Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-12-2013, 10:16   #1
Murmelmy
Veteranmedlem

Murmelmy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 3,305
Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.
Keisersnitt og renselse

Har man renselse på lik linje som ved vanlig fødsel dersom man gjennomgår KS?
Murmelmy er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-12-2013, 12:57   #2
Merida
Medlem

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 241
Merida vil raskt nok bli berømt.Merida vil raskt nok bli berømt.
Sv: Keisersnitt og renselse

Ja, det skal man jo ha. Men jeg har hørt at man vil blø mindre da enn ved vanlig fødsel fordi de renser opp i livmoren på en måte ved ks.
Merida er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-12-2013, 13:21   #3
Turbo
Supermedlem

Turbo sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 630
Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.

Jeg har født en gang og hatt KS en han og for meg er det ikke sammenlignbart dette med renselsen.

Fødsel: blødde mye den første uken for deretter å avta til å øke igjen ca 3 uker etter og 1 uke med mer vanlig mens (kraftig de første 2-3 dagene for deretter å avta)

KS: legen min kom å besøkte meg ca 4-5 timer etter KS hvor han la underarmene mot magen høyt oppe og presset nedover (var vondt og ubehagelig) og ut rant det blod, fikk vasket meg etterpå og jeg brukte bind 1-2 dager så var alt over, fikk aldri noen økt blødninger etter ca 3 uker.

Mulig jeg har hatt megaflaks, men må si at jeg trivdes bedre etter KS en fødselen med tanke på renselsen. Nå skal jeg ha KS nr 2 i januar, så det blir jo litt spennende om jeg får lik opplevelse.
Gammel 15-12-2013, 13:56   #4
mom
Supermedlem

mom sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 1,143
Blogginnlegg: 6
mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.

Etter ks smører de overflaten der morkaka har sittet med noe, slik at man blør ikke like mye. Men de kontrollerer veldig hvor mye man blør etter hva jeg husker.
Kan fortelle mer etter i morgen, siden jeg skal ha ks da
mom er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-12-2013, 15:16   #5
Fritillaria
Supermedlem

Fritillaria sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Telemark
Meldinger: 721
Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.

Jeg blødde i 8 uker etter både ks og vanlig fødsel. Og fikk mensen igjen nøyaktig 3 mnd etter hver fødsel.
Fritillaria er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-12-2013, 21:02   #6
vesla85
Supermedlem

vesla85 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 589
vesla85 har mye å være stolt av.vesla85 har mye å være stolt av.vesla85 har mye å være stolt av.vesla85 har mye å være stolt av.vesla85 har mye å være stolt av.vesla85 har mye å være stolt av.vesla85 har mye å være stolt av.vesla85 har mye å være stolt av.vesla85 har mye å være stolt av.

Jeg hadde noe kraftigere blødning enn mens i ca 3 dager etter KS og deretter lite blødning og etter hvert spotting, men hver dag i 7 uker.

vesla85 er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-12-2013, 21:13   #7
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde like lang renselse etter KS som etter vanlig fødsel.
Hadde kanskje noe med at jeg hadde to morkaker og dermed veldig stor "såroverflate" i livmora etter KS ked tvillinger.
Gammel 16-12-2013, 00:25   #8
Tindra
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2013
Sted: nordland
Meldinger: 25
Tindra er på vei til noe stort.

En fødsel som tok en uventa vei og ente opp i akutt ks og en planlagt ks. Grusom begge.... vil ikke ha ks på nytt. Spinal hodepine i 14 dager. Kunne ikke sitte el gå pga spinal hodepine første uka, fikk medisiner uke nr 2. Kunne ikke klart meg uten. Å spinalhode kan sitte leeenge i. kan ikke bære noe annet en babyen i 8 uker.må ha hjelp med handling, vogn inn og ut av bil, hjelp til ALT. Og ikke minst og komme seg ut av sengen. Er motstander av ks med mindre man ikke har ett annet valg. Vart dårlig av medisinene og fikk ikke sett babyen på over 10 timer første gang. Andre gangen tok d oxo lang tid pga komplikasjoner... så ks er INGEN enkel løsning!!
Tindra er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-12-2013, 00:36   #9
mom
Supermedlem

mom sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 1,143
Blogginnlegg: 6
mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.

Føyer til at jeg syns forrige ks var en fantastisk opplevelse!
mom er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-12-2013, 13:28   #10
Turbo
Supermedlem

Turbo sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 630
Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tindra Vis post
En fødsel som tok en uventa vei og ente opp i akutt ks og en planlagt ks. Grusom begge.... vil ikke ha ks på nytt. Spinal hodepine i 14 dager. Kunne ikke sitte el gå pga spinal hodepine første uka, fikk medisiner uke nr 2. Kunne ikke klart meg uten. Å spinalhode kan sitte leeenge i. kan ikke bære noe annet en babyen i 8 uker.må ha hjelp med handling, vogn inn og ut av bil, hjelp til ALT. Og ikke minst og komme seg ut av sengen. Er motstander av ks med mindre man ikke har ett annet valg. Vart dårlig av medisinene og fikk ikke sett babyen på over 10 timer første gang. Andre gangen tok d oxo lang tid pga komplikasjoner... så ks er INGEN enkel løsning!!
Innlegget her har jo ingenting med tråden å gjøre, spørsmålet er om noen har opplevd renselsesforskjeller ved fødsel og KS og ikke om komplikasjoner i forbindelse med KS.

Jeg hadde en fin opplevelse med akutt KS sist etter fødsel med lite progresjon og et barn som ikke hadde det så bra lengre. Ved et inngrep er det alltid mulighet for komplikasjoner.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:48.