Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-08-2013, 17:38   #1
Miffy
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 2,108
Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.
Formen etter keisersnitt

Hei!
Noen som vet hvordan det er med formen etter ks? Jeg hadde hks for 3 uker siden og er i skikkelig god form! Det jeg lurer på er om jeg må fortsette å være kjempe forsiktig i 3 uker til eller om jeg kan begynne å gjøre/bære litt siden formen er så god?
Energien er tilbake og jeg prøver å holde igjen, men det er vanskelig.

Erfaringer mottas med takk

En liten august 2015
Miffy er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-08-2013, 21:31   #2
Bonsai
Medlem

Sted: oslo
Meldinger: 131
Bonsai er på vei til noe stort.
Sv: Formen etter keisersnitt

Det er lurt å ta det med ro 6 uker etter keisersnitt. Sier ikke du må ligge på sofaen i 3 uker til, men jeg vet av erfaring hva som skjer om man ikke hører på legene.
Familien er komplett!!
Bonsai er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-08-2013, 21:40   #3
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Øk forsiktig fysisk aktivitet. Det er lett å glemme seg, jeg følte meg i superform sist... Men brått kjente jeg at det rev i såret eller jeg ble øm over hele magen fordi det ble for mye bevegelse. Du skal også være forsiktig når du trener opp magemusklene. Det ligger en del råd på nettet om dette. Styrk kjernemuskulaturen og start med å spenne musklene uten noen form for belastning. Som å stå på alle fire og trekke navlen opp mot ryggraden...
Gammel 06-08-2013, 21:47   #4
Miffy
Seniormedlem

Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.

Huff Bonsai.. Hva skjedde da? Brokk?

Takk for tips Gulli! Er det litt sånn 'så lenge det ikke gjør vondt går det bra'?

En liten august 2015
Gammel 06-08-2013, 23:59   #5
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Miffy Vis post
Er det litt sånn 'så lenge det ikke gjør vondt går det bra'?
Så vidt jeg har forstått; ja.
Problemet er at det er først når du går over streken at du kjenner det. Så derfor er det lurt å ta det gradvis.
Gammel 07-08-2013, 01:13   #6
Miffy
Seniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gulli_70 Vis post
Så vidt jeg har forstått; ja.
Problemet er at det er først når du går over streken at du kjenner det. Så derfor er det lurt å ta det gradvis.
Skjønner da får jeg holde meg i tøylene litt til

Takk for svar

En liten august 2015
Gammel 08-08-2013, 08:06   #7
Nurke
Medlem

Nurke sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Nord Norge
Meldinger: 292
Nurke har en aura rundt seg.Nurke har en aura rundt seg.

Heisann, har og hatt Ks fredag 2 august, så ei uke i morgen..... Jeg synes det er vanskelig å ta det helt med ro. Det blir jo en del opp og ned fra seng, sofa, stol, bæring av lille o.l.

Men jeg lurer på er det flere som har blitt mer hoven i føttene etter ks? Jeg ble hoven i føttene etter ei urolig natt på lille på sykehuset, ble da sittende i en stol store deler av natt med føttene ned i gulvet. Ellers så har jeg fått en fryktelig hodepine de siste dagene, og trett, bare lyst til å sove hele tiden.....

Utstyrstråd: http://forum.snartmamma.com/showthre...28#post5287828
Nurke er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-08-2013, 11:02   #8
Miffy
Seniormedlem

Nurke: jeg kjenner igjen både de hovne føttene, hodepinen (skikkelig fæl) og trøttheten. Det går snart over!

En liten august 2015
Gammel 08-08-2013, 11:33   #9
Bonsai
Medlem

Sted: oslo
Meldinger: 131
Bonsai er på vei til noe stort.

Jupp, har fått et brokk. Hadde en laparoscopisk op. hvor de gikk inn gjennom navlen. Siden da minstemor på 1 år fikk vannkopper dagen etter operasjon hadde jeg ikke noe annet valg en å løfte henne, selv om jeg ikke fikk lov... Jeg plages ikke så mye av smerter, men det kosmetisk lite pent...

Nurke: Høres ut som om du kan ha litt spinalhodepine, veldig vanlig etter keisersnitt. Den er forferdelig når den holder på, men går heldigvis over. Jeg var og hoven i beina etter dette snittet, har ikke vært det med de to andre. Sko som passet under svangerskapet fikk jeg plutselig ikke på meg lenger. Det ga seg etter 14 dager med svetting...
Familien er komplett!!
Bonsai er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:20.