Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-07-2005, 10:49   #91
Freja
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Den Store Keisersnitttråden!

Her kommer et tips som jeg kom på i natt når jeg ikke fikk sove, og som jeg brukte forrige gang:
Se til å ha en pute, teppe eller noe som dere kan legge som "stötte" under magen når dere vil ligge på siden etter KS.
Man får jo en pen liten "skinnpose" etter födsel, og er man da sydd i buken så henger den seg ned om man vil ligge på siden i begynnelsen. Da er det godt med litt stötte som kan holde den oppe så det ikke drar altfor mye i op.-såret.
Man orker ikke å ligge på rygg hele tiden var min erfaring.
  Svar med sitat
Gammel 21-07-2005, 10:51   #92
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Råholt
Meldinger: 2,857
Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Freja
Her kommer et tips som jeg kom på i natt når jeg ikke fikk sove, og som jeg brukte forrige gang:
Se til å ha en pute, teppe eller noe som dere kan legge som "stötte" under magen når dere vil ligge på siden etter KS.
Man får jo en pen liten "skinnpose" etter födsel, og er man da sydd i buken så henger den seg ned om man vil ligge på siden i begynnelsen. Da er det godt med litt stötte som kan holde den oppe så det ikke drar altfor mye i op.-såret.
Man orker ikke å ligge på rygg hele tiden var min erfaring.
Det var et godt tips! Takker og bukker!
Dagboken min - Magebilder
Sessa er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-07-2005, 14:13   #93
Zoë
Gjest

Ja - angående støtte rundt magen, så var det en som tipset om bruk av bekkenbelte.

Jeg finner ikke det noe sted , jeg.... Noen som har tips?

I England får man vist kjøpt k-snitt truser som holder inn og støtter magen.
Det hadde vært noe!
  Svar med sitat
Gammel 21-07-2005, 21:10   #94
Linnea1
Gjest

I dag fikk jeg beskjed om at lille skal bli tatt med keisersnitt 3.august pga seteleie og for trangt bekken. Jeg vet ingenting om keisersnitt og har mange tanker og følelser rundt dette...men det var godt å lese denne linken - takk til dere alle! Jeg er veldig spent og håper alt er/og går - bra med lille ....
  Svar med sitat
Gammel 22-07-2005, 00:19   #95
Muffe
Medlem

Muffe sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vinterbro, Akershus/
Meldinger: 55
Muffe vil raskt nok bli berømt.Muffe vil raskt nok bli berømt.

Hei alle sammen!

I dag har jeg vært Mamma i 22dager og jeg stoooorkoooser meg!! Leander kom til verden den 29.juni, KL 09.06,3440gr og 49cm.

KEISERSNITTET GIKK OVER ALL FORVENTNING!!!!!

Jeg klarer nesten ikke tenke på dagen uten å begynne å snufse . Så utrolig stolt over meg selv har jeg aldri i mitt liv vært!

Når vi satte oss i bilen for å kjøre den morgenen så var jeg ikke så høy i hatten...Det var mange tanker som suste rundt, jeg visste at i løpet av dagen skulle jeg bli mamma! Samtidig så surret tankene i hodet mitt.."kateter,sprøyter,operasjon,risiko,blødninger,smerter" . Det toppet seg når vi var utenfor sykehuset og pakket ut sakene..tårene bare strømmet.Heldigvis hadde jeg pakket ned kleenex, så jeg dro opp en tre-fire stykker...snufset og gikk arm i arm med Muffemannen (kan ikke noen lage en litt blidere mann? hehe, men nok om det, hehe) Han trøstet som best han kunne..vi kom oss innenfor veggene på sykehuset..og da bare fikk jeg en sånn merkelig følelse i hele kroppen..jeg slappet helt av, tårene var borte! Hallo?!?! Var det ikke nå jeg skulle bli hysterisk å få panikk?!! Men nei.. jeg ble helt,helt rolig.
Vi ble fulgt inn på et undersøkelsesrom. Muffemannen fikk utdelt parkelringsbevis som han gikk ut for å sette på bilen. Jeg hadde skrevet et ønskebrev med bl. Ønske om at jeg ønsket kateter satt først etter at jeg var bedøvet. Men plutselig så ombestemte jeg meg! Tenkte det var bedre å sette det der, med kun sykepleier til stedet, enn på operasjonsstua med maaaange rundt. Jeg sa i fra at jeg hadde gruet til dette og hun var veldig forsiktig. Tror dette har alt å si, for jeg kjente INGENTING!!!! Og dette hadde jeg gruet meg for!!! HALLO!?!?!?!?!?!?!?!!!!!?!?!?!?!!!!
Muffemannen kom inn og ble veldig paff da han så meg ligge der å si ”kateteret er satt og det gjorde ikke vondt”. Han fikk på seg grønne klær og jeg brøøøølte ut i latter…”wow,så sexy du er!”

Jordmor kom å hilste på oss, verdens søøøøøteste dame!! Jeg vet man trenger utdannelse for å bli jordmor, men noen ER jordmor med hele seg!! Utrolig søt og omsorgsfull! Hun rørte meg så vanvittig.

Muffemannen fikk på siste detaljer av operasjonshabiten, munnbind og lue og så bar det inn på operasjonsstua. Jeg ble helt satt ut av hvor hyggelige de var!!

De hadde nok lest ønskebrevet mitt, eller i hvertfall fått beskjed om at jeg var veldig engstelig på forhånd. Personalet håndhilste og startet straks forberedelsene med ledninger, venefloner, osv.
De gjentok navn og nummer, vi spøkte og lo. Det var rett og slett koselig å være der!! Normalt skulle jeg vært superengstelig,men nei…jeg var så flink!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det tok litt tid før spinalen satt, men dette var jeg forberedt på. Siden jeg er overvektig, kan det av og til være vanskelig å sette. Men det er nok ikke bare det, for ei dame knota først i evigheter, før en annen tok over og klarte det på første forsøk!!Dette hadde jeg også grua veldig for, men det gikk kjempefint!! Jeg tok til tårene, ikke fordi det gjorde veldig vondt, men jeg ble utrolig lei av å sitte i en så kjip stilling..ble skikkelig utålmodig på slutten! Men Det var en syyyykt deilig følelse å være helt bedøvet…herregud!!!! Det ble litt småprat om løst og fast og vips; ”SE, her kommer han! En fin gutt, Gratulerer!!Her kommer Leander!” WOW, det var så sterkt!!!!

Å se han helt blodfersk, det var bare et teppe som skilte oss. Jeg ble spurt om jeg ville ha han på magen, men pga av ledninger til alle kanter og at jeg følte meg vanvittig svimmel, så holdt Muffemannen han helt inntil hodet mitt..Muffemannen sa ikke så mye, men han har gjentatt gang på gang at det var vanvittig sterkt!! Han var helt fantastisk hele veien

På oppvåkningen lå jeg å kosa meg som bare det, bedøvelsen var ute etter 1,5-2 timer! Med en gang jeg merket følelse i bena gjorde jeg masse bevgelser, rullet med tærne, osv. Var oppe å gikk samme kveld og alene i dusjen dagen etter. Pleierne så på hverandre og skjønte ingenting, for jeg var visst i veldig god form

Jeg hadde gjort det igjen i morgen!!!!!!!!!! Ja, til keisersnitt!!!

DERE SOM SKAL HA SNITT:TA MINIFOM CA TRE DAGER FØR SNITTET FOR Å FOREBYGGE LUFTSMERTER!!!! DET TIPSET FIKK JEG HERFRA OG HADDE IKKE NOE SOM HELST PLAGER! KJENTE BITTELITT, MEN DA TOK JEG EN NY PILLE OG VIPS, NOTHING!! MEN CLUET ER Å FOREBYGGE!!

Lov meg ikke å grue dere så fælt, jeg er en utrolig engstelig person av natur, men dette var rett og slett fantastisk!!! Skal prøve å legge ut litt bilder av Leander, men trenger nok en del hjelp av sambo, for jeg er så lite datakyndig og aner ikke hvordan jeg gjør det med størrelsen på bilder osv .

Klem fra Muffe..Meeeget stolt og glad Mamma!
Gammel 22-07-2005, 00:48   #96
Tidl. bruker
Gjest

For en utrolig flott fødselshistorie Jeg skal ha ks 1.aug.og må si jeg gruer meg masse. Hadde snitt sist også men det var et haste snitt i narkose, så da rakk jeg ikke forberede meg.

Men ble litt beroliget etter å ha lest om din positive opplevelse..

Så tusen takk.

Og for en utrolig nyyydelig gutt du har fått da Gratulerer!!!
  Svar med sitat
Gammel 22-07-2005, 09:30   #97
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Råholt
Meldinger: 2,857
Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.

Tusen takk for en aldeles nydelig rapport! Gratulerer så masse med lille Leander. Han var skikkelig skjønn!!!! Får jeg en lik opplevelse som deg, får jeg verdens beste fødsel!
Dagboken min - Magebilder
Sessa er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-07-2005, 10:42   #98
Muffe
Medlem

Muffe sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vinterbro, Akershus/
Meldinger: 55
Muffe vil raskt nok bli berømt.Muffe vil raskt nok bli berømt.

Tusen takk! Herregud, så stort bilde ble!!! Kan ikke dette jeg..er det sånn at man overholder reglene,så lenge man faktisk får satt inn bildet? Ble litt redd jeg nå..hehe.. Må nok få sambo til å hjelpe meg!
Gammel 22-07-2005, 20:49   #99
Zoë
Gjest

GRATULERER MED NYDLIGE, LILLE LEANDER!

Så flott å høre en slik hyggelig k-snitt historie! Min opplevelse av forrige snitt var helt lik din! Kjente ikke noe til kateter og bedøvelse - og var veldig takknemlig overfor de flotte anestesisykepleierne, legene og jordmor som gjorde stemningen så hyggelig og avslappet.
Håper mitt snitt 1. aug. blir like fint!

Kos deg videre med babyen din!
  Svar med sitat
Gammel 23-07-2005, 18:02   #100
ana
Gjest

Å så godt det gjorde å lese historien din Muffe. Nå er det bare tre dager igjen til jeg skal til pers om jeg gruer meg som bare fy. Men når jeg leser historien din, så kjenner jeg at de vonde tankene slipper litt taket. Håper bare at min opplevelse blir like god som din.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:48.