Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Godt voksne gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-11-2012, 10:44   #1
La belle
Supermedlem

La belle sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 851
Blogginnlegg: 1
La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.
Brev fra Riksen

Jeg fikk brev fra Riksen i dag. å står det vi viser til tidligere utsendt svar på henvisning og informasjon.. det har jeg aldri fått så da lurer jeg litt.
Jeg har fått time på IVF Poliklinikk, Reproduksjonsmedisinsk seksjon Gynekologisk avdeling. Er det herfra man får brev når man skal på duotest? Skjønner i grunn ikke stort. Trodde det sto at man skulle på genetisk samtale da jeg.

Hvis noen av dere damer kan hjelpe meg så hadde jeg blitt glad.

Lille prinsessen født 02.07.2013

med Buffy79 og Charls04
La belle er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-11-2012, 18:53   #2
Risa
Supermedlem

Risa sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Østlandet
Meldinger: 646
Blogginnlegg: 12
Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.Risa har mye å være stolt av.
Sv: Brev fra Riksen

De som skal gjennom den ivf-metoden som kalles icsi, må gjøre en kromosom/gentest. Hvis fastlegen din har vært litt uklar på hva han skrev i henvisningen, kan det være at resepsjonistene har trodd at det var denne gentesten det ble spurt etter, ikke duotest.

IVF-klinikken på Riksen deler forøvrig felles resepsjon med poliklinikken for gravide/føden hvor de gjør ultralyden som er en del av duotesten. Dvs at resepsjonistene da trolig åpner brev med henvisninger og legger dem videre i systemet. Det kan jo være at de har registrert feil/lagt din henvisning i feil hylle og at det var derfor de ringte fra ivf-seksjonen - for å spørre. Da jeg fikk innkallingen til duotest, kom den forøvrig først fra Avdeling for medisinsk genetikk.

Det er nok ingen vei utenom å ringe - og forberede seg på opptil 20 min ventetid på tlf.

Risa er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-11-2012, 12:33   #3
La belle
Supermedlem

La belle sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 851
Blogginnlegg: 1
La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.

Takk for svar, Risa. Da er nok det grunnen.
Får smøre meg med tålmodighetskremen og ringe i morgen.

Lille prinsessen født 02.07.2013

med Buffy79 og Charls04
La belle er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-11-2012, 14:33   #4
Bella40
Medlem

Medlem siden: Nov 2012
Sted: Akershus
Meldinger: 85
Bella40 er på vei til noe stort.

Hei,
Du får innkalling til genetisk samtale fra Rikshospitalet, og skal møte i Forskningsveien (i et bygg som IKKE er det samme som selve sykehuset). Brevet jeg fikk var fra Oslo unviersitetssykehus og det stod at jeg skulle møte på Prenatal genetikk, Rikshospitalet.

Du har der først en ganske lang samtale der du blir forklart både om genetisk risiko for kromosonfeil, samt risiko ved utførelse av DUO-testen (ingen risiko i det hele tatt) og evt fostervannsprøve (0,5 % sannsynlighet for abort).

Etter samtalen blir selve blodprøven tatt av deg, dersom du ønsker det da. Du velger selv.

Dersom du tar blodprøven, vil du deretter få ny innkalling fra Rikshospitalet til UL. Du får ikke UL før blodprøven er klar, for de sammenholder resultatet fra blodprøver og UL-undersøkelsen når de skal kalulere risikoen for kromosonfeil.

Mvh
Bella40

Sist endret av Bella40; 25-11-2012 kl 14:37.
Bella40 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:51.