Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Godt voksne gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-09-2012, 02:34   #11
Petkar
Medlem

Medlem siden: Jun 2012
Meldinger: 236
Petkar er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Sv: Noen godt voksne gravide her inne nå?

Og her kommer enda en "voksen" gravid.
Jeg fyller 39 år en måned etter at februarbabyen kommer.

Aller Siste - er det ikke februar du også har termin forresten? (Kjenner deg forresten fra et annet forum og syns det er kjempeflott at vi gamlisene kan kose oss med småttiser på samme tid )

Og nei...vi er ikke eldre enn vi føler oss. Så av og til tror jeg at jeg bare er unghøna, mens jeg andre ganger kan føle meg eldgammel .

Gøy å se at det er flere av oss her .
Petkar er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-09-2012, 10:09   #12
Beathemor
Supermedlem

Beathemor sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 710
Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.

Er også godt voksen, 38 år. Er gravid med vårt 6.barn, ikke planlagt men veldig velkomment.
Hadde et risikosvangerskap med prematurfødsel forrige gang,så er veldig spent på hva som skjer denne gangen.
Var hos legen på mandag, og han skulle henvise til ul i uke 12.
Har termin 16. Mai.

19941997200120032011 2013
Beathemor er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-09-2012, 23:07   #13
aveyeja
Medlem

aveyeja sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Sted: Østfold
Meldinger: 182
aveyeja vil raskt nok bli berømt.aveyeja vil raskt nok bli berømt.

Hei

Jeg er 39 år og gravid med nr.1. Termin 13.oktober og gleder meg masse
Gammel 30-09-2012, 23:16   #14
BeeBobb
Medlem

BeeBobb sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 224
BeeBobb har en aura rundt seg.BeeBobb har en aura rundt seg.BeeBobb har en aura rundt seg.

Jeg er 38, og vil være 39 hvis den lille i magen holder seg der til juni Har også tenkt å ta ultralyd i uke 11-13, samt blodprøver ifm dette. Har i utgangspunktet ikke tenkt å ta fostervannsprøve, men får se hva svaret fra de andre prøvene sier før jeg avskriver dette helt..

Sist endret av BeeBobb; 03-10-2012 kl 14:03. Begrunnelse: Måtte legge til litt ;-)
BeeBobb er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-09-2012, 23:48   #15
LadyC
Seniormedlem

LadyC sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: SørVest
Meldinger: 1,755
LadyC har et ubeskrivelig bra rykte.LadyC har et ubeskrivelig bra rykte.LadyC har et ubeskrivelig bra rykte.LadyC har et ubeskrivelig bra rykte.LadyC har et ubeskrivelig bra rykte.LadyC har et ubeskrivelig bra rykte.LadyC har et ubeskrivelig bra rykte.LadyC har et ubeskrivelig bra rykte.LadyC har et ubeskrivelig bra rykte.LadyC har et ubeskrivelig bra rykte.LadyC har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei hei!

Jeg er 38 og vil fortsatt være det når kommer i april!
LadyC er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-10-2012, 01:56   #16
Marihøna72
Supermedlem

Marihøna72 sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 428
Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.
lol Sv: Noen godt voksne gravide her inne nå?

Hei, jeg er 40 og venter mitt første barn i januar. I høyeste grad planlagt da jeg utrolig nok fikk full klaff på første IVF-forsøk i DK

Mizuno, kjenner meg godt igjen i de tankene du må ha stritt med mens du ventet på prøvesvarene.
Jeg hadde litt dårlige svar på hormonprøvene og forventet at det vanskeligste ville bli å bli gravid, men her har problemene kommet i ettertid. Hadde en del komplikasjoner de første 12 ukene og da jeg tok duotesten så skåret jeg høyt på risiko for Tri18 (1/81) og også forhøyning på Tri13. På tilhørende UL fant legene heldigvis intet galt bortsett fra sen vekst (hun har ligget 1 uke etter hele tiden), men på neste oppfølging så fant de kun 1 arterie i navlesnoren, noe som er typisk for bl.a. Tri18, men også rammer et par prosent av friske barn.

Utover dette så kan de heldigvis ikke se noen feil til tross for flere oppfølgings-UL. Fikk jo tilbud om f.v.prøve, men etter å ha kvernet leeenge rundt dette i flere omganger så takket jeg nei pga. den økte risikoen for SA. Jeg får heller ta det som det kommer enn å risikere å abortere et friskt, (eller muligens nesten-friskt) foster. Fikk før dette sitte 3 timer i ekstra samtale med fantastisk mattegeni på genetisk veiledning også, og han beregnet min totale risiko for at noe er galt til mellom 3 - 5%, og hvis det er noe, så mente han at det sannsynligvis ikke er Tri18 ettersom de ikke ser noe galt på selve babyen
De kan se mye på en utvidet f.v.prøve / morkakeprøve, men det er også veldig mye som de ikke får sjekket. Så man har uansett ingen garanti for å få et friskt barn.

Nå har jo ikke jeg noen barn fra før å ta hensyn til, så jeg var i utgangspunktet innstilt på å takle slik som downs etc, men at det ville bli verre å ta seg av et barn med store funksjonsproblemer og / eller en dødelig diagnose, spesielt også ettersom jeg er alene om dette.

Dette ble plutselig veldig langt....
Men magen vokser ihvertfall, hun følger heldigvis sin egen utviklingskurve på 1 uke etter fra gang til gang, og jeg har omsider klart å legge en del stress og bekymringer på hyllen og ser nå frem til at babyen skal komme i januar
Gammel 01-10-2012, 10:10   #17
Alvsa
Medlem

Medlem siden: Sep 2012
Meldinger: 127
Alvsa er som en uslipt juvél.Alvsa er som en uslipt juvél.Alvsa er som en uslipt juvél.

Hei, tror jeg hiver meg med her jeg også Jeg er 76-modell.
Vi har vært veldig usikre på om vi skal ha en til, men ble etterhvert enige om at det ønsket vi.

Jeg har tenkt at det kanskje ville vært på sin plass med en tidlig ul, men hva andre undersøkelser/ blodprøver kan en ta for å få en pekepinn på om fosteret er friskt?

Har tenkt mye på dette.

Jenter på 6 og 7 år blir storesøstre i mai 2013
Alvsa er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-10-2012, 10:44   #18
Annki75
Medlem

Annki75 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Romerike
Meldinger: 386
Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.

Jeg skal ha Ul i uke 12 , og skal til en lege som er spesialist i fosterdiagnostikk, men det er nok minst like mye for å se at det er liv og for å bekrefte termin. Tenker selvfølgelig litt på at han kan finne noe, siden min biologiske klokke tikker fortere og fortere (75-mod), men prøver å tenke at det i de aller fleste tilfeller så går det jo bra!

Har ikke tenkt så mye på hva vi gjør videre dersom UL viser at det kan være avvik, så det får vi bare ta stilling til der og da...

Nå får jo vi litt ekstra oppfølging, siden vi mistet en gutt i dødsødsel to uker over termin for 3,5 år siden, og denne UL'en er den første i rekken av ekstra kontroller. Med minstemann (som snart er 2 år), så var jeg inne til kontroll og UL hver 4 uke fram til uke 30 og hver annen uke etter uke 30. Tror kanskje ikke jeg trenger like hyppige kontroller nå, ihvertfall ikke før etter uke 30, men da vil jeg nok gjerne at de skal følge med litt ekstra...
Gammel 01-10-2012, 14:05   #19
Beathemor
Supermedlem

Beathemor sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 710
Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.Beathemor har en strålende fremtid.

Ringte kk fordi jeg har endel spørsmål ang min forrige kompliserte graviditet og hva vi evt gjør denne gangen, fikk beskjed om at jeg var satt opp til ul 10. Oktober , er jo bare 9 dager til....gru gleder meg er redd for hva de kan finne...er bare 9 uker når de tar ul som jeg er henvist til pga av alder, fikk beskjed om at det skulle gjøres i uke 12, så dette blir jo 3 uker tidligere .

19941997200120032011 2013
Beathemor er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-10-2012, 14:19   #20
mizuno
Medlem

mizuno sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Meldinger: 77
mizuno har en aura rundt seg.mizuno har en aura rundt seg.

Det er utrolig hyggelig at vi er så mange modne damer her inne

Jeg er jo sylfersk som nygravid, og kjenner at det ikke helt ha gått opp for meg ennå. Jeg var nok litt mer på tuppa når jeg var nygravid med lillemann for halvannet 17 mnd siden, nå har jeg jo tross alt ham å kose meg med uansett hvordan det går

Forrige gang begynte jeg med progresterontilskudd med en gang jeg testet positivt, og dessuten gikk jeg på 10-dobbel dose folat. Denne gangen har jeg ingen slik oppfølging, men jeg kommer nok til å ta kontakt med legen min om etpar uker for å bli henvist til tidlig UL. Har gjennomgått 3-4 MA-er tidligere, så greit å få konstatert om det er liv laga eller ei.

Krysser fingre for at det går bra med oss alle

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:01.