Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Komplikasjoner og plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-01-2015, 11:28   #1
Silla
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 469
Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.
Palpasjon av livmor

Da jeg var på første svangerskapakontroll hos lege, trykte hun på magen for å kjenne etter livmora. Men OVER livmora, på min venstre side i magen, fikk jeg så utrolig vondt. Dette ble bare notert, men ingen sjekk av hva det kunne være. Jeg ringte tilbake etter noen dager for å spør om det kunne sjekkes, fordi jeg har fortsatt veldig vondt der når jeg tar på eller ler/hoster. Det er ikke på livmora, men i magen over livmora. Da snakket de med en lege på gyn avd på sykehuset, og ringte meg tilbake og sa at det er helt vanlig å bli øm i livmora når man kjenner på den. Men det er jo ikke i livmora det er vondt! Dette presiserte jeg også, men de sa bare at det er heeelt normalt. Og jeg skulle bare ringe tilbake om det blir verre. Dette er to dager siden, det er ikke verre, men det er akkurat likedan. Er det noen som har opplevd lignende som har fått vite hva det er?

Det skal sies at jeg var i uke 12 da jeg var på kontroll, og har vært gravid to ganger før. Har aldri kjent lignende.
Gammel 21-01-2015, 12:49   #2
Cila
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2012
Sted: i et hus i en bygd
Meldinger: 1,923
Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.
Sv: Palpasjon av livmor

fått en liten strekk i noen ligamenter kanskje? Livmora vokser masse på det tidspunktet, og ligamentene (støttebåndene til livmora som festes her og der i magen) får seg fort en strekk ved ekstra belastning
Du må ihvertfall ikke la deg avfeie med et svadasvar- si at du vil ha en forklaring på hva det faktisk ER. og hvis det skinner igjennom at de faktisk ikke vet så krev en undersøkelse av noen som har kompetanse til å uttale seg.
Cila er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-01-2015, 17:00   #3
Silla
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 469
Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.
Sv: Palpasjon av livmor

Ligamentsmertene er jeg godt kjent med, de har jeg bare på sidene litt lenger ned. Dette er mer som midt på magen i navlehøyde, og livmoren har ikke kommet dit opp enda. Så jeg går egentlig bare ut i fra at det ikke er ligamentsmerter. Jeg skal ha neste kontroll hos jordmor på tirsdag, så jeg får høre med henne istedet

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:44.