Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Godt voksne gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-01-2013, 09:28   #41
BeeBobb
Medlem

BeeBobb sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 224
BeeBobb har en aura rundt seg.BeeBobb har en aura rundt seg.BeeBobb har en aura rundt seg.
Sv: Duotest?

Sitat:
Opprinnelig postet av Rise Vis post
Jeg fikk vite at kun ut fra alderen min (34) så er sjansen for at noe er galt 1:414.

Tallene vil endre seg ut fra resultatet av duotesten. Grensen for hvor de anbefaler fostervannsprøve går på 1:200.

Dette er hva jeg fikk opplyst på Haukeland tidligere i uka.
Da opererer Haukeland med andre tall en Riksen f.eks, der får du tilbud om fostervannsprøve ved 1:250.

BeeBobb er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-01-2013, 09:34   #42
BeeBobb
Medlem

BeeBobb sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 224
BeeBobb har en aura rundt seg.BeeBobb har en aura rundt seg.BeeBobb har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av glà jenta Vis post
Heisan Jenter

Har også vært nå å tatt duo test. Stusser litt på resultater. hmm

Trisomy 21 - 1:240
Trisomy 18 - 1: 536
Trisomy 13 - 1:1750.

Snakket med legen etter å ha mottatt disse resultatene, han mente at det var gode resultater, og anbefalte ikke fostervannsprøve.

Men stusser fælt når jeg sere deres tall, de er jo så mye høyere......
UL viste smalt neseben og fine nakkefolder......

Blir så forvirret.... Sukk..
Jeg skjønner godt at du synes dette er vanskelig, jeg har selv brukt litt tid på å fordøye resultatene mine (som i og for seg var bra), men det blir fort til at man sammenligner med andre, som du også gjør nå.

Hvor gammel er du?

Jeg tror uansett at du skal slå deg til ro med at alt nok er iorden, legene som sjekker er eksperter på sitt område, og vet hvilke markører de skal se etter. Faren for å spontanabortere ved en evt fostervannsprøve er mye større enn at det faktisk skal være noe galt med barnet du bærer!

BeeBobb er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-01-2013, 09:44   #43
glà jenta
Medlem

glà jenta sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 94
glà jenta har en aura rundt seg.glà jenta har en aura rundt seg.glà jenta har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av BeeBobb Vis post
Jeg skjønner godt at du synes dette er vanskelig, jeg har selv brukt litt tid på å fordøye resultatene mine (som i og for seg var bra), men det blir fort til at man sammenligner med andre, som du også gjør nå.

Hvor gammel er du?

Jeg tror uansett at du skal slå deg til ro med at alt nok er iorden, legene som sjekker er eksperter på sitt område, og vet hvilke markører de skal se etter. Faren for å spontanabortere ved en evt fostervannsprøve er mye større enn at det faktisk skal være noe galt med barnet du bærer!

Heisan igjen, og tusen takk for svar.

jeg er 41 år og venter vårt 3 barn.

Legen jeg snakket med var veldig hyggelig, han mente at resultatene var bra. Jeg spurte han rett ut om han ville anbefale oss fostervannsprøve, han svare nei, så lenge UL målene av babyen var så fine, så mente han at vi bare burde senke skuldrene og glede oss over babyen.

Vi har nok landet på å ikke gjenomføre fostervannsprøve.

IVF -
IVF -
glà jenta er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-01-2013, 21:01   #44
Rise
Medlem

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 245
Rise vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av BeeBobb Vis post
Da opererer Haukeland med andre tall en Riksen f.eks, der får du tilbud om fostervannsprøve ved 1:250.
Legen var klar på at jeg kunne godt velge fostervannsprøve uansett resultat hvis jeg ville, men at de først anbefalte fostervannsprøve ved 1:200

Rise er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:56.