Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Komplikasjoner og plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-11-2014, 20:07   #1
Jannike_79
Medlem

Jannike_79 sin avatar

Medlem siden: Sep 2014
Sted: Telemark
Meldinger: 244
Jannike_79 er som en uslipt juvél.Jannike_79 er som en uslipt juvél.Jannike_79 er som en uslipt juvél.
Smører du magen/strekkmerkene med noe?

Ja, det lurer jeg på da! Jeg smører med vanlig fuktighetskrem som jeg alltid har gjort.

Jannike_79, mamma til prinsessa 2004.
Jannike_79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-11-2014, 20:16   #2
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.
Sv: Smører du magen/strekkmerkene med noe?

Ja, jeg smører meg, innvendig og utvendig, med olje. Dvs jeg tar Omega3-tilskudd, i tillegg til at jeg drikker en god del mer vann enn tidligere, samt at jeg smører mage og hofter med olje hver morgen, og noen ganger om kvelden også hvis jeg klør mye. Jeg er nesten avhengig av å smøre meg, ellers blir jeg sprø av kløinga.

Jeg hadde samme rutiner i første svangerskap. Eneste strekkmerker jeg har å vise til er et tre-fire cm merke rett over navlen, som er nesten bleknet bort. Trodde en stund jeg var i ferd med å få nye merker samme sted for noen uker siden, men det er borte nå, så jeg antar det bare var det gamle merket som strakk seg litt da livmor nådde navlen. Spent på å se om det holder seg like bra, for man sier jo mye av det er genetisk betinget, og mamma er full i strekkmerker.

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-11-2014, 20:23   #3
Jannike_79
Medlem

Jannike_79 sin avatar

Medlem siden: Sep 2014
Sted: Telemark
Meldinger: 244
Jannike_79 er som en uslipt juvél.Jannike_79 er som en uslipt juvél.Jannike_79 er som en uslipt juvél.

Jeg tar og omega 3 og drikker mer vann!

Jannike_79, mamma til prinsessa 2004.
Jannike_79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-11-2014, 20:37   #4
Huldra
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2014
Meldinger: 12
Huldra er på vei til noe stort.

Jeg har nesten ikke noen strekkmerkersom fra tidligere svangerskap, heldigvis. Er veldig obs på hva jeg smører huden med pga hormonforstyrrende stoffer i mye kremer, så jeg tenkte begynne å smøre meg med kokosolje nå snart. Har ikke helt tro på at det hjelper, men det er uansett ok å smøre huden med bærende krem

Fettsyrer får jeg i meg gjennom kostholdet, tar ikke omega 3 for øyeblikket pga produksjonsmåten. Spiser Gelatin som bygger opp kollagenet i huden, samt spiser chiafrø, nøtter, avokado, og kokosolje samt kraft.

2004 2008
Huldra er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-11-2014, 21:10   #5
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Huldra Vis post
Jeg har nesten ikke noen strekkmerkersom fra tidligere svangerskap, heldigvis. Er veldig obs på hva jeg smører huden med pga hormonforstyrrende stoffer i mye kremer, så jeg tenkte begynne å smøre meg med kokosolje nå snart. Har ikke helt tro på at det hjelper, men det er uansett ok å smøre huden med bærende krem

Fettsyrer får jeg i meg gjennom kostholdet, tar ikke omega 3 for øyeblikket pga produksjonsmåten. Spiser Gelatin som bygger opp kollagenet i huden, samt spiser chiafrø, nøtter, avokado, og kokosolje samt kraft.
Er det marinsk omega3 du reagerer på produksjonsmetoden? Jeg tar vegetarisk omega3 siden vi er veggiser, men har ikke reflektert noe over hvordan det lages.

Gammel 01-12-2014, 13:32   #6
issa
Medlem

issa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Meldinger: 329
issa er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Jeg bruker "earth mama angel baby natural strech oil" fra skinlove.no. Null hormonforstyrrende stoffer, og null strekkmerker
Gammel 01-12-2014, 19:57   #7
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.

Har brukt e-vitamin krem fra bodyshop i alle tre svangerskap, og jeg har ikke et eneste strekkmerke. Er like spent hver gang da, for det er så mange som sier at det også er genetisk betinget, og min mor har strekkmerker overalt fra sine svangerskap. Men som sagt, jeg har ikke fått noen, og håper jeg kommer meg igjennom dette også uten strekkmerker.
Gammel 01-12-2014, 23:27   #8
Silla
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 469
Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.

Jeg brukte også e-vitamin olje fra bodyshop, og deres body butter oppå. Det var første gangen. Andre gangen brukte jeg kun body butter. Har null strekkmerker. Jeg tror også at om man er flink å massere når man smører seg så blir huden sterkere å tåler mer strekking. Bare min teori da. Siden strekkmerkene kommer innenfra, det er vel underhuden som revner.
Jeg kommer til å bruke body butter denne gangen også. Elsker luktene på de!
Gammel 30-01-2015, 11:29   #9
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Hvordan går det nå, to måneder senere? Har det kommet noen strekkmerker, eller har de holdt seg unna?

Jeg smører fortsatt - uansett en nødvendighet med tørr vinterhud - og har fremdeles ikke fått noe mer strekkmerker.

Gammel 30-01-2015, 12:11   #10
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.

Jeg har heller ingen strekkmerker, verken fra denne gang eller tidligere. Til tross for normalt slankt utgangspunkt og gigamager.

Smører verken innvendig eller utvendig.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:33.