Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-07-2005, 18:18   #111
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Råholt
Meldinger: 2,857
Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Den Store Keisersnitttråden!

Masse gode tips her Zoe! Lykke til om 4 dager!
Dagboken min - Magebilder
Sessa er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-07-2005, 22:51   #112
Zoë
Gjest

Meldinger: n/a

I morgen er det min tur!

Er veldig spent, samtidig som jeg gleder meg veldig til å møte den lille babyen vår!

Tusen takk til alle som har vært med på å gjøre dette til en opplysende og oppmuntrende tråd - håper dere som enda har en stund igjen bruker den flittig og deler gode råd og omtanke!

Jeg kommer innom og avgir rapport når jeg kommer hjem fra sykehuset!

LYKKE TIL, alle k-snitt damer!
  Svar med sitat
Gammel 31-07-2005, 23:00   #113
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.

Lykke til i morgen! Kan tro vi er spent på Rapport Zoë!!!!
Gammel 31-07-2005, 23:59   #114
Isabel
Gjest

jeg skal bestille keisersnitt denne gangen siden jeg hadde en ganske traumatisk fødsel forrige gang. den ble ihvertfall traumatisk for meg personlig. ungen ble født med hånden ved siden av hodet slik at omkretsen ble ca 43 cm. revnet ganske mye og klarte ikke sitte/gå på 3 uker. det hele førte til en stor fødselsdepresjon.

har lest at en gyldig grunn til keisersnitt er traumatisk fødsel, så håper ikke det blir noe problematisk å fortelle legen om dette. i såfall har jeg en jordmor som vet hvor mye jeg slet forrige gang, så det kan jo hende hun kan hjelpe meg.. jeg håper ihvertfall det går i orden. da kan jeg ihvertfall puste lettet ut og slippe å grue meg.
  Svar med sitat
Gammel 01-08-2005, 21:06   #115
Hilde81
Gjest

Til Bellis:

Jeg har en venninne som har hatt keisersnitt 2 ganger, hun har fått beskjed fra gynekolog om at hun aldri mer kan føde vaginalt. Grensen går ved 2 keisersitt, heretter må hun alltid ha keisersnitt. Har ikke du fått noen slik beskjed? Kanskje det ikke er tilfelle?
  Svar med sitat
Gammel 01-08-2005, 23:41   #116
Arwen
Gjest

uff Sv: Den Store Keisersnitttråden!

Hei

Jeg spurte jordmor Siri på barnimagen om det var slik at man ikke kunne føde vaginalt etter to keisersnitt. Hun svarte at det ikke var noe i veien for at man kunne føde etter to. Så nå kan man jo begynne å lure på hva som er sant. Jeg fikk nemlig også høre at jeg ikke får føde vaginalt etter mine to. Siri sa også at d ikke var noen grense for hvor mange snitt man kunne få. Det va en grense på 3 før, da snittene ble foretatt "loddrett" å ikke "vannrett" som nå.
Lykke til dere som skal ha snitt!
  Svar med sitat
Gammel 02-08-2005, 13:44   #117
Tålmodig
Gjest

Tusen takk for flott rapport, Muffe . Gleder meg nå til Zöes rapport - er veldig fint å lese andres erfaringer når man går her og venter...
  Svar med sitat
Gammel 02-08-2005, 23:25   #118
Muffe
Medlem

Muffe sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vinterbro, Akershus/
Meldinger: 55
Muffe vil raskt nok bli berømt.Muffe vil raskt nok bli berømt.

Bare hyggelig Tålmodig! Jeg hadde gjort det igjen i morgen og dagen etter der om så! Leander vokser og trives, jeg synes jeg ser noe nytt for hver dag! Den er så merkelig den "verdens nydeligste" følelsen, jeg skjønnte ikke helt det før jeg ble mamma selv, siden "alle sier det jo", men herregud...når jeg ser på poden og stryker over de bittesmå tærne eller ser han i de miniøynene... herreguuud....han ER jo verdens nydeligste unge!!!!!
Gammel 03-08-2005, 12:18   #119
ana
Gjest

Her kommer rapport fra en fantastisk opplevelse:

Tirsdag 26.07 kl. 0800 ankom vi føden. Noe spent, men i grunnen forbausende rolig. Vi fikk et rom, en seng og jeg fikk beskjed om å hoppe i dusjen. Etter dusjen var det veneflonen og kateteret som skulle inn. Dette var noe jeg hadde gruet meg veldig til. Jordmor slet med å få til veneflonen så det gjorde litt vondt. Hun måtte sette den to ganger. Selve kateterinnsettingen gikk veldig greit. Det som gjorde vondt var når hun vasket meg mellom kjønnsleppene først . Det sved som bare fy....
Så var det ventetid. Vi hadde på forhånd fått vite at vi var par nummer to den dagen, og at mitt ks. sannsynligvis ble rundt kl. 10. Ganske nøyaktig klokken 10 kom jordmødrene inn og sa at nå hadde de ringt fra operasjonsstuen. De var klare. Jeg ble trillet opp og tatt imot av sykepleiere som fikk meg over på benken. Så startet forberedelsene. Anestesilegen forklarte meg om spinalbedøvelsen og hva jeg kom til å kjenne. Jeg hadde gruet meg veldig til den sprøyta, men det gikk kjempefint. Jeg kjente bare et bittelite stikk. Det var i grunnen ganske pussig, for rett etter at han begynte å srøyte inn bedøvelsen stakk det kraftig nede i venstre ben, før jeg kjente en varmende og prikkende følelse som spredte seg fra hoftene og nedover. Etter en kort tid, sa han at jeg kunne forsøke å røre på bena. Jeg trodde jeg kom til å klare det for jeg kjente jo godt at jeg hadde ben, men bena var ikke til å rikke. Så forsøkte de å klipe meg litt i magen for å kjenne om jeg var bedøvd. Anestesilegen ga klarsignal, og jeg kjente at skalpellen ble dratt over magen, men det var ikke vondt - helt absurd i grunnen. Så begynte legene å arbeide for å få lillegutt ut. De måtte slite og dra en hel del og det kjentes ut som at de holdt på å dra ut alle innvollene mine. Etter kun kort tid hørte vi lillegutt gråte. Det var helt fantastisk. Jeg synes det gikk en evighet for jormor kom med han og vi fikk hilse på. Jeg gråt og gråt, og jeg så faktisk at anestesilegen også hadde tårer i øynene. Det var helt fantastisk. Jormor og tok med lillegutt ut, og legene startet å lappe meg sammen. Da fikk jeg plutselig smerter i magen og hylte ut: "det gjør vondt i magen". Anestesilegen hadde på forhånd gjort klar en sprøyte som jeg fikk i veneflonen. Jeg ble veldig døsig, og til slutt forsvant jeg bare, for så å våkne opp på overvåkningen to timer sendre, noe groggy, men det gikk fort over. Så kom min kjære mann og sønn opp for å hilse på. Vi ble liggende der et par timer til før vi ble trillet ned på barsel.

Senere på kvelden var jeg i dusjen, og har i grunnen vært i kjempeform. Hatt lite vondt og vært sprek og sterk. Alt i alt har det vært en fantastik opplevelse.

Det å ha en baby i huset gir naturlig nok ikke mye tid til å sitte foran pc-en. Jeg vil derfor sende mine gratulasjoner til de som har født, og ønske lykke til de de som skal i ilden.
  Svar med sitat
Gammel 03-08-2005, 12:27   #120
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Tusen takk for fantastisk rapport! Gleder meg mer og mer jeg nå!!!
Kjempe flott at du ville dele dette med oss
Lykke til videre med prinsen din!
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:09.