Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-01-2013, 08:32   #461
galle1975
Medlem

galle1975 sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Vestfold
Meldinger: 139
galle1975 vil raskt nok bli berømt.
Sv: Den Store Keisersnitttråden!

Sitat:
Opprinnelig postet av nyibyen Vis post
Hei, jeg skal bli vurdert for KS pga ruptur og plager (mulig sfinkterskade) etter første fødsel. Var inne hos en jordmor på sykehuset for samtale, og hun henviste meg til en lege som skulle undersøke meg.

Denne undersøkelsen skal finne sted om litt over en mnd, altså ca 1 1/2 mnd før terminen min.

Jeg glemte såklart å spørre jordmor om hva denne legen skal gjøre når hun undersøker meg. Noen som har vært med på dette, og kan forklare litt? Er det først og fremst en samtale, der man forteller om plagene man har hatt? Eller er det en grundig gynekologisk undersøkelse (både foran og bak?), der man må ligge i stol med bena i stativ?
Hva ble det til? Jeg skal selv til vurdering ks hos lege 25/1.
galle1975 er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-06-2013, 20:20   #462
januars lykkeliten
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2013
Sted: Oslo
Meldinger: 11
januars lykkeliten er på vei til noe stort.

Hei er det ingen sectiodamer her lenger ?
Jeg lurer på om det er noen som har fått barnet hos seg stort sett hele tiden. Har et sterkt ønske om å få en så normal forløp etter snittet som mulig...
januars lykkeliten er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-06-2013, 20:22   #463
mom
Supermedlem

mom sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 1,143
Blogginnlegg: 6
mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.

Hadde KS for snart 3 år siden og skal ha det igjen i desember
Syns det hele var en fantastisk opplevelse sist og hadde lillebror hos meg hele tiden Ringte på hjelp i starten når jeg skulle opp og gå og sånt. Når skal du ha?
mom er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-06-2013, 20:28   #464
januars lykkeliten
Juniormedlem

Jeg har hatt to snitt. Et i 2002 og et i 2007. Men de har begge vært hastesnitt i hui og hast.

Har hatt barna hos meg hele tiden etter operasjonstua og post op. Men der har jeg vært sørgelig alene....

Jeg har lyst til å ha barnet på brystet etter operasjon og få den mer myke starten... Litt anderledes å få et barn fullt påkledd og med lue på... Vet man kan, men er det noen som har hatt det ?

Hvis alt går etter planen skal jeg ha mitt 3 snitt i januar
Gammel 14-06-2013, 21:34   #465
solstrålen
Veteranmedlem

solstrålen sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 3,242
Blogginnlegg: 29
solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.solstrålen har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå er jeg litt nysjerrig her, hva er grunnen til at dere har fått innvilget keisersnitt?

Forrige gang hadde jeg morkakeløsning som startet med at "blodet gikk" (trodde det var vannet). ambulanse til nærmeste sykehus tre uker før termin, lå med rier/kramper om hverandre i 4 timer før det ble bestemt hastesnitt da de tok vannet og det også var blod i.

Nå bor jeg på en plass der det er 1 time til sykehuset- dersom fjellet er åpent. Om det er stengt (som det ofte er i november når jeg har termin) er det over 2,5 timer til nærmeste sykehus. Da blir det vel luftambulanse om det samme skal skje igjen.

Jeg har søkt om KS, og skal inn til samtale samme dagen som ordinær UL. Er livredd for at løsning skal skje igjen. Selv om jordmødre og leger var rolig hele veien, var det ekstremt skremmende, og jeg ønsker ikke å oppleve dette igjen. Jeg holdt på å miste lillejenta mi

Etter fødsel var jeg temmelig utmattet, men kom meg fort. Vil ikke si det var så veldig stor forskjell fra vaginal fødsel- begge har fordeler og ulemper.

Kjempespent om jeg får innvilget KS og kan senke skuldrene, eller om jeg må gå og grue meg til den dagen fødselen begynner i frykt for hva som kan skje. To tidligere flotte, vaginale fødsler klarer ikke veie opp. Jeg klarer ikke å føle meg trygg på å føde vaginalt igjen Nå blir dette uansett siste, og dersom jeg får innvilget ks, vil jeg også ha sterilisering under snittet..

med tota10, Miss Muffet og Pink
solstrålen er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-06-2013, 21:51   #466
mom
Supermedlem

mom sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 1,143
Blogginnlegg: 6
mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.

Hørtes skremmende ut solstråle.

I mitt tilfelle er det fødselsangst. Men var en lang slitsom prosess å få innvilget. I tillegg rota de bort papirer og fikk ikke ks dato før noen få uker før forløsning. Den usikkerheten er forferdelig. Og jeg kan tenke det er slik du også vil føle det inntil du vet sikkert. Du får bare stå på krava og utdype følelsene dine. Til syvende og sist er det jo ditt valg....

Januars lykkeliten: jeg fikk ikke han oppå magen etter han var tatt ut. Han var rett inn for k sprøyte og tulles inn i håndkle. Så kom mannen tilbake med lille nurket. Hadde han sammen med meg da jeg ble rullet til oppvåknina og fikk amme. Deretter skulle jeg hvile og mann og baby gikk opp på rommet. De hadde mye å gjøre så to lang tid før de hentet meg opp....savnet han enormt. Han var også tydelig sulten. Men oppe på rommet var han med meg hele tiden
mom er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-06-2013, 21:53   #467
januars lykkeliten
Juniormedlem

Jeg har ikke fått innvilget keisersnitt, og har ikke hatt noe ønske om det noen av gangene. Derimot et veldig sterkt ønske om å fullføre vaginale fødsler.

Men fødslene mine stopper opp ved 7 cm åpning, og der blir jeg liggende. Så derfor har jeg hatt to hastesnitt pga fosterlyden til slutt har sunket...

Etter to snitt, har jeg fått beskjed om at jeg ikke vil kunne føde normalt, og de anbefaler keisersnitt.

Jeg har hatt en sorgreaksjon over "tapt fødsel " begge ganger jeg. Og syns også nå at det er trist at jeg ikke skal få vente til riene kommer eller vannet går.

Nå skal det sies at jeg har vært med på veldig mange fødsler. Gjennom utdannelsen, og også i familien

Håper i ditt tilfelle at legene lytter til deg og dine ønsker.
Gammel 15-06-2013, 08:02   #468
januars lykkeliten
Juniormedlem

Takk for svar Mom. Høres omtrent ut som mine opplevelser. Bare at jeg har hatt hastesnitt om kvelden, natta. Og da er det ferre på jobb...

Nå vil det jo uansett bli på dagtid, og forhåpentligvis med en opplagt far som ikke har vært med på evig lange fødsler først...

Så det blir nok kjempebra når den tid kommer
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:05.