Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Godt voksne gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-10-2013, 19:53   #11
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nordland
Meldinger: 1,459
mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.
Sv: Å ta eller ikke ta DUO....

Og så kommer videre på historien.....

Jeg var innom og fikk bekreftet hvor langt jeg har kommet. Der fikk jeg beskjed om at eneste muligheten jeg har er Tromsø. Jeg har tenkt godt igjennom det på forhånd og takker ja til henvisning til Tromsø.

Når skal man inn til denne testen? Uke tolv? 12+? Ikke sant???

Eller har jeg misforstått?

Jeg er i følge ul ca en uke kortere enn ift menstermin. Og på onsdag er jeg 12+ (torsdag 12+1) og har ikke hørt noe fra Tromsø.....

mokkemikka er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-10-2013, 20:04   #12
Lillegull
Medlem

Medlem siden: Sep 2013
Meldinger: 155
Lillegull er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av mokkemikka Vis post
Og så kommer videre på historien.....

Jeg var innom og fikk bekreftet hvor langt jeg har kommet. Der fikk jeg beskjed om at eneste muligheten jeg har er Tromsø. Jeg har tenkt godt igjennom det på forhånd og takker ja til henvisning til Tromsø.

Når skal man inn til denne testen? Uke tolv? 12+? Ikke sant???

Eller har jeg misforstått?

Jeg er i følge ul ca en uke kortere enn ift menstermin. Og på onsdag er jeg 12+ (torsdag 12+1) og har ikke hørt noe fra Tromsø.....
Hei mokkemikka

Jeg er også 38 og gravid, å har bestemt meg for å ta duo testen. Den utføres normalt mellom uke 9-11, men vet om andre som har tatt den mellom uke 11 og 13. Jeg hadde ringt sykehuset for sikkerhetsskyld siden du ikke har hørt noe
Lillegull er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-10-2013, 20:30   #13
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.

Skulle ringe i dag, men klokka gikk fra meg. Skal ringe dem som skulle henvise meg i morgen klokken åtte presis. Blir jo litt forbannet siden dette har vært en stor tankeprosess de siste ukene.

Gammel 07-10-2013, 21:42   #14
Haria
Medlem

Haria sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 248
Haria vil raskt nok bli berømt.Haria vil raskt nok bli berømt.

Duotesten må tas innen 13+6
Jeg tok den 13+3 på Ullevål. Der sa de at de fleste fikk time i 13+ noe.

Haria med gjengen: -96, -99, -05, -05, 14
Haria er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-10-2013, 07:58   #15
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Godt å vite at jeg har to uker på meg men burde ikke jeg fått beskjed/innkalling til nå? Må jo fikse billett på tog, buss og fly i tillegg til barnevakt. Ikke bare barnevakt til han som er et, men også han som må følges til og fra skolen...

Eller er jeg bare hysterisk overhormonell megge?

Gammel 08-10-2013, 08:39   #16
...Lykkeliten
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Sørlandet
Meldinger: 546
...Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre.

Sjekk opp med de som skulle henvise deg til Tromsø - min følelse er at her har det skjedd noe feil med henvisningen din!!

Jeg har tatt duotesten i begge mine graviditeter ( i 2012 og nå i høst) og begge ganger har jeg fått brev med innkalling innen 1-2 uker etter at jeg var hos fastlegen min og ba om å bli henvist til duotest. Jeg har dog vært i Oslo (Rikshospitalet) men min erfaring er iallefall at de er raske med å sette opp timene når de får henvisning, sikkert nettopp fordi det er et ganske smalt vindu man har for å utføre denne testen. Hvis man bor i nærheten av et av de sykehusene som utfører dette kan man velge å ta blodprøve-delen tidligere (fra uke 8 mener jeg), men UL undersøkelsen der de måler nakkefold og ser etter neseben hos fosteret må gjennomføres mellom uke 11 og 13+6.
Du finner mer informasjon her: http://www.oslo-universitetssykehus....agnostikk.aspx
Gammel 08-10-2013, 08:43   #17
Haria
Medlem

Haria sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 248
Haria vil raskt nok bli berømt.Haria vil raskt nok bli berømt.

Ring sykehuset, du
Jeg fikk ikke noen innkalling i posten, bare en håndskrevet lapp på rikshospitalet da jeg tok blodprøva der. På Ullevål gjør de det bare en dag i uka, så det var viktig å "få seg en plass" den dagen. De har sikkert oversikt på sykehuset ditt, og har de ikke mottatt henvisning, får du helt sikkert en time over telefonen

Haria med gjengen: -96, -99, -05, -05, 14
Haria er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-10-2013, 10:30   #18
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Så vanskelig dette skulle være. Kom igjennom på kk og de mente det var henvisning sendt, men jeg måtte selv ringe UNN. Men ble det noe problem måtte jeg kontakte dem igjen. (som om de forventer trøbbel...)
Jeg får beskjed om at den avdelingen jeg skal ha kontakt med har kun åpent for tlf fra ett til to. Jeg ringer tilbake til kk og får beskjed om at ringetiden dit er fra ett til tre. Hva skjer? Er det kosmos som er mot meg? Snakk om å unnvike pasientene. Hun bad meg ringe tilbake og da passer det ikke at jeg ringer. Har de glemt å sende henvisningen og avviser meg til de har fått snakket med UNN? Paranoia!!!!

Gammel 08-10-2013, 13:58   #19
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Etter tre kvarter på tlf (?!) har jeg fått svar. Jeg finnes ikke i Tromsø og i Bodø påstår dem at henvisninga er sendt. Nu har de sendt en ny. Håper jeg får time raskt som i tirsdag eller onsdag i neste uke.

Gammel 12-10-2013, 23:28   #20
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Fortsatt ikke hørt noe... Må ringe igjen på mandag.

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:54.