Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Komplikasjoner og plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-05-2015, 20:17   #1
ninanoor
Supermedlem

ninanoor sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 863
ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.
Svangerskaps diabetes

Er det noen her inne som har fått påvist svangerskaps diabetes?
Jeg hadde fastende blodsukker på 5.4 og 9.1 etter glukosetest. Er defor nå henvist videre til poliklinikk. Kjenner jeg er litt spent på hele greia og skulle gjerne hatt noen å dele erfaringer med..
Gammel 04-06-2015, 00:15   #2
Fritillaria
Supermedlem

Fritillaria sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Telemark
Meldinger: 721
Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.
Sv: Svangerskaps diabetes

Jeg er ikke gravid lenger, men har 2 svangerskap med diabetes bak meg. Første gang kostregulert svangerskapsdiabetes, andre gang måtte jeg bruke insulin. Bare spør om du lurer på noe!
Fritillaria er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-06-2015, 12:19   #3
ninanoor
Supermedlem

ninanoor sin avatar

ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Fritillaria Vis post
Jeg er ikke gravid lenger, men har 2 svangerskap med diabetes bak meg. Første gang kostregulert svangerskapsdiabetes, andre gang måtte jeg bruke insulin. Bare spør om du lurer på noe!
Ja! Hvordan var tallene dine i de to forskjellige tilfellene? Jeg ble målt til 9.1 etter GB sist.
Og hvor store forandringer måtte du gjøre i kosten ved kostindusert variant?
Gammel 07-06-2015, 13:46   #4
Sokata
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Meldinger: 22
Sokata er på vei til noe stort.

Eg har sv.dia no... hadde 5,9 før og 8,6 etter... kutta ut sukker og spiser lite karbo....du får god oppfølging og råd på sjukehuset.... rekner med du er henvist?
Sokata er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-06-2015, 15:45   #5
ninanoor
Supermedlem

ninanoor sin avatar

Ja har time hos legen på indremedisinsk i morgen
Gammel 10-06-2015, 18:37   #6
ninanoor
Supermedlem

ninanoor sin avatar

Dytt
Er i gang med målinger to ganger daglig nå i to uker,så får vi krysse fingrene for at det holder med kostomlegging.
Gammel 10-06-2015, 18:54   #7
Pergoberta
Supermedlem

Pergoberta sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Bergen
Meldinger: 1,016
Pergoberta er som en uslipt juvél.Pergoberta er som en uslipt juvél.Pergoberta er som en uslipt juvél.Pergoberta er som en uslipt juvél.

Håper du slipper å måtte bruke metformin eller insulin.
Jeg måtte bruke metformin og måle før hvert måtid de siste ukene før gutten min kom.
Gammel 11-06-2015, 20:57   #8
Sokata
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av ninanoor Vis post
Dytt
Er i gang med målinger to ganger daglig nå i to uker,så får vi krysse fingrene for at det holder med kostomlegging.

Heldig du da med kun 2 ganger for dagen, eg måtte 6-7 ganger for dagen de første 8 dagene... her får vi ikke metformin for de mener det ikke er bra for barnet??? Rart det er ulik praksis......
Gammel 11-06-2015, 21:11   #9
ninanoor
Supermedlem

ninanoor sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Sokata Vis post
Heldig du da med kun 2 ganger for dagen, eg måtte 6-7 ganger for dagen de første 8 dagene... her får vi ikke metformin for de mener det ikke er bra for barnet??? Rart det er ulik praksis......
Oi ja det var mye måling! De setter ikke en lett på medisin her heller,men de gir hvis blodsukkeret er for høyt og ikke kostregulering hjelper. Det er jo farlig for babyen hvis det er for høyt også,så det blir vel en risikovurdering vil jeg tro.
Gammel 14-06-2015, 15:00   #10
Sokata
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av ninanoor Vis post
Oi ja det var mye måling! De setter ikke en lett på medisin her heller,men de gir hvis blodsukkeret er for høyt og ikke kostregulering hjelper. Det er jo farlig for babyen hvis det er for høyt også,så det blir vel en risikovurdering vil jeg tro.
Ja men her får vi bare insulin og ikke metformin...... men håper jo å unnga det da, liker ikke nåler
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:29.