Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Godt voksne gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-01-2011, 08:58   #1
C3PO
Veteranmedlem

C3PO sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,800
Blogginnlegg: 4
C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.
Finner dere mammatøy?

Jeg var på storstilt jakt etter mammabukser i forrige uke, og lykkes etter en hard økt. Men jeg merket godt at selv om man har gått ned i vekt til størrelse 42, når man er moden mamma, og ikke bruker størrelse 36 eller 38, så er utvalget definitivt dårligere. Det mest latterlige var på H&M, der jeg måtte kjøpe bukse i såkalt størrelse 48, ettersom de har valgt å omdefinere størrelsene siden sist - jeg sitter på en bukse størrelse L fra tidligere, som har samme passform som nåværende 8.

Jeg synes nok også at en del av designene til mammaklærne passer bedre for yngre og/eller slankere damer enn meg.

Hvordan er det med dere?

med Marilyn
C3PO er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-01-2011, 09:17   #2
Bebop
Supermedlem

Bebop sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Sted: Troms
Meldinger: 344
Bebop er et navn alle kjenner.Bebop er et navn alle kjenner.Bebop er et navn alle kjenner.Bebop er et navn alle kjenner.Bebop er et navn alle kjenner.Bebop er et navn alle kjenner.
Sv: Finner dere mammatøy?

Jeg bor i ytre gokk, så her er det ikke noe tilbud i det hele tatt på mammatøyfronten. Men jeg er enig med deg: Jeg prøvde å få en bukse i str 38 over rumpa, og det var som å presse seg ned i en skrutvinge. Jeg fikk på meg en i dongeri-stretch i str 40. Noe er annerledes med størrelsene på H&M nå for tiden.

Jeg må ta meg sammen og få sydd noe. Jeg elsker å gå i kjole, og syns kjoler til like over kneet med empire-liv er kjempefint. De kan i tillegg brukes etterpå, om man ikke sprenger dem ut...

Forøvrig er det utfordrende å til enhver tid ha bh'er som passer under svangerskapet. Kjøpte meg noen nye i én cup større i forrige uke. Nå er de for små.
Gammel 10-01-2011, 09:19   #3
Kine
VIP-medlem

Kine sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ved Lillestrøm
Meldinger: 7,878
Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg sliter med det motsatte i butikkene jeg titter i.
Der har de ikke noe igjen i min str. Kun den str du vil ha.
Skal vi bytte butikk kanskje?

Håper du finner klær, kjedelig når de ikke har str.
Du får evn spørre om de kan ringe til noen andre H&M for å sjekke om de har str din

Magegalleri (Amori fra SG)
Kine er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-01-2011, 09:34   #4
C3PO
Veteranmedlem

C3PO sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,800
Blogginnlegg: 4
C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg løste det med å dra på Den kule mage på GlasMagasinet. En dyktig ekspeditør klarte å finne en hel haug med bukser i størrelse 42 som passet godt. Det hjelper å bo i Oslo - uten tvil.

Det jeg tenkte mest med spørsmålet er at de fleste modne mødre ikke lenger bruker størrelse 36, og har sikkert også en annen klessmak, så jeg lurte på hvordan det går med jakten på klær når man ikke passer i butikkenes definisjon av hvordan en gravid kvinne ser ut.

med Marilyn
C3PO er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-01-2011, 10:22   #5
mortilsnart3
Supermedlem

mortilsnart3 sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 374
mortilsnart3 har mye å være stolt av.mortilsnart3 har mye å være stolt av.mortilsnart3 har mye å være stolt av.mortilsnart3 har mye å være stolt av.mortilsnart3 har mye å være stolt av.mortilsnart3 har mye å være stolt av.mortilsnart3 har mye å være stolt av.mortilsnart3 har mye å være stolt av.

Kroppet min er ikke formet etter HM sine bukser heller. Så gravidbuksene mine fant jeg på den kule mage ja butikk med bra service og fine størrelser altså jeg fikk på meg en 38 bukse for første gang på mange år mens på HM må jeg oppi 42. Så synes jeg ikke de sitter pent heller. Nå skal jeg innrømme at jeg har gitt opp HM litt på buksefronten så har ikke prøvd så mange der heller denne gangen.
Gammel 10-01-2011, 21:10   #6
klematis
Seniormedlem

klematis sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 1,680
klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ikke begynt å titte på gravidklær enda, men synes å huske at bukser absolutt er ett problem.... ikke bare som gravid i grunnen!

Har for tiden dilla på tights og tunika-topper/kjoler så det blir vel det en stund fremover tenker jeg Skal prøve å sy litt selv også siden topper gjerne er ett like stort problem som bukser..... man skal liksom ikke være noe særlig brystfager .... og så er det den greien med at toppene stopper ca midt på rumpen.....

Sist endret av klematis; 10-01-2011 kl 21:13.
klematis er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-01-2011, 21:15   #7
ally!
Supermedlem

ally! sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 1,272
Blogginnlegg: 14
ally! har et ubeskrivelig bra rykte.ally! har et ubeskrivelig bra rykte.ally! har et ubeskrivelig bra rykte.ally! har et ubeskrivelig bra rykte.ally! har et ubeskrivelig bra rykte.ally! har et ubeskrivelig bra rykte.ally! har et ubeskrivelig bra rykte.ally! har et ubeskrivelig bra rykte.ally! har et ubeskrivelig bra rykte.ally! har et ubeskrivelig bra rykte.ally! har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har to dongeristretch fra HM, og de passer ok (str 40). Så kjøpte jeg en i cordfløyel fra HM (samme str som de to første) og den var betydelig trangere... men når jeg vaska den og strakk godt i den når den var fuktig så gikk det greit
MEN jeg har en tights fra HM og en treningsbukse derfra, og de passer i M....

Ellers går det en del i kjoler/tunikaer med emireliv, og det funker greit. Har en jobb jeg skal være velkledd i, og det har vært en liten utfordring.....med kun HM å shoppe i her jeg bor

Var i Oslo før jul og var innom den Kule Mage, men syntes det var ganske dyrt der... Dro så på Svangerskapet på Majorstua og fant der bl.a vinterjakke + julekjole til mer moderate priser!

Men - det er ikke lett med gravidklær....

Utstyrstråd
ally! er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-01-2011, 07:41   #8
Chrizzyp6
Supermedlem

Chrizzyp6 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 707
Chrizzyp6 er fantastisk mot andre.Chrizzyp6 er fantastisk mot andre.Chrizzyp6 er fantastisk mot andre.Chrizzyp6 er fantastisk mot andre.Chrizzyp6 er fantastisk mot andre.Chrizzyp6 er fantastisk mot andre.Chrizzyp6 er fantastisk mot andre.

Ja, HM og Ellos har jo klær til helt greie priser, synes mange av de andre er svindyre! Om man skal ha en liten garderobe å gå med må man jo ut med mange tusen kroner.
Sist svangerskap, 3 år siden, bestilte jeg en sekk med mammaklær av ei som hadde gått gravid samme årstid som meg, det kjøpte jeg hos ei her på SM i kjøp og salg tråden. Kostet ca 1000 for masse klær i postoppkrav. Kunne bruke det aller meste og det jeg ikke kunne/ville bruke ga jeg tilo freetex. Har nettopp bestilt ny sekk fra finn.no.
Chrizzyp6 er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-01-2011, 08:42   #9
Wibe
Seniormedlem

Wibe sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 1,514
Blogginnlegg: 2
Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.

Mammatøy er en utfordring for meg. I tillegg til å være ei dame over 40 bruker jeg også store størrelser. Nå er jeg vel en 46-48 og kan bruke tøy i str 44 også om fasongen er grei.

Jeg sliter med å finne bukser og det gjorde jeg for to år siden også. Jeg har ei mammabukse fra HM fra den gangen, men jeg er ikke noen "babe" og har forlengst vokst fra veldig smale og trange snitt som de fleste buksene på HM er.
Jeg har tidligere, da jeg var enda større, tydd til utenlandske nettbutikker og fått endel tøy der, men det jeg ser nå er rett og slett ikke noe særlig pent..

Jeg kommer til å gå for kjole og tunikaløsningen og løse snitt. Mao; hoppe over hele mammaklærproblematikken. ....men skulle gjerne hatt ei bukse til da. Vi får se hva jeg finner....
Gammel 11-01-2011, 13:15   #10
Maijenta
Supermedlem

Maijenta sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,198
Maijenta har mye å være stolt av.Maijenta har mye å være stolt av.Maijenta har mye å være stolt av.Maijenta har mye å være stolt av.Maijenta har mye å være stolt av.Maijenta har mye å være stolt av.Maijenta har mye å være stolt av.Maijenta har mye å være stolt av.Maijenta har mye å være stolt av.Maijenta har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av C3PO Vis post
Jeg løste det med å dra på Den kule mage på GlasMagasinet. En dyktig ekspeditør klarte å finne en hel haug med bukser i størrelse 42 som passet godt. Det hjelper å bo i Oslo - uten tvil.

Det jeg tenkte mest med spørsmålet er at de fleste modne mødre ikke lenger bruker størrelse 36, og har sikkert også en annen klessmak, så jeg lurte på hvordan det går med jakten på klær når man ikke passer i butikkenes definisjon av hvordan en gravid kvinne ser ut.
Den Kule Mage reddet meg også!! og jeg er str 36-38.....synes H&M buksene er forferdelige. både i stil og passform...

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:42.