Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Godt voksne gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-12-2009, 20:56   #11
Nikki-mor
Medlem

Nikki-mor sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Lierskogen
Meldinger: 431
Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.
Sv: Desemberprat

Gulli: Jeg synes du er utrolig tolmodig som kansje klarer å vente til Duotesten for UL.

Jeg er ikke så mye innom her. Føler at jeg lever i en uvishet om dagen. Jeg våknet til brun spotting på torsdag (6+1) og har spottet litt hver dag etterpå. Fikk komme på UL hos gynokologen torsdag ettermiddag og vi så to små embryo på 3mm hver (så tvilling mistanken stemte) Men ingen bankende hjerter, men det kan være litt tidlig å se hjertene har jeg fått høre.
Gyn mente alt så bra ut og jeg ikke skulle bekymre meg, men jeg liker ikke denne spottingen. Jeg er redd det skal gå galt, men håper de har vokst og vi ser to bankende hjerter på mandag når vi skal tilbake på UL.

Jeg har bestilt time hos fastlegen på tirsdag for å få sendt henvisning til Duotest, håper jeg får brukt for den timen.
Gammel 05-12-2009, 21:09   #12
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Nikki-mor:
Det er ikke moro å gå å bekymre seg. Håper virkelig at alt er i orden på mandag.
Gammel 05-12-2009, 22:47   #13
janike
Supermedlem

janike sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: nordland
Meldinger: 554
Blogginnlegg: 1
janike er som en lysfontene.janike er som en lysfontene.janike er som en lysfontene.janike er som en lysfontene.janike er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Viktoriana Vis post
Lykke til med duotesten Janike.
Takk skal du ha,Viktoriana!

Sitat:
Opprinnelig postet av Gulli_70 Vis post

Jeg strever med både kvalme og tretthet. Ingen på jobben vet at jeg ønsker meg barn. Jeg tenkte å vente til etter duotest med å si noe, men jeg lurer på om det hadde vært like greit å si fra snart. Er det noen av dere som har tanker når det er lurt å si fra?
Gulli: Jeg har sagt fra til min avdelingsleder om at jeg er gravid,dette fordi at jeg jobber på et asylmottak,og mange av guttene her har fått svineinfluensa,disse blir jeg skjermet mot, og skal ikke gå inn til dem,så hun bruker å opplyse på overlappingsmøtet på morgenen at dersom noen av guttene er syke så får de andre på jobb gå inn å ta seg av dem. Så lenge jeg ikke har tatt vaksinen var det helt nødvendig for meg å gjøre det på denne måten. Har fungeret veldig bra;-)

Sitat:
Opprinnelig postet av C3PO Vis post
Ups - jeg har ikke meldt meg inn her ennå! Jeg ble 42 i går, og venter nr. 3. Termin er 12. august, men det blir nok fødsel i juli, ettersom det blir KS på meg.
Gratulerer med vel overstått bursdag,C3PO!
Gammel 07-12-2009, 16:59   #14
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg "sprakk" i dag.
Så nå har jeg bestilt tidlig UL på onsdag. Håper å få med meg og at vi får gode nyheter.
Gammel 07-12-2009, 17:21   #15
C.D
Seniormedlem

C.D sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Kristiansund
Meldinger: 1,778
C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.

hei jenter!

Er egentlig innom for å si adjø jeg da. Sånn offisielt iallefall, jeg kommer nok til å poppe innom for å se hvordan det går med dere.

I morgen er det 14 dager siden jeg fødte vesle gutten vår.
En så sterk opplevelse at jeg tror jeg kommer til å leve på dette lenge.
Syns at jeg har en helt annen opplevelse av fødselen denne gangen, med noen flere år på baken og litt mere livserfaring.
Nå nyter jeg tiden, med en ganske så rolig baby i hus. Det er også nytt for meg
Han sover, spiser og er så fornøyd. Har omtrent ikke hørt han skrike enda, han bare knirker

Men dere, jeg vet det er litt klisje-aktig, men jeg sier det likevel;
- nyt tiden dere har foran dere, nyt sparkene og vondtene dere kjenner på.
Jeg har hele tiden sagt at jeg kommer ikke til å savne sparkene i magen, at det skal bli godt å få magen for meg selv igjen- få tilbake kroppen min. Nå så syns jeg det er usigelig trist, at jeg ikke skal oppleve dette flere ganger.
Ja, jeg er heldig som har fått oppleve dette mirakelet hele 3 ganger og skal strengt tatt ikke klage altså. Jeg er kjempeheldig, men vemodig er det likevell.

Legger ved fødselsrapporten, om dere har lyst å lese hvordan det gikk.

C.D er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-12-2009, 18:24   #16
*Tina
Medlem

*Tina sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 310
*Tina er som en uslipt juvél.*Tina er som en uslipt juvél.*Tina er som en uslipt juvél.*Tina er som en uslipt juvél.

Gratulerer så masse med guten C.D.!

De som har bestemt dykk for å ta duotesten, kvifor vil de ta den? Er det fordi de ynskjer å vere førebudd om det skulle vise seg å vere eit funksjonshemma barn, eller er det for å ev. kunne ta det bort? Andre argument? Eg er fortsatt usikker, men trur at vi kjem til å droppe den då det uansett ikkje er aktuelt med abort for vår del. Såpass har vi slitt for barn at det har vi ikkje råd til.
Gammel 07-12-2009, 21:21   #17
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Ha det riktig godt, C.D.!
Det var veldig koselig den tiden vi fikk skravle sammen.

*Tina: jeg vil ha duotest for
1 se at det er liv (UL tilnærmet gratis )
2 være mer forberedt om de finner høy risiko for at noe er galt
Hvis jeg får beskjed om at noe er galt og at det ikke er forenlig med liv vil jeg nok vurdere abort - ikke ellers tror jeg. Men jeg aksepterer at andre har andre synspunkt og ressurser i forhold til å ta seg av et barn med særlige behov.
Gammel 07-12-2009, 22:43   #18
janike
Supermedlem

janike sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: nordland
Meldinger: 554
Blogginnlegg: 1
janike er som en lysfontene.janike er som en lysfontene.janike er som en lysfontene.janike er som en lysfontene.janike er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Gulli_70 Vis post

*Tina: jeg vil ha duotest for

å være mer forberedt om de finner høy risiko for at noe er galt
Hvis jeg får beskjed om at noe er galt og at det ikke er forenlig med liv vil jeg nok vurdere abort - ikke ellers tror jeg. Men jeg aksepterer at andre har andre synspunkt og ressurser i forhold til å ta seg av et barn med særlige behov.
Signerer denne.
Gammel 08-12-2009, 09:21   #19
C3PO
Veteranmedlem

C3PO sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,800
Blogginnlegg: 4
C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vil ta duotest for å se om barnet er friskt. Hvis ikke og det er snakk om sterk funksjonshemming, vil vi vurdere situasjonen. Da jeg gikk gravid med førstemann, og ikke var sikker på om jeg klarte å få barn i det hele tatt, ville jeg nok ha fullført svangerskapet uansett, men jeg synes saken stiller seg annerledes når jeg har to barn fra før. Er det ikke forenlig med liv, vil jeg nok ikke fullføre svangerskapet, nei.

Jeg vet at alt blir teoretisk for meg til den dagen jeg faktisk er oppe i en slik situasjon.

med Marilyn
C3PO er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-12-2009, 20:41   #20
Nessie
Supermedlem

Nessie sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 625
Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av C.D Vis post
hei jenter!

Er egentlig innom for å si adjø jeg da. Sånn offisielt iallefall, jeg kommer nok til å poppe innom for å se hvordan det går med dere.

I morgen er det 14 dager siden jeg fødte vesle gutten vår.
En så sterk opplevelse at jeg tror jeg kommer til å leve på dette lenge.
Syns at jeg har en helt annen opplevelse av fødselen denne gangen, med noen flere år på baken og litt mere livserfaring.
Nå nyter jeg tiden, med en ganske så rolig baby i hus. Det er også nytt for meg
Han sover, spiser og er så fornøyd. Har omtrent ikke hørt han skrike enda, han bare knirker

Men dere, jeg vet det er litt klisje-aktig, men jeg sier det likevel;
- nyt tiden dere har foran dere, nyt sparkene og vondtene dere kjenner på.
Jeg har hele tiden sagt at jeg kommer ikke til å savne sparkene i magen, at det skal bli godt å få magen for meg selv igjen- få tilbake kroppen min. Nå så syns jeg det er usigelig trist, at jeg ikke skal oppleve dette flere ganger.
Ja, jeg er heldig som har fått oppleve dette mirakelet hele 3 ganger og skal strengt tatt ikke klage altså. Jeg er kjempeheldig, men vemodig er det likevell.

Legger ved fødselsrapporten, om dere har lyst å lese hvordan det gikk.

Gratulerer så mye og masse lykke til videre med hele store familien din. Vi skal prøve nye svangerskapsplågene våre.... så får du prøve å nyte nattevåken du

Tina, vi tok duotesten fordi risikon for allvorlige kromosomfeil øker drastisk når du blir eldre. Jeg trodde aldrig selv det skulle vare noe...men visste ju ikke 100%... det var også en fin måte att få seg en tidlig UL på, tenkte vi også. Nå viste det seg att blodprøvet jeg tok satte meg i en høyrisikosone for trisomi 18 og 13. Hvis babyn hade føds med ett sådant feil, hade den mest sansynlig aldrig klaret fødseln, og uansett ikke klart det første året. Det blev rett in på ny UL og morkakeprøve for meg. Så fikk vi vente 5 vanskelige dager på svar... det var fruktansvert. Takk og lov viste det seg å vare falsk alarm. Babyen i min mage er frisk og fin. Jeg er uansett glad att jeg tok dette prøve. Det hade følts 100 ganger værre å få reda att noe var feil når jeg var i 6 måneden... eller vare tvungen att føde en død baby...

Lykke til på UL onsdag Gulli 70 Glad å se deg herinne!

Lilla Hjærtegull Juii 05
Lilla Lykketrollet Juli 07

Lilla gullet kom 31 mai 2010
Nessie er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:43.