Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Komplikasjoner og plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-05-2015, 21:04   #1
Hsavantus
Juniormedlem

Hsavantus sin avatar

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 13
Hsavantus er på vei til noe stort.
nodoki 4-5 uker og blødninger

Jeg lurer på om det er noen som kan dele sine erfaringer med meg?
Jeg tok en positiv graviditetstest for et par dager siden. Har hatt veldig lite symptomer, men hadde en liten anelse.
I dag begynte jeg plutselig å få mindre blødninger. Blødningene holdt seg små så lenge jeg ikke beveget meg for mye. Blødningen var av friskt men rødt blod og med hint av slim. Ikke så mye blødning at jeg trenger truseinnlegg, men nok til at jeg blir bekymret... Blod på papiret når jeg tørker meg etter toalettbesøk. (Beklager ekle detaljer). Har ingen smerter i magen, og kjenner heller ikke noe som kan minne om mens smerter. Kan dette være en SA? Eller er det fortsatt håp for lille spiren min?
Hsavantus er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-05-2015, 19:42   #2
studentinne
Medlem

studentinne sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 344
studentinne vil raskt nok bli berømt.studentinne vil raskt nok bli berømt.
Sv: 4-5 uker og blødninger

Jeg hadde også en slik blødning rett etter jeg fant ut at jeg var gravid, rundt 4-5 uker. Hadde da bare litt blodtilblandet utflod, så tenkte ikke noe mer over det. Forrige uke (uke 6) hadde jeg mer friskt blod og litt ubehag i magen til og med, trodde det var slutten da. Men fikk komme inn til en UL og da viste det seg at spiren levde og det så ikke ut som en pågående abort. Jeg hadde også det slik med mitt første svangerskap. Har hørt det er vanlig å blø litt i starten uten at det trenger å være SA. Men blir du veldig bekymret så kan du kanskje prøve å få en tidlig UL? Eller eventuelt at fastlegen måler hCG stigning?

April -14
studentinne er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-05-2015, 19:42   #3
studentinne
Medlem

studentinne sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 344
studentinne vil raskt nok bli berømt.studentinne vil raskt nok bli berømt.

Hvis man har SA så tror jeg at blødningen tar seg opp og man har ofte magesmerter/kramper i tillegg.

April -14
studentinne er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-05-2015, 20:01   #4
Hsavantus
Juniormedlem

Hsavantus sin avatar

Tusen takk for svar
Jeg har vert inne å målt hcg nivået i blodet i dag, og skal inn og måle på ny i morgen, for så å sammenligne nivåene Håper håper at resultatene blir positive. Rart hvor fort man knytter seg til den lille, og gleder seg... Fikk desverre ikke ultralyd, da det mest sannsynligvis ikke ville vert noen hjertelyd uansett, men dette blir aktuelt dersom resultatene hos legen er positive.

Veldig frustrerende å vente på svar da...
Gammel 11-05-2015, 21:34   #5
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er veldig vanlig å oppleve små og store blødninger i 1. trimester, og om det ikke tar seg opp i mengde, er det ikke sikkert du kommer til å miste. Lurt å ta to blodprøver, så ser du om det utvikler seg som det skal. Jeg blødde ca daglig fra uke 5 til ca 13 med min førstemann, jævlig i førsten, men etter x blodprøver og ultralyder ble jeg mer avslappet til det etter hvert.
Gammel 12-05-2015, 00:22   #6
Hsavantus
Juniormedlem

Hsavantus sin avatar

Takk for betryggende svar, Firkløver
Jeg skal inn igjen til legen å ta ny blodprøve i morgen, så får jeg svar på den dagen etter. Blødningen har heldigvis ikke økt noe i mengde, som jeg kan se tydelig jallefall.. brukte du truseinnlegg i denne perioden, eller kan jeg bruke en tampong? Er første gang for meg dette så har ikke aning på hva jeg skal gjøre..
Hvordan var forresten blødningene dine? Friskt eller mørkere blod?
Gammel 12-05-2015, 00:38   #7
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville ikke puttet noe som helst oppi der akkurat nå Bare sånn i tilfelle rottefelle, trenger ikke irritere meg, liksom Som det sies over, vanlig med småblødninger, er det SA vil du ikke være i tvil mtp smerter og mengder.

Bare vært obs på at man oftest måler HCG med TO dagers mellomrom, så du ikke får hetta av liten stigning bare på en dag..
Gammel 12-05-2015, 08:39   #8
Hsavantus
Juniormedlem

Hsavantus sin avatar

Veldig betryggende å høre Lita
De måler differansen på 1 dag, pga. kommende helligdager.. Så dersom jeg skulle målt med 2 dagers mellomrom, ville jeg ikke fått svar før over 17 mai helgen å jeg tror ikke jeg hadde klart å vente så lenge. Skal også inn å ta en ny om en ukes tid, bare for å være på den sikre siden. Men hvordan fungerer dette egentlig? Stigning i hcg = negativt eller positivt? Skal jeg håpe på en stigning eller en nedgang?
Takk for svar!
Gammel 12-05-2015, 10:25   #9
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Åja, selvfølgelig, tenkte ikke på helligdagene.. Klart det blir lenge å vente i uvisse! Men ikke sikkert du blir så mye mer klok altså, annet om det går NEDOVER, det skal øke. Man håper på økning, ja. Det snakkes vel om fordobling hver 2. dag, men så er variasjonene store, så nesten vanskelig å si..

Høres nå uansett veldig bra ut at det ikke er mer altså! Hadde sporadiske små blødninger jeg også med nr.4, aldri hatt noe blod i de 3 andre svangerskapene..så var helt sikker på at det var negativt (men det gikk helt fint!).

masse lykke til!!
Gammel 13-05-2015, 22:17   #10
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville absolutt ikke brukt tampong som gravid. Bedre å skifte truseinnlegg ofte evt bruke bind de dagene det kommer litt mer.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:05.