Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Godt voksne gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-11-2012, 18:38   #11
Pink Penguin
Medlem

Medlem siden: Oct 2012
Sted: Skjetten
Meldinger: 48
Pink Penguin er på vei til noe stort.
Sv: Duotest?

Sitat:
Opprinnelig postet av Agape Vis post
Jeg vet ikke helt hva jeg vil. Sist hadde jeg duotest, og tallene var fine, men lillebror døde jo i magen min i uke 17 likevel.
Dersom jeg tar testen nå, tror jeg det er for å vite mest mulig, ikke på grunn av eventuelle valg som evt kan tas.
Synes ikke det er noe galt med å vite mest mulig. Godt med valgmuligheter men tross hva "moralistene" liker å påstå, ikke alle velger abort. Og da er det mye bedre å være forberedt på et evt funksjonshemmet barn (skaffe seg kunnskap, ha medisinske spesialister på plass, ha riktig utstyr på plass, osv) enn å ha en ubehagelig overraskelse i fødestua.
Pink Penguin er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-11-2012, 18:41   #12
Pink Penguin
Medlem

Medlem siden: Oct 2012
Sted: Skjetten
Meldinger: 48
Pink Penguin er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av La belle Vis post
Uff BeeBobb, det høres ikke noe bra ut. Kjenner jeg gruer meg veldig til dette selv..
Men det er normalt...

Prøv å huske at hvis du er f.eks. 41 år gammel som meg, er sjansene for at alt går BRA 98%. Det er jo gode sjanser. Hvis du er litt yngre er sjansene litt bedre.

Men igjen... å grue deg er normalt og du har full rett til å være litt engstelig. Ikke skam deg over det!

Pink Penguin er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-11-2012, 20:37   #13
La belle
Supermedlem

La belle sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 851
Blogginnlegg: 1
La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.

Jeg er 38 år, blir 39 rett inn i neste år.

Lille prinsessen født 02.07.2013

med Buffy79 og Charls04
La belle er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-11-2012, 10:12   #14
BeeBobb
Medlem

BeeBobb sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 224
BeeBobb har en aura rundt seg.BeeBobb har en aura rundt seg.BeeBobb har en aura rundt seg.

Jeg kommer til å fylle 39 år ca 3 mnd før termin

BeeBobb er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-11-2012, 16:02   #15
La belle
Supermedlem

La belle sin avatar

La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.

Hvordan gikk det BeeBobb?

Hvor lang tid tar det fra legen henviser til man får time? Legen henviste meg ikke på fredag for han ville vente litt og se om dette gikk bra. Syns ikke jeg har så mye tid å vente. Hcg forrige onsdag var 8000 og fredag 16000. Så ba de i dag om å henvise meg. Er 6+3 i dag.

med Buffy79 og Charls04

Sist endret av La belle; 20-11-2012 kl 16:07.
Gammel 20-11-2012, 20:12   #16
Risa
Supermedlem

Risa sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Østlandet
Meldinger: 646
Blogginnlegg: 12
Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.

Jeg ble henvist til duotest på Riksen i uke 6+2 og fikk brev om veiledningstime + blodprøve litt over en uke etter. Fikk da time 10+5. Det tar ca 10 dager å få svar på blodprøvene, og først da får du brev om time til UL. (Litt kort varsel på den, altså). Jeg fikk UL akkurat uke 13+0. (13+6 er siste frist for å gjøre UL, etter det ser man ikke om nakkefolden er annerledes eller ei).

Lykke til!

Risa er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-11-2012, 09:47   #17
BeeBobb
Medlem

BeeBobb sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 224
BeeBobb har en aura rundt seg.BeeBobb har en aura rundt seg.BeeBobb har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av La belle Vis post
Hvordan gikk det BeeBobb?

Hvor lang tid tar det fra legen henviser til man får time? Legen henviste meg ikke på fredag for han ville vente litt og se om dette gikk bra. Syns ikke jeg har så mye tid å vente. Hcg forrige onsdag var 8000 og fredag 16000. Så ba de i dag om å henvise meg. Er 6+3 i dag.
Jeg har time imorgen, er veldig spent kjenner jeg. Samtidig ser jeg frem til å få et 'slags' svar. Forhåpentligvis kan jeg senke skuldrene, og ikke minst fortelle nyheten til alle rundt oss. Ikke minst til de vordende storesøsknene.

Når det gjelder spørsmålet ditt, så gikk det ikke lang tid fra legen sendte henvisningen til jeg fikk time, 10 dager kanskje. Jeg var og tok blodprøve da jeg var 9+3 tror jeg, og skal da altså på ul imorgen

BeeBobb er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-11-2012, 14:44   #18
La belle
Supermedlem

La belle sin avatar

Krysser fingrene for at alt er bra med testen, BeeBobb!

med Buffy79 og Charls04
Gammel 23-11-2012, 11:50   #19
La belle
Supermedlem

La belle sin avatar

Når dere ble innkalt ble dere innkalt av ivf avdelingen?
De hadde prøvd å ringe og når jeg ringte opp så var nr til ivf avdelingen. Men tlf tiden var selvsagt slutt når jeg ringte.

med Buffy79 og Charls04
Gammel 25-11-2012, 14:28   #20
Bella40
Medlem

Medlem siden: Nov 2012
Sted: Akershus
Meldinger: 85
Bella40 er på vei til noe stort.

Bare en praktisk ting rundt samtalen og blodprøven på Riksen; Det er nesten helt umulig å finne parkeringsplass i Forskningsveien, så jeg anbefaler trikk eller taxi for de som skal dit. (Det følger med kart på innkallingen)
Bella40 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:13.