Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-06-2005, 21:55   #21
Zoë
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Den Store Keisersnitttråden!

Hei Muffe!

Jeg sa i fra forrige gang at jeg ville ha pappaen boende på barsel med meg, og han overnattet de to første nettene. Det satte jeg veldig stor pris på. Kommer til å be om det denne gangen også.

Og om det ikke skulle være plass til han der om natta, så har jo fedrene lov til å være på sykehuset så mye de vil. Det blir nok en god støtte for deg, når du har sykehusskrekk.

Jeg har veldig god erfaring fra mitt forrige k-snitt. Alle var så hensynsfulle og hyggelige.

Gled deg - om 16 dager har du fått den lille babyen din!!
  Svar med sitat
Gammel 13-06-2005, 22:13   #22
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Råholt
Meldinger: 2,857
Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Zoë
Hei Muffe!

Jeg sa i fra forrige gang at jeg ville ha pappaen boende på barsel med meg, og han overnattet de to første nettene. Det satte jeg veldig stor pris på. Kommer til å be om det denne gangen også.

Og om det ikke skulle være plass til han der om natta, så har jo fedrene lov til å være på sykehuset så mye de vil. Det blir nok en god støtte for deg, når du har sykehusskrekk.

Jeg har veldig god erfaring fra mitt forrige k-snitt. Alle var så hensynsfulle og hyggelige.

Gled deg - om 16 dager har du fått den lille babyen din!!
Jeg har også sykehusskrekk... Hvor fødte du sist Zoë?
Dagboken min - Magebilder
Sessa er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-06-2005, 22:15   #23
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg fant forresten en fin link ti informasjon om keisersnitt
Keisersnitt
Gammel 14-06-2005, 13:27   #24
Muffe
Medlem

Muffe sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vinterbro, Akershus/
Meldinger: 55
Muffe vil raskt nok bli berømt.Muffe vil raskt nok bli berømt.

Hei Sessa! Vært mye inne på de sidene der, jeg vet nesten ikke om det er noen linker om k.s jeg ikke har lest, hehe Uff, fy flate, nå nærmer det seg!!! Det er nesten som om å glede seg til en ferie man har drømt om kjempelenge, man gleder seg samtidig som man kanskje er litt redd for å fly

Det blir spennende å se hvordan det blir når det virkelig nærmer seg!! Kan tenke meg at spesielt dagen før kommer jeg ikke til å være særlig høy i hatten... Vet dere forresten om de legene/jordmor som er tilstede under journalskrivingen er de samme som skal være med dagen etter?

Jeg vil jo gjerne klare å oppføre meg da, men når alvoret blir så nært så kommer jeg nok til å feller noen tårer, gitt Men skuespilller har jeg heller aldri vært, så kanskje er det like greit. Men det føles litt ekkelt..jeg..voksne jenta på 26år kan være så liten i blant..

Heldigvis har jeg en sambo som er rake motsetningen, det gjør godt å vite at tross alt, så skal han være med på fødselen og så mye som mulig etterpå Han er mer den "dette ordner vi sammen type", men jeg har det jo med å bjeffe "lett for deg å si det...." tilbake....

Skal følge med på tråden fremover, det er godt å ha dere!!
Gammel 14-06-2005, 13:35   #25
Musemor
Gjest

Jeg fikk høre igår at man får blødninger fra underlivet ved keisersnitt også, stemmer dette? Og er det i samme grad som dem som føder vaginalt?

Trodde jeg slapp unna dette jeg

Og en annen liten ting når jeg først er i gang: Er det vanlig å havne på enerom etter keisersnitt?

Nå nærmer det seg veldig for min del, bare tre dager igjen, er så spent!!!!
  Svar med sitat
Gammel 14-06-2005, 13:44   #26
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Musemor
Jeg fikk høre igår at man får blødninger fra underlivet ved keisersnitt også, stemmer dette? Og er det i samme grad som dem som føder vaginalt?

Trodde jeg slapp unna dette jeg

Nå nærmer det seg veldig for min del, bare tre dager igjen, er så spent!!!!
Ja man har samme renselse/blødning ved et KS som vanlig fødsel. Dette skyldes såret inni livmoren etetr der hvor morkaken har sittet.

Lykke til med forestående fødsel!
Gammel 14-06-2005, 13:46   #27
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Muffe: Masse lykke til, til deg også!!!!

Har lest det meste på nett jeg også, men det meste er bare skremselspropaganda har jeg funnet ut. Så infoen fra Ullevål var en av de bedre!
Gammel 14-06-2005, 14:42   #28
Muffe
Medlem

Muffe sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vinterbro, Akershus/
Meldinger: 55
Muffe vil raskt nok bli berømt.Muffe vil raskt nok bli berømt.

Takk takk, Sessa Er fremdeles 15dager igjen her..

Oi..Det var et interresant spørsmål som ble stilt der..jeg var også sikker på jeg slapp vaginal blødning....Jaja..så mange bekymringer jeg har, skader det vel ikke med en til.... Er det store blødninger?? Vææ Forresten, er det vanlig å få brev fra sykehuset når det nærmer seg? Sånn for å bekrefte tid og sted liksom?
Gammel 14-06-2005, 20:33   #29
Zoë
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Sessa
Jeg har også sykehusskrekk... Hvor fødte du sist Zoë?
Jeg fødte på Fredrikstad sykehus.
Der er det vanlig å havne på enerom etter k-snitt. Men de kan sikkert ikke garantere noe i tilfelle det skulle falle mange snitt på samme dag.

Er glad jeg hadde enerom - både fordi jeg fikk ha mannen boende - men også pga. all ....!!
Jeg hadde så store luftsmerter at når jeg endelig klarte å lette på trykket, sto både mannen min og jordmor med hodet på skakke og sa "ÅH! SÅ FLIIINK DU ER!!" ........en forholdsvis absurd opplevelse....!

Til dere som har sykehusskrekk og er redd for å begynne å gråte: ikke vær redd for det! Det er lov å vise ekte følelser i en så følelsesladet stund! Tenk på hvirdan de som føder vaginalt både roper, skriker, gråter og bærer seg når de har rier!
Jeg har så gode minner fra operasjonen; anestesisykepleierne holdt meg i hånden, strøk meg over kinnet og trøstet, avledet og oppmuntret meg hele tiden. Jeg ble behandlet som et lite forskremt barn - og det var igrunnen det jeg var akkurat da!
Andre venninner som har tatt snitt har samme erfaring.
Så prøv å ha positive forventninger - det er jo en gledens dag!
  Svar med sitat
Gammel 15-06-2005, 10:57   #30
Musemor
Gjest

Takk for svar! Gruer meg heldigvis ikke så mye, selv om jeg er litt preget av situasjonen nå som det bare er to dager igjen! Men jeg er mest spent og glad

Muffe: Jeg skal på sykehuset i morgen (altså dagen før) ,og da jeg snakke med legen, jordmor, ta noen prøver osv. Først da får jeg vite når på fredag jeg skal ta keisersnittet. Har fått beskjed om at det stort sett gjøres tidlig på morgenen. Godt er jo det, for vi må faste fra kl 24 kvelden før (og få klyster).
Jeg bor i nærheten av sykehuset, og får sove hjemme natten før (valgfritt).

Lykke til!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:59.