Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-07-2005, 13:51   #101
Linee
Supermedlem

Linee sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,229
Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Den Store Keisersnitttråden!

Gratulerer sååå mye med vakre, lille Leander!!!!!!

Og gratulerer med vel overstått keisersnitt!! Godt å høre at du fikk en så flott opplevelse av det som jeg håpet du ville!!!

Håper dere koser dere gjennom sommeren nå og at Leander vokser og trives på utsiden av magen. Han var iihvertfall utrolig vakker!!!

Alt godt ønsker jeg deg, Muffe!!

Stor klem
Gammel 25-07-2005, 14:43   #102
Zoë
Gjest

Meldinger: n/a

Ana!

Lykke til med k-snittet i morgen!

Mitt forrige k-snitt var en flott opplevelse - gled deg til å få se den lille babyen din!

Mange klemmer fra Zoë : )
  Svar med sitat
Gammel 25-07-2005, 20:50   #103
supermamma
Gjest

Jeg er så glad jeg fant denne tråden. Jeg må starte med å si at jeg er livredd keisersnitt.

For litt over 2 og ett halvt år siden ble jeg lagt inn på haukeland sykehus da jeg var 33 uker på vei pga vekstavvik hos jenta mi, og det ble etter hvert konstatert dårlig funksjon i morkaken og svangerskapsforgiftning. Etter ei uke med sparketester osv ble det bestemt at jeg skulle ha keisersnitt.
Dagen etter ble jeg trillet inn på operasjonsstua. Jeg fikk lokalbedøvelse i ryggen og de satte epidural. Etter hvert skulle de testene om jeg følte noe osv. Jeg var ikke helt sikker... Kjente ingenting fra lårene og nedover så jeg svarte nei. Det skulle jeg ikke gjort, for bedøvelsen virket IKKE noe særlig der de skar. Hvertfall ikke nok. Jeg har aldri i mitt liv opplevd sånne smerter!! Etter en liten stund med hyling og tårer osv ville legen avbryte og gi meg narkose før de fortsatte. Men det ville ikke jeg. Det var altfor viktig for meg å ha min samboer der med meg og enda viktigere at jeg fikk se jenta mi og vite at alt var bra med henne. Dessuten hadde de jo allerede jobbet seg gjennom halve meg! Med èn gang hun var ute fikk jeg en god dose morfin i blodet, og alt var heldigvis bra med jenta mi som veide 1700g og var 41cm lang!

Det endte godt, men som dere sikkert forstår er keisersnitt det største marerittet jeg har denne gangen. Jeg vet godt at det gjør vondt å føde normalt også, men tror nok det er en litt annen smerte og opplevelse.

Denne gangen satser jeg på å føde normalt, men sjansen er der for at jeg må ha keisersnitt igjen, enten pga av samme komplikasjoner som sist eller om det skulle skje noe under fødselen. Jeg trenger dere til å hjelpe meg med skrekken og redselen jeg har rundt dette. Jeg har ikke lyst å ha det slik og gå å være redd.
  Svar med sitat
Gammel 25-07-2005, 21:04   #104
ana
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Zoë
Ana!

Lykke til med k-snittet i morgen!

Mitt forrige k-snitt var en flott opplevelse - gled deg til å få se den lille babyen din!

Mange klemmer fra Zoë : )
Tusen takk, Zöe. Er kjempespent og litt nervøs. Men mest av alt gleder jeg meg til å få det overstått.
  Svar med sitat
Gammel 25-07-2005, 21:20   #105
Mumsig
Gjest

Det var UNDERBART å lese rapporten din, Muffe!!! Jeg har vært kjempe stressad over å ta KS, det har vært mange, mange dager med gråt og redsel her!! Men nå..... Alt ble bare borte!!! ALT!!! TAKK for en fantastisk rapport!!

Nå skal jeg bare samle krefter å energi infor mitt KS på torsdag!
Da er det endelig jeg som skal få møte barnet mitt!!

Svar med sitat
Gammel 25-07-2005, 21:33   #106
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Sted: Råholt
Meldinger: 2,857
Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.

Supermamma: En god til deg! Kan ikke ha vært noen særlig opplevelse det der nei... Men, det jeg lurte på er: Har du hatt noen samtale med sykehuset i etterkant om det som skjedde? Kanskje du burde snakke med dem om redselen din?
Dagboken min - Magebilder
Sessa er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-07-2005, 00:12   #107
supermamma
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Sessa
Supermamma: En god til deg! Kan ikke ha vært noen særlig opplevelse det der nei... Men, det jeg lurte på er: Har du hatt noen samtale med sykehuset i etterkant om det som skjedde? Kanskje du burde snakke med dem om redselen din?
Har prøvd flere ganger, både de to ukene jeg bodde på haukeland med Maria, og i ettertid. Har aldri fått noe svar på hvorfor det ble slik. Nå er jeg flyttet til mindre sted med vennligere sykehus og flinke leger. Håper de tar redselen min på alvor. Kan liksom ikke se hvorfor en epiduralbedøvelse skulle virke neste gang når det ikke gjorde det forrige gang...
  Svar med sitat
Gammel 26-07-2005, 00:17   #108
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Sted: Råholt
Meldinger: 2,857
Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.

Supermamma: Hvis jeg var der ville jeg ringt til sykehuset og forklart situasjonen du er i, og bedt om å få en samtale. Jeg er sikker på at du kan få svar på mange spørsmål du måtte ha og at du kommer til å føle deg lettere og tryggere etterpå
Jeg har selv måttet ta det skrittet da min forrige fødsel var traumatisk og helt inntil jeg visste at jeg skulle ha snitt så var jeg faktisk på enda en samtale. Det hjelper utrolig!
Dagboken min - Magebilder
Sessa er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-07-2005, 07:34   #109
Emilia
Gjest

Hei alle KS-damer!

Dette var en kjempefin tråd! Skal ha planlagt KS om 5 dager, og etter å ha lest denne tråden så tror jeg at jeg stiller litt klokere!
Tusen takk for alle tips og råd!

T-5(KS)
  Svar med sitat
Gammel 28-07-2005, 18:44   #110
Zoë
Gjest

Siden jeg ikke finner bekkenbellte noe sted, har jeg i dag vært og kjøpt et par hold-in truser. Vet ikke hvordan det vil funke, men jeg håper jeg kan ha nytte av dem. Det er lurt å ha noe som holder magen litt på plass når en beveger seg - unngår unødvendig røsking i såret.

Ellers skal jeg snart beg. å ta minifom, og jeg har pakket ned peppermynte-te til dagene etter snittet ( hjelper mot luft i magen ).

Ja - også har jeg kjøpt "Rescue remedy" ( Bachs blomstermedisin ).
Om noen av dere andre har sansen for alternativ medisin, kan jo det være en ide for dere også! I England er dette middelet blitt så populært at nesten alle har det. Det skal roe ned nervene i vanskelige situasjoner ( minuttene før en operasjon, kvalifiserer til det! ) , og ellers være til støtte om en opplever et plutselig sjokk eller nervepirrende situasjoner.

Tar også litt ekstra sink ( får sår til å gro raskere ).

Jada - jeg liker å være forberedt!

Bare 4 dager igjen!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:29.