Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-03-2012, 12:34   #1
melody
Seniormedlem

melody sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 1,552
melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.
Question Ang kateter

Jeg har hørt at det vanligvis settes kateter før spinalbedøvelse, stemmer dette? Jeg har et katastrofesnitt bak meg (full narkose), så da trengte jeg ikke å tenke på dette. På nestemann hadde jeg planlagt snitt, og da ba jeg om å få satt spinal før kateter (er faktisk livredd tanken på å få satt en slange opp i urinrøret), noe sykehuset sa ja til. Nå skal jeg ha nytt snitt på annet sykehus (St.Olav), og lurer på om noen kjenner til praksisen der? Kan man få spinalen før kateteret?
Gammel 13-03-2012, 12:40   #2
Flaxloddet
Supermedlem

Flaxloddet sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 1,199
Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.
Sv: Ang kateter

Jeg fikk kateter før spinalen, synes ikke det var ille i det hele tatt. Merket det nesten ikke. Synes spinalen var mye mye verre, da de stakk meg feil 4 ganger...

Flaxloddet er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-03-2012, 12:47   #3
Susie D
Supermedlem

Susie D sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 382
Susie D har mye å være stolt av.Susie D har mye å være stolt av.Susie D har mye å være stolt av.Susie D har mye å være stolt av.Susie D har mye å være stolt av.Susie D har mye å være stolt av.Susie D har mye å være stolt av.Susie D har mye å være stolt av.Susie D har mye å være stolt av.

De satt kateter på meg før hastesnittet mitt, og det merket jeg knapt noe til i det hele tatt. Det er fort gjort, og slettes ingen ting å engste seg for.
Dad: No. You were a blue light special at K Mart. Almost as good, and a lot cheaper.
Susie D er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-03-2012, 12:48   #4
melody
Seniormedlem

melody sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 1,552
melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av veropero Vis post
Jeg fikk kateter før spinalen, synes ikke det var ille i det hele tatt. Merket det nesten ikke. Synes spinalen var mye mye verre, da de stakk meg feil 4 ganger...
Takk for svar
Joda, spinale er nasty, kunne gjerne tenkt meg å hoppe over den, men det går jo ikke. Men, jeg ser ikke helt hvorfor de ikke kan sette inn kateteret etter spinalen, da slipper man jo eventuelt den smerten der (har hørt flere sier at det er ganske så vondt)
Gammel 13-03-2012, 13:33   #5
Solsikka
Supermedlem

Solsikka sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Meldinger: 617
Solsikka er som en uslipt juvél.Solsikka er som en uslipt juvél.Solsikka er som en uslipt juvél.

Jeg ba om å få satt det inn etter bedøvelsen var satt, og fikk det.

Størstebror 2001 - Storebror 2004 - Bamsemumsen forventes å komme 27. juli.
Tyrja sladrer for meg
Solsikka er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-03-2012, 13:40   #6
lille_luna
Supermedlem

lille_luna sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: horten
Meldinger: 1,336
Blogginnlegg: 62
lille_luna har et ubeskrivelig bra rykte.lille_luna har et ubeskrivelig bra rykte.lille_luna har et ubeskrivelig bra rykte.lille_luna har et ubeskrivelig bra rykte.lille_luna har et ubeskrivelig bra rykte.lille_luna har et ubeskrivelig bra rykte.lille_luna har et ubeskrivelig bra rykte.lille_luna har et ubeskrivelig bra rykte.lille_luna har et ubeskrivelig bra rykte.lille_luna har et ubeskrivelig bra rykte.lille_luna har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå har ikke jeg hatt snitt enda, men etter forrige fødsel måtte de tømme blæra mi for jeg klarte ikke tisse selv. Det var ikke vondt i det hele tatt, og er fort gjort.
Gammel 13-03-2012, 13:51   #7
Mathilde86
Supermedlem

Mathilde86 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 624
Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.

Jeg hadde akutt keisersnitt sist og fikk kateter før spinalen. Ble satt på rommet. Syns ikke at det var vondt i det hele. Men dersom du er veldig bekymret for dette, så kan de sikkert tilrettelegge for deg!
Mathilde86 er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-03-2012, 15:41   #8
Carmenzita
Seniormedlem

Carmenzita sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,290
Blogginnlegg: 34
Carmenzita har et ubeskrivelig bra rykte.Carmenzita har et ubeskrivelig bra rykte.Carmenzita har et ubeskrivelig bra rykte.Carmenzita har et ubeskrivelig bra rykte.Carmenzita har et ubeskrivelig bra rykte.Carmenzita har et ubeskrivelig bra rykte.Carmenzita har et ubeskrivelig bra rykte.Carmenzita har et ubeskrivelig bra rykte.Carmenzita har et ubeskrivelig bra rykte.Carmenzita har et ubeskrivelig bra rykte.Carmenzita har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes ikke det var vondt,men ubehagelig.
Ellers så er jeg enig med Mathilde86,gi beskjed om at du ønsker at det settes etter bedøvelsen er satt.
Så tilrettelegger de sikkert for deg.

Carmenzita er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-03-2012, 19:00   #9
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Det skal i utgangspunktet ikke være noe problem å sette kateteret inn etter at spinalen er satt. Spør om du kan få gjort det etterpå, så ordner det seg nok.
  Svar med sitat
Gammel 13-03-2012, 20:25   #10
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg klarer heller ikke å se noen medisinsk årsak til at du ikke skal kunne få satt det inn etter bedøvelsen er gitt :hmm: (du vet det sikkert, men det blir brukt bedøvelse når du får kateter, slik at du ikke skal kjenne vondt ). Håper du får et svar du kan leve med, dumt å grue seg for slikt

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:44.