Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-08-2012, 22:16   #1
Gressenke
Medlem

Gressenke sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 247
Gressenke er bare skikkelig grei.Gressenke er bare skikkelig grei.Gressenke er bare skikkelig grei.Gressenke er bare skikkelig grei.Gressenke er bare skikkelig grei.
Fødebag for de som skal ha KS

Noen erfarne samer som vil komme med råd og tips?
Gressenke er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-08-2012, 22:20   #2
isola747
Seniormedlem

isola747 sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,672
isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.
Sv: Fødebag for de som skal ha KS

Same er jeg ikke, men..
Behagelige klær er et must, men ikke nødvendigvis så mye. Jeg orka knapt å ha på meg sykehusskjorta, så varmt som det var på barsel. Jeg gikk i det og sånn snasen nettingtruse omtrent til hjemreise. For min del trengte jeg bare en joggebukse, og så klær til hjemreisen. Ja, og så toalettsaker da.
Svaret mitt er nok i aller høyeste grad preget av at jeg var og skal på barsel, ikke hotell. Da trenger man ikke klær til babyen annet enn til hjemreise, f.eks, og bind, nettingtruser, kladder osv ligger på badet.

Sist endret av isola747; 15-08-2012 kl 22:26.
isola747 er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-08-2012, 22:34   #3
Gressenke
Medlem

Gressenke sin avatar

Gressenke er bare skikkelig grei.Gressenke er bare skikkelig grei.Gressenke er bare skikkelig grei.Gressenke er bare skikkelig grei.Gressenke er bare skikkelig grei.

Jeg så det ikke før nå.. Helsikkes IPad
Gammel 15-08-2012, 23:14   #4
Miilja
Supermedlem

Miilja sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Meldinger: 618
Miilja er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Mer enn 1 amme-BH er greit om man blir der ei lita uke, og babyen gulper på dag 2...
Ellers gode mammabukser, t-skjorter, tøfler/crocs/etc og toalettsaker.

Miilja er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-08-2012, 01:02   #5
IzziCreo
Veteranmedlem

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 3,477
IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.

Æ'kke same jeg heller Lurer på hva jeg lo av før auto-correct jeg

Jeg skal ta med Lanolin salve til såre brystvorter. Behagelige klær ja - og lett! Er nok ganske varmt der... Toalettsaker, shampo etc. Amme-bh'er er nevnt også.

Og så blir vi der ganske lenge, så da kan det være greit med noe lesestoff, headset/musikk - ting du slapper av med Og må man dele rom så kan det være greit å "space" ut litt
Gammel 16-08-2012, 01:04   #6
Gressenke
Medlem

Gressenke sin avatar

Ja, auto correct kan fort gi en noe å le av

Takk for tips, skal notere meg de
Gammel 16-08-2012, 10:11   #7
thessan
Medlem

thessan sin avatar

Medlem siden: May 2011
Meldinger: 408
thessan har en aura rundt seg.thessan har en aura rundt seg.thessan har en aura rundt seg.

Klær som ikke strammer over såret!....

Sniker litt i gangene...
thessan er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-08-2012, 10:17   #8
Arden
Supermedlem

Arden sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 567
Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.

Jeg fikk ikke forberedt meg på det når jeg hadde siden det skjedde så akutt, men min erfaring slik etter på, er at det er godt å ha klær og truser som har liv som er høyere enn såret. Og det er viktig for de som har tatt keisersnitt å ha på seg støttestrømper. For med et keisersnitt så har man litt lettere for å få blodpropp grunnet alle hormonene. Så støttestrømper og gode klær/sko slik at man kan gå litt oppe dagene etter

Arden er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-08-2012, 10:41   #9
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Arden Vis post

Jeg fikk ikke forberedt meg på det når jeg hadde siden det skjedde så akutt, men min erfaring slik etter på, er at det er godt å ha klær og truser som har liv som er høyere enn såret. Og det er viktig for de som har tatt keisersnitt å ha på seg støttestrømper. For med et keisersnitt så har man litt lettere for å få blodpropp grunnet alle hormonene. Så støttestrømper og gode klær/sko slik at man kan gå litt oppe dagene etter
Støttestrømper fikk ikke jeg noen beskjed om, og så heller ingen andre på barsel som gikk med det heller etter KS. Forskjellig fra sykehus til sykehus?

Jeg brukte nettingtrusene på sykehuset, og hjemme brukte jeg gravidtruser (veeeeldig høyt liv ). Vanlige truser strammet over såret..
Gammel 16-08-2012, 20:17   #10
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Bortsett fra tøy som ikke strammer over såret, tror jeg det er en "vanlig" fødebag du trenger å pakke. Bare én amme-BH synes jeg høres lite ut, hvis du får lekkasjer så lukter du surt og ekkelt i løpet av kort tid. Og så anbefaler jeg dusjhette hvis du har langt/tykt hår. Jeg svettet enormt i starten og det var deilig å kunne dusje flere ganger om dagen hvis jeg ville. Såååå ofte følte jeg ikke for å vaske håret.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:49.