Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-08-2012, 13:34   #1
vito ble 3
Supermedlem

vito ble 3 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,344
vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.
Barselbesøk og KS

Hvordan kan jeg beregne at formen er etter et ks når det gjelder å kunne ta i mot besøk?
Nå vet jeg at det er store forskjeller, noen blir veldig dårlige og noen er oppe og hopper som om ingenting har skjedd kort tid etter.

Min familie har en tendens å komme samme dag som fødsel er for så å holde seg vekke i de neste ukene til alt har roet seg og man er ovenpå igjen.
Det var egentlig en grei ordning det forrige gang.
Nå er jeg litt mer usikker på hvordan det blir i forhold til keisersnittet. Vil det bli så greit om det ramler inn en bøling samme dag som snittet, eller dagen etter for den saksskyld. Etter det jeg har forstått så er formen mest redusert og en er mest smertepåvirket dagen etter?

Dagbok - Tilbakemelding
vito ble 3 er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-08-2012, 13:44   #2
Coeur
Seniormedlem

Coeur sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 2,302
Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barselbesøk og KS

Nå har ikke jeg hatt snitt enda, men vi har funnet ut at vi ikke tar i mot besøk første dagen. Den dagen er forbeholdt meg, mannen og den nybakte storesøsteren, som mannen henter hos svigers.
Men skulle jeg være i storform er selvfølgelig andre velkomne også, men vi har gitt beskjed om at de nok må belage seg på å vente...

Man kan jo risikere å få snittet rundt 12-13, også blir man på PO i tre timer kanskje, og ikke tilbake på avdelingen før i 15-16- tiden, også bruker vel besøkstiden å være rundt 18?.. Det er jo ikke mange timene man har å komme seg på da.

Sist endret av Coeur; 27-08-2012 kl 20:52.
Coeur er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-08-2012, 20:18   #3
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var i dårlig form etter snittet de to første dagene. Dro hjem den 3. dagen.
Hadde allikevel besøk alle dagene av familie, de kom i visittiden og ble bare den timen. Jeg lå eller satt bare i senga mens de var der, orket ikke å styre rundt eller fixe meg veldig før disse besøkene. Sa også ifra til dem som kom at jeg ikke orket så mye, men de var bare glade for å få komme og snuse babyene så det var ingen som følte på noe som helst.

På ks-dagen kom kun mine foreldre og to av søsknene mine. De hadde med seg eldstejenta vår som overnattet hos dem, så vi ønsket sterkt selv at de skulle komme den første kvelden så eldstemann fikk hilset på søstrene sine. Jeg lå på overvåkning det døgnet og fikk ikke vært med på det besøket uansett.

Tror ikke jeg ville satset på å orke besøk på ks-dagen, men avtalt at de får komme kvelden etter... Så får det heller bli en hyggelig overraskelse om du er tidlig i fin form og orker dem den 1. dagen.
Gammel 27-08-2012, 20:50   #4
Tjorven ♥
Veteranmedlem

Tjorven ♥ sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Saltkråkan
Meldinger: 3,937
Blogginnlegg: 25
Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Firkløver Vis post
Tror ikke jeg ville satset på å orke besøk på ks-dagen, men avtalt at de får komme kvelden etter... Så får det heller bli en hyggelig overraskelse om du er tidlig i fin form og orker dem den 1. dagen.
Signerer Firkløver!

Tjorven ♥ er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-08-2012, 22:07   #5
Flaxloddet
Supermedlem

Flaxloddet sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 1,199
Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.

Sist ble jeg liggende på overvåkningen i 12 timer, før jeg endelig fikk komme opp til far og barn. Og da kom mine foreldre på besøk nesten samtidig som jeg kom inn på rommet. DET var litt tidlig synes jeg, for jeg hadde nesten ikke sett sønnen min selv engang!

Men formmessig orket jeg besøk, og kommer nok til å ta i mot besøk samme dagen denne gangen også, for nå blir det planlagt snitt og sikkert bare et par timer på oppvåkningen. Da regner jeg med å få et par timer alene med pappaen og babyen, før besøket kan komme i besøkstiden kl 19

Flaxloddet er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-08-2012, 19:18   #6
annora
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Søgne
Meldinger: 7
annora er på vei til noe stort.

Hadde besøk samme kvelden av mine foreldre og svigerforeldre, men jeg var i knallform. Hadde null smerte, komplikasjoner ol. Det hele gikk utrolig bra. Men ikke alle som får det sånn som meg.
annora er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-08-2012, 13:47   #7
Arden
Supermedlem

Arden sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 567
Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.

På den tiden jeg tok ks så hadde nettopp fugleinfulensaen hærja, så der jeg tok det fortsatte de med reglene de hadde da. At kun pappaen fikk komme på besøk så lenge man lå der( og eventuelle storesøsken til babyen ). De opprettholdt dette fordi de så hvor godt det gjord de som nettopp hadde fått barn, uavhengig av ks eller ikke. Slippe de styre å få mye besøk.

JEg var i knall form like etter på, men syntes personlig det var godt å bare ha min samboer der....

Arden er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-08-2012, 15:00   #8
vito ble 3
Supermedlem

vito ble 3 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,344
vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.vito ble 3 har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er noe med det ja Ivrig ... greit å bli ferdig når man allikevel ligger og er helt indisponert. Pluss at det, for enkelte, kan være en fin ting med besøkelsestid ... av og til kan det være vanskelig å følge med på klokken og løsrive seg tydeligvis.
Koselig med besøk, for all del, men en blir veldig fort sliten i barseltiden.

Dagbok - Tilbakemelding
vito ble 3 er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-08-2012, 15:05   #9
Tjorven ♥
Veteranmedlem

Tjorven ♥ sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Saltkråkan
Meldinger: 3,937
Blogginnlegg: 25
Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.

Restriksjonene med besøk var på barsel og ikke på nyfødtintensiven hvor Fjerten lå, men vi orket ikke noe besøk i starten, så vi sa ingenting om at det var lov med besøk på NFI. Da vi hadde vært der i en uke følte vi at det var greit å få familie og sånn innom, men ellers hadde jeg nok med å bli bedre og sønnen vår.. Det var egentlig veldig deilige restriksjoner, men jeg kommer til å være "streng" på besøk denne gangen også, om jeg ikke føler meg veldig pigg etterpå..

Tjorven ♥ er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-09-2012, 13:33   #10
Eplejenta
Supermedlem

Eplejenta sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: I vest
Meldinger: 920
Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.

Jeg hadde hastesnitt, men hadde på forhånd gitt beskjed om at vi ikke ønsket besøk på sykehuset. Sykehuset vi tilhører har barselhotell med knøttsmå rom og vanligvis 2 dager liggetid, og vi bodde mindre enn fem minutters kjøring fra de fleste som ville komme på besøk så vi tenkte de godt kunne vente de to dagene.

Nå ble det hastesnitt på oss som nevnt og vi ble liggende i 5 dager på sykehuset i steden, jeg var i fin form og ikke smertepåvirket. Likevel syns jeg det var herlig å slippe å forholde meg til besøkende. Bare oss og pappaen. En svigerinne og familien klarte ikke å holde seg unna så de kom innom likevel -utenom besøkstid så vi måtte ut og ned å treffe de utenfor avdelingen -og jeg var helt utslitt etterpå

Men det er oss da
Eplejenta er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:51.