at noen har hatt utrivelig erfaring med en privat aktør.
Gammel 29-11-2009, 21:52   #25
Alexa
Supermedlem

Alexa sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,228
Alexa har et ubeskrivelig bra rykte.Alexa har et ubeskrivelig bra rykte.Alexa har et ubeskrivelig bra rykte.Alexa har et ubeskrivelig bra rykte.Alexa har et ubeskrivelig bra rykte.Alexa har et ubeskrivelig bra rykte.Alexa har et ubeskrivelig bra rykte.Alexa har et ubeskrivelig bra rykte.Alexa har et ubeskrivelig bra rykte.Alexa har et ubeskrivelig bra rykte.Alexa har et ubeskrivelig bra rykte.

Det var ikke som man kunne forvente, Gulli.
Håper det ordner seg, og hvis ikke kan jeg fortelle om flere gode erfaringer med private aktører (dog ikke annet enn "vanlig"tidlig UL, ingen spesielle ting man så etter etc.).

Alexa er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-12-2009, 23:28   #26
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Jeg vil gjerne høre om "vanlig" tidlig UL, Alexa!

Desembertråden vår ligger her, så vi får fortsette skravling der.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:04.