Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-03-2012, 21:39   #11
IzziCreo
Veteranmedlem

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 3,477
IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har hatt keisersnitt pga leie

Joyce: Lav blodprosent er forferdelig

På Ullevål setter man opp planlagte snitt 2 uker før termin. Dette bekreftet både lege og gyn at ikke de har endret på. Jeg lurte, fordi jeg har hørt at praksisen er endret. Nå kan det jo hende at de vil at noen skal gå lengre hvis f.eks. barnet er lite? Ikke problemet her ihvertfall - vi lager visst barn som blir estimert til 5 kg ved termin Jaja, gjør ingen verdens ting - blir slanke som bare det når de begynner å gå
Gammel 20-03-2012, 10:16   #12
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har hatt keisersnitt pga leie

Om fødselen starter og rask UL viser annet enn hodeleie, blir det jo ikke et hastesnitt for det. De har som regel god tid hvis riene er igang eller vannet har gått. Hastesnitt er vel mer når ting går skeis under vaginal fødsel og babyen må ut raskt (ikke så raskt som ved katastrofesnitt da).

Sitat:
Opprinnelig postet av IzziCreo Vis post
På Ullevål setter man opp planlagte snitt 2 uker før termin. Dette bekreftet både lege og gyn at ikke de har endret på. Jeg lurte, fordi jeg har hørt at praksisen er endret. Nå kan det jo hende at de vil at noen skal gå lengre hvis f.eks. barnet er lite? Ikke problemet her ihvertfall - vi lager visst barn som blir estimert til 5 kg ved termin Jaja, gjør ingen verdens ting - blir slanke som bare det når de begynner å gå
Jeg fødte ikke på Ullevål - men tenkte å si at sykehusene har ganske ulik praksis rundt igangsetting og timing av KS.. Jeg skulle i utgangspunktet hatt KS med tvillingene på 39+0, ca samme tid som dette sykehuset gjør med enlinger.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:13.