Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartGravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-10-2015, 15:36   #1
Emi
Supermedlem

Emi sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 987
Emi er på vei til noe stort.
RFSU, Clearblue og legens test

Hei pene gravide damer

Nå må dere hjelpe meg å tolke dagens svar...

Jeg hadde el-slim 4-5-6-7 oktober, stikkinger på venstre side og økt lyst på mannen..

for 1 uke siden ble puppene superømme.. for noen dager siden kjentes det ut som om jeg hadde en liten "kynner". Etter å ha vært på do kjennes det ut som om det er igjen mer i blæra.

Så jeg testet med clearblue søndag 17 - ikke gravid
Men nå har jeg også begynt å kjenne litt tyngde der nede, så jeg testet på nytt i dag. Først med RFSU sin test, hvor jeg så en svaaaak strek, så med Clearblue digital som sa gravid.

Fikk time til legen 13:30, tok en urinprøve der, men den var negativ gitt..

Er clearblue til å stole på? Eller bør jeg tro at legens test er mer riktig?
Vedlagte bilder
Filtype: jpg received_10153941594416996.jpg (45.0 KB, 27 visninger)
Filtype: jpeg received_10153941723776996.jpeg (21.7 KB, 22 visninger)

...............................
Emi er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-10-2015, 20:49   #2
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: RFSU, Clearblue og legens test

Disse resultatene skyldes sannsynligvis forskjellig sensitivitet på testene. Er RFSU-testen og Clear Blue-testen tatt på samme urin? Hvis urinen hadde forskjellig konsentrasjon, kan det nemlig også spille inn.

Sensitivitet på testene iflg denne siden:
RFSU test tidlig: 20 mUI/ml
Clear Blue Digital: 50 mUI/ml

Siden RFSU-testen skal være mer sensitiv, er det litt rart at CB gir positivt resultat når streken på RFSU-testen er såpass svak (kan være svakere på bildet enn i virkeligheten) - med mindre de to testene er tatt på forskjellig urin.
Mener å ha lest at testene som brukes på legekontorene ofte er mindre sensitive enn hjemmetestene.

Jeg gjetter på at du er gravid (gratulerer ), men at det er såpass tidlig ennå at konsentrasjon på urin og sensitiviteten på testen (kan variere fra test til test av samme merke) har veldig mye å si. Vent et par dager og ta en test på morgenurin, så får du sannsynligvis et mer overbevisende svar.

Sist endret av Tajel; 22-10-2015 kl 21:16.
Tajel er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-10-2015, 20:55   #3
HappyLittleMe
Medlem

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 158
HappyLittleMe er på vei til noe stort.

synes du fikk et veldig godt svar fra Tajel over her
Mener også å ha lest at legen sine tester ikke er like sensitive.
så ja, vent et par dager, så kan du ta en clearblue med ukesindikator for eksempel. og kanskje en uke eller to tilbake til legen.
og selvfølgelig uteblitt menstruasjon o.l. er jo veldig gode tegn på graviditet kompinert med en positiv digital test.
Ganske sikker på at du er gravid, drister meg også til et gratulerer!
HappyLittleMe er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-10-2015, 09:26   #4
Emi
Supermedlem

Emi sin avatar

Tok en RFSU og en CB digital med ukesindikator I dag. RFSU testen er negativ, CB sier gravid 1-2.

Gammel 23-10-2015, 23:22   #5
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette er rare resultater dersom det stemmer at RFSU skal være mer sensitiv enn Clear Blue. Men det er ikke så viktig egentlig, betyr bare at du kan slutte å bruke penger på RFSU-tester For to digitale Clear Blue-tester kan ikke ta feil. Når testen sier gravid, så er du gravid! Gratulerer så mye Håper du snart får selskap av flere i juli/august-klubben
Gammel 24-10-2015, 03:08   #6
Emi
Supermedlem

Emi sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Tajel Vis post
Dette er rare resultater dersom det stemmer at RFSU skal være mer sensitiv enn Clear Blue. Men det er ikke så viktig egentlig, betyr bare at du kan slutte å bruke penger på RFSU-tester For to digitale Clear Blue-tester kan ikke ta feil. Når testen sier gravid, så er du gravid! Gratulerer så mye Håper du snart får selskap av flere i juli/august-klubben
Jeg håper for alt i hele verden at den RFSU testen var feilvare! Tør ikke glede meg helt før jeg får positivt hos legen.

Gammel 24-10-2015, 16:36   #7
Troya
Medlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 269
Troya vil raskt nok bli berømt.

Det sikreste er å ta blodprøve, og helst to med to til tre dagers mellomrom.
Da får du en 100% svar.

Troya er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-10-2015, 00:48   #8
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Emi Vis post
Jeg håper for alt i hele verden at den RFSU testen var feilvare! Tør ikke glede meg helt før jeg får positivt hos legen.
Hjemmetestene er like sikre som testene hos legen. Du har nok bare testet litt tidlig og vært uheldig med de RFSU-testene. Testene fra Wondfo (selges bare på nett hos f.eks. billige-tester.no) er det mange som har god erfaring med. De er også såpass billige at du kan teste daglig i en periode om det får deg til å føle deg tryggere. Men falske positive resultater på CB digital tror jeg er veldig uvanlig!
Gammel 25-10-2015, 12:31   #9
Siadle
Supermedlem

Siadle sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,147
Blogginnlegg: 88
Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.

RFSU sine tester er bare søppel. Jeg fikk negativ RFSU, positiv CB digital og knallsterke positive billigstrips på en og samme urinprøve.
Gammel 25-10-2015, 21:06   #10
Solstråle89
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 6
Solstråle89 er på vei til noe stort.

Hei! Jeg testet svakt positivt med vanlig cb lørdag 17/10, og enda svakere med RFSU sin den 18/10. Tok RFSU 19/10 og fikk litt sterkere. Men cb digital lyste gravid på staven den 20/10. Tok deretter å testet med strimmeltester fra bt dagene etter og streken var like sterk som teststreken. Alle testene er testet med morgenurin. Jeg synes RFSU sine tester ikke er bra og sensitiv, som cb. Så jeg som dere synes også det er rart at RFSU har "dårligere" sensitivitet enn cb..
- 1 fryseforsøk, 01/15, ikke gravid.
- 2 icsi 04/15, 1 inn, 0 på frys. Ikke gravid.
- 3 icsi 08/15, 1 egg inn, 4 på frys. IKke gravid.
- 2 fryseforsøk 10/15. 1 egg inn, 3 igjen på frys. Gravid!
Solstråle89 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:50.