Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-08-2005, 17:56   #141
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Råholt
Meldinger: 2,857
Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Den Store Keisersnitttråden!

Sitat:
Opprinnelig postet av arleen23
jeg hadde selv haste snitt for ca. 2 1/2 uke siden og da fikk ikke pappa bli med selv om jeg bare hadde spinalbedøvelse.
Da er det nok forskjellig praksis på de forskjellige sykehusene for sist da jeg fødte ble jeg sendt på OP-stua for hastekeisersnitt og da fikk pappa'n være med. Men dem ombestemte seg og dro bebisen ut med vacum i stedet...
Dagboken min - Magebilder
Sessa er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-08-2005, 18:18   #142
Emilia
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Emilia
Jeg hadde KS for 5 dager siden, og selve snittet gikk fint, men tiden etterpå synes jeg er litt vanskelig. Har så mye energi og så mye jeg har lyst å gjøre, men det stikker/svir i såret ved nesten hver bevegelse. Er dette vanlig, og i så fall hvor lenge?

Dytter for å få svar på denne jeg.....
  Svar med sitat
Gammel 08-08-2005, 18:20   #143
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Sted: Råholt
Meldinger: 2,857
Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville tro det var vanlig, men jeg har jo ikke tatt snitt enda selv så jeg vet ikke med sikkerhet.
Linee: Du kan sikkert svare på den!
Dagboken min - Magebilder
Sessa er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-08-2005, 18:23   #144
Jacobs mamma
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av arleen23
jeg hadde selv haste snitt for ca. 2 1/2 uke siden og da fikk ikke pappa bli med selv om jeg bare hadde spinalbedøvelse.
Frågan är ju då om det var en RIKTIG hastesnitt eller om det bara var det till namnet, liksom?

Om det är fara för barnets liv, eller morens, så blir det ju ofta narkose, och då får inte pappa`n bli med.

Mitt första snitt var hastesnitt, aldrig någon fara för varken mitt eller Jacobs liv, så min man fick vara med. Kanske ditt hastesnitt var mer dramatiskt?
  Svar med sitat
Gammel 08-08-2005, 23:20   #145
Linee
Supermedlem

Linee sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 1,229
Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Emilia
Jeg hadde KS for 5 dager siden, og selve snittet gikk fint, men tiden etterpå synes jeg er litt vanskelig. Har så mye energi og så mye jeg har lyst å gjøre, men det stikker/svir i såret ved nesten hver bevegelse. Er dette vanlig, og i så fall hvor lenge?
Hallo.

Gratulerer så mye med bebis!!

Du må nok belage deg på å ta det litt piano enda en stund til. Det er mye som skal gro og komme seg på plass etter en såpass stor operasjon som keisersnitt er.
Så lenge du ikke har tegn til infeksjon (rød, øm, hoven i såret, feber etc.) så er min erfaring at det er normalt med denne sviingen/stikkingen en stund. Noen ganger føler man at smerten sitter mest i sidene men det skyldes gjerne at det er der de begynner og avslutter syingen - det "lugger" altså mere her.
Men jeg vil råde deg til å ta kontakt med føde/barselavdelingen du tilhører hvis du er usikker og føler at smertene bare tiltar.

Men husk at du ikke overanstrenger deg, lytt til kroppen din og gi den tid til å komme seg!! Hvor lenge dette varer er vel litt individuellt, men som sagt: ta kontakt med barselavdelingen hvis du føler at noe er galt.

Lykke til!!!

Gammel 09-08-2005, 21:56   #146
Durdei
Gjest

Når jeg hadde mitt første ks fikk ikke pappa være med inn. Jeg hadde fått epudural under fødselen så anestesilegen sa at det gikk like fort å gi meg spinalbedøvelse, men pappa måtte sitte på gangen. Husker at jeg ba veldig om å få han med, men det var ikke aktuelt.

Andre ks fikk pappa være med inn. Lille gutt ble født på haukeland. Fikk beskjed om at rakk han inn før jeg ble trillet inn for ks skulle han få være med. Pappaen kom springande akuratt da jeg ble trillet bortover gangen. Var nok veldig egoistisk da og tenkte mest på det at jeg ikke hadde lyst til å gå igjennom nok et ks alene, og ikke på babyen som ble født 10 uker før termin.

Tiden etter andre ks var mye bedre enn etter første. Hadde ikke så vondt og ikke så mangen problemer. Siden jeg ikke har hatt noen planlagte ks har jeg aldri måttet faste. Må jo bli veldig sulten til slutt når det lir ut på dagen. Det jeg angret mest på i ettertid med begge ks var at jeg ikke krevde samtale før heimreise. Oppdaget i ettertid at det er veldig viktig. Fikk ikke etter første og hadde bestemt meg for at det ville jeg ha den andre gangen. Ei jordmor var innom rommet for å ta ut tråden fra snitte og gratulerete meg med gutten. Var senere innom vaktrommet og ba om samtale, fikk da vite at jeg alt hadde hatt den. Det var da jordmora gratulerte meg med gutten. Angret senere på at jeg ikke krevde ny samtale slik at jeg kunne få stilt de spørsmålene jeg ville, men akuratt da følte jeg med bare dum som ikke hadde forstått det. Så det har siden vært mitt råd til gravide, husk å få samtale før heimreise!!!!!!!!!
  Svar med sitat
Gammel 10-08-2005, 13:28   #147
Melonina
Gjest

Var paa kontroll i gaar og har faatt dato for ks 30. august
Om tre uker blir jeg mamma
  Svar med sitat
Gammel 10-08-2005, 15:54   #148
Linee
Supermedlem

Linee sin avatar

Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.Linee har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Melonina
Var paa kontroll i gaar og har faatt dato for ks 30. august
Om tre uker blir jeg mamma
Det er jammen ikke lenge til det, Melonina!!

Deilig å ha en dato å forholde seg til!!
Gammel 12-08-2005, 23:04   #149
Zoë
Gjest

Hei alle sammen!

Litt sent ute med rapport - men her har det gått i ett med besøk siden fødselen.

Mandag 1. august kom en liten, nydelig gutt til verden !
Jeg var litt soent på spinalbedøvelsen på forhånd - for jeg har skjev ryggrad akkurat der bedøvelsen settes. Forrige gang gikk det kjempefint, men anestesilegen jeg pratet med på forsamtalen var så ærlig at hun sa det kommer veldig an på hvem som setter den.

Og denne gangen ble det dessverre sånn at anestesilegen måtte stikke flere ganger uten å treffe ordentlig, og til slutt syntes han at han hadde truffet bra. Jeg kjente at beina ble varme og følelsesløse, men jeg kunne røre på tærne + at jeg kjente litt når de pirket i huden før de begynte å skjære.
Resultatet var et jeg faktisk kjente smerte under operasjonen. Ikke veldig sterke smerter, men litt. Det var selvfølgelig veldig ekkelt - og med en gang lillegutt var blitt hentet ut av magen, gav de meg ekstra smertestillende.

Nå må ingen her bli redde - for moralen er : Ikke la de starte å skjære om du kan røre på tærne eller om du kjenner noe når de pirker i huden!
Jeg fikk snakke med kirurgen før jeg dro hjem, og det var veldig nyttig. Det jeg først og fremst ville ha svar på, var om det kunne skje at de kom til et sted der det ikke var bedøvd i det hele tatt ( skrekk&gru!) - og hun svarte at det ville ikke kunne skje.
Så om jeg blir gravid igjen, vet jeg ihvertfall at jeg skal be om narkose om spinalen ikke virker 100%

Til tross for skremmende opplevelse under snittet, var hele opplevelsen veldig fin. Jeg kom meg MYE raskere etter snittet denne gang! Forrige gang måtte de hale meg opp av senga, hvor jeg sto i nøyaktig ette sekund før jeg satte meg igjen samme kveld som snittet. men denne gangen var jeg i dusjen samme kveld. jeg hadde mye mindre smerter de første dagne etter snittet, og det var så deilig!
Snittet har ellers grodd fint, og ser pent ut allerede.

Det var en fantastisk opplevelse å se lillegutt for første gang da de hentet han ut av magen! De bar han ut for en liten sjekk, og så fikk jeg han opp på brystet. Tårene bare strømmet!

Gled dere til å få møte deres små prinser/prinsesser : )

Vi koser oss veldig som en familie på fire!
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2005, 23:11   #150
Linee
Supermedlem

Linee sin avatar

Gratulerer så mye med gutten!!!

Godt å høre at snittet gikk bra selv om du kjente litt av det.

Kos dere masse!!!!!!

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:18.