Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Godt voksne gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-02-2015, 11:46   #1
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Godt voksen og førstegangsfødende?

Jeg sitter sikkert med følelser og tanker som kanskje er litt "kjedelige" for de som har vært gravid før?Jeg er jo flink til å tilegne meg kunnskaper om det jeg lurer på, likevel er det jo litt artig å dele spørsmål, tanker og nye erfaringer med andre i samme situasjon. Derfor lurte jeg litt på om det er andre som er rundt min alder som er ny i "blimammagamet"
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-03-2015, 21:39   #2
sosa
Medlem

Medlem siden: Feb 2015
Meldinger: 45
sosa er på vei til noe stort.
Sv: Godt voksen og førstegangsfødende?

Jeg kan vel kalle meg godt voksen, og for første gang i dette gamet...
Er 45 og venter dette lille underet en måned før jeg blir 46.

Jeg også tenker at vi "litt eldre" og førstegangsgravide kanskje har noen egne tanker rundt dette?
sosa er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-04-2015, 13:40   #3
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Hei Sosa.

Så fantastisk! Så heldig du er som er gravid i en såpass voksen alder . Jeg krysser fingrene for deg , virkelig, at alt kommer til å gå bra med deg. Jeg var uheldig og måtte abortere. Det er veldig trist for oss. Vi har prøvd i 4 år og nå med ICSI var dette første gangen jeg noen gang har vært gravid. Vi gir ikke opp og skal forsøke igjen i juni, etter en liten pause. Det er mange medisiner hver dag og etter over et halvt år i prøverørsgamet som endte i abort trenger både fysikk og psyke å ta seg opp igjen. Men jeg klarer fint å glede meg over at det går bra med andre og jeg syns det er vakkert med gravidemager rundt meg

Jeg trodde jeg var ganske rasjonell og at jeg skulle tenke pragmatisk rundt det: Jeg KAN jo faktisk bli gravid, det er bra at kroppen stanser utviklingen når det ikke egentlig er en levedyktig spire osv....men det er rart med disse følelsene, de spiller ikke alltid på lag med intellektet.

Det sagt, så tenker jeg at man må gjennom en liten sørgestund, men så huske å ta seg i nakkeskinnet igjen å reise seg opp sånn at man ikke forsvinner i synkemyra. Vi har nå kjøpt oss fridykkeutstyr og gleder oss til det blir LITT varmere i været og havet. Vi koste oss veldig i fjor med å plukke kamskjell så i år kan vi være noe lenger uti, nå som vi har bedre utstyr.

De beste ønsker om et lite nurk i dine armer. God påske
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-04-2015, 13:47   #4
sosa
Medlem

Medlem siden: Feb 2015
Meldinger: 45
sosa er på vei til noe stort.

Oj...så trist, Tommelise. Ser nå det står BO under signaturen din... Hva betyr det?
Det høres ut som om du kommer til å klare dette. Tror nok det er viktig med den sørgeperioden, ja.

Jeg hadde en spontanabort for to år siden og var langt nede lenge, men så traff jeg mannen i mitt liv og alt ser nå ut til å falle på plass. Litt synd at det er såpass sent i livet, men klager ikke nå Og hos meg er tydeligvis alle gode ting 9, så ser ut som jeg må ha mange forsøk med det meste

Ønsker dere all hell og lykke videre på veien og masse gode kamskjellmåltider i løpet av sommeren!
sosa er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:59.