Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-06-2014, 11:05   #11
Fibi
Medlem

Fibi sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 310
Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.
Sv: Hvor lenge må man ligge på sykehus nå etter KS?

Tre til fem døgn, sa jordmor på SUS (stavanger) da jeg spurte henne. Selv ble jeg liggende en uke pga andre komplikasjoner etter HELLP, men om det kun hadde vært snittet hadde jeg vært i form til å reise hjem etter tre dager. Forutsatt at jeg kunne komme inn for å sjekke såret om jeg følte jeg trengte det.

Ja, og jeg fikk klexane i en uke, og det var veldig greit å slippe å sette dem selv.

Liam Nathaniel - født 09.06.2014 - 24+6 uker

Fibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-06-2014, 13:42   #12
Fritillaria
Supermedlem

Fritillaria sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Telemark
Meldinger: 721
Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av LilleMirakel3 Vis post
Ok, bedre med 3 enn 7 iallefall. Men undres.... dersom det ikke er noen komplikasjoner, har man egentlig ikke rett til å reise hjem etter et døgn om man bestemmer det selv? Jeg hadde hatt det mye bedre hjemme enn på sykehuset sist, så hvis alt går greit så har jeg det sikkert bedre nå også hjemme. Får ikke roet meg på sykehus. Og kroppen min tar ikke til seg virkestoffer fra sove medisiner....
Den første tiden etter fødsel ble ikke noe koselig sist pga dette. Vil gjerne ha en bedre start denne gangen
Takk til alle som har svart!
Jeg kjenner at jeg reagerer lutt på dette. Et keisersnitt er en stor operasjon, ikke som kikkehullsprosedyrene der man ofte sendes hjem samme dag. Det er en reell fare for store blødninger, blodpropp og diverse, og noe av grunnen til at svært få kvinner dør av komplikasjoner under og etter snitt i Norge er jo at de blir nøye fulgt opp og passet på.
At psyken din har det bedre hjemme er én ting, men den postoperative kroppen din har det absolutt ikke. Noen ganger må vi gjøre ting vi ikke liker eller har lyst til.
Fritillaria er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-06-2014, 21:23   #13
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

3 dager er vanlig på vårt lokale sykehus også. Jeg var 3 dager selv om det var tvillinger også.
Gammel 05-07-2014, 23:56   #14
Florence
Medlem

Florence sin avatar

Medlem siden: Dec 2013
Meldinger: 98
Florence vil raskt nok bli berømt.Florence vil raskt nok bli berømt.

Jeg tok KS på Riksen i -12 og lå da tre netter. Skal ta nytt KS der nå i juli og regner med det er likt antall netter fortsatt. KS jeg hadde i -02 var jeg innlagt 5 netter (Drammen), så oppholdet blir bare kortere og kortere for oss.

mai 02 mars 12 22.07.14
Mamma til 3 gutter!
Florence er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-07-2014, 00:30   #15
LilleMirakel3
Medlem

LilleMirakel3 sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: nær Oslo
Meldinger: 259
Blogginnlegg: 3
LilleMirakel3 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Florence Vis post
Jeg tok KS på Riksen i -12 og lå da tre netter. Skal ta nytt KS der nå i juli og regner med det er likt antall netter fortsatt. KS jeg hadde i -02 var jeg innlagt 5 netter (Drammen), så oppholdet blir bare kortere og kortere for oss.
Ok, da blir det forhåpentligvis ikke mer enn 3 netter på meg heller om alt går fint

Vi venter ei lita prinsesse ca 2 uker før termin
LilleMirakel3 er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-07-2014, 08:03   #16
Merida
Medlem

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 241
Merida vil raskt nok bli berømt.Merida vil raskt nok bli berømt.

Jeg hadde 5 netter, men det var også pga av prematurbaby. Ellers får man vel reise hjem etter 2-3netter. Alt avhenger vel av hvordan formen din er. Er jo en fordel å kunne komme seg opp av senga etc på egenhånd først
Merida er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:28.