Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Komplikasjoner og plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-03-2016, 18:56   #1
Barbarella
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2003
Meldinger: 595
Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.
Knallpositive tester, men blør konstant

Jeg vet jo selvfølgelig at ingen kan fortelle meg helt sikkert hva dette betyr, men håper at noen har erfaring med dette og kanskje noen beroligende ord.

Jeg har veldig uregelmessig menstruasjon, og har sykluser på alt mellom 15 og 40 dager, i tillegg til at jeg har småblødninger i hytt og pine. Første dag i siste mens var 30. januar. Jeg fikk det jeg antok var mensen igjen den 22. februar, men den kom liksom aldri skikkelig igang og kom og gikk litt. I forrige uke mistenkte bestevenninnen min at hun var gravid, og kjøpte seg en to-pakning med tester. Testen hennes var negativ, og hun mente at jeg like gjerne kunne ta den andre, siden mensen min var så rar denne gangen. Jeg så ikke helt poenget i det, men tok nå den testen da. Og den var positiv!

Men jeg har altså blødd helt siden 22. februar, i større eller mindre grad, og det gjør jeg fremdeles. Ikke store mengder, men nok til at jeg må bruke truseinnlegg innimellom. I løpet av disse ukene med blødninger har jeg hatt en større blødning, og ellers har det altså vært sparsommelige mengder og ingen smerter. Testen jeg tok i forrige uke var en Clearblue digital med ukeindikator, og den sa at det var 2-3 uker siden befruktning. Det stemmer bra med at siste mens var 30. januar, og at befruktning derfor var rundt 13. februar. De siste dagene har jeg begynt å kjenne mer og mer på symptomer, men det er jo godt mulig at det bare er psykisk. Blant annet er puppene mine ømme og tunge, og blodårene på dem vises mye bedre enn vanlig. Jeg kjenner også at det er "noe" med livmoren min, men hadde det ikke vært for at jeg har testet positivt, så hadde jeg sikkert tolket det som menssmerter. Nå har jeg altså testet flere ganger om dagen siden jeg fikk den første positive testen (ja, jeg er litt koko), og de er alle positive.

Jeg dro til legen på fredag for å måle HCG og skal tilbake igjen i morgen for å teste igjen, så det er jo bare snakk om dager til jeg får helt sikkert svar på dette. Men jeg er så utålmodig, og vil vite NÅ!
Så det jeg egentlig lurer på er vel om det er noen her som har erfaring med å blø over en så lang periode og allikevel ikke ha spontanabortert? Burde ikke testene begynne å vise en mindre sterk strek nå om jeg har mistet, siden jeg begynte å blø allerede for to uker siden??

Gaaah, jeg blir helt sprø av det her!

-01 -05 -07

Sist endret av Barbarella; 06-03-2016 kl 19:28.
Barbarella er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-03-2016, 08:01   #2
ninanoor
Supermedlem

ninanoor sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 863
ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.
Sv: Knallpositive tester, men blør konstant

Gratulerer med positive tester!
Maaaange blør omtrent hele svangerskapet,det trenger ikke bety noe som helst.
Gammel 08-03-2016, 18:36   #3
aliana
Seniormedlem

aliana sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,836
Blogginnlegg: 40
aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.

Blødde halve svangerskapet med forrige mann, det var pga en tvilling som vi mistet i uke 9.
Masse lykke til!
aliana er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-03-2016, 19:36   #4
Gravidskrulla
Supermedlem

Gravidskrulla sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 550
Gravidskrulla har en aura rundt seg.Gravidskrulla har en aura rundt seg.Gravidskrulla har en aura rundt seg.

Jeg blødde mye med første mann, i alle tenkelige varianter. Fra rosa til brunt til vanlig mensblod-rødt. Var skikkelig nervøs og blødningene kom og gikk, måtte til og med bruke vanlig bind enkelte dager, men holdt stort sett med truseinnlegg. Gikk sånn fra uke 5 til uke 17 før det ga seg. Men 2åringen som nå ligger nede og skal sove er det ingenting galt med altså... Tok et par UL, og var støtt og stadig på GU, de mente det var slimhinnene på livmorhalsen som var skjøre.

Blødd denne gangen også forsåvidt, fra uke 6-16, men da var det lite, mye sjeldnere, og ikke særlig annet enn brunlig utflod... Og nå er det 4 uker til termin. Det kan absolutt gå bra med blødninger også.
Gammel 10-03-2016, 16:20   #5
Barbarella
Supermedlem

Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.Barbarella har en strålende fremtid.

Blødningene avtok veldig, og det viste seg at HCG-prøvene var helt fine, så i går tok jeg sjansen på å ha samleie. Det skulle jeg vel aldri ha gjort, for det endte med en styrtblødning, og i dusjen etterpå kom det både masse klumper og slim og det var ganske tydelig at det var en komplett abort.
Jeg har snakket med legen min i dag, som er enig i at det høres ut som en spontanabort, og forsikret meg om at jeg høyst sannsynlig hadde kommet til å miste uavhengig av at jeg hadde samleie. Men jeg klarer ikke helt å tro på det i dag, og sitter her med verdens dårligste samvittighet. Jeg kan bare ikke fatte at alle HCG-prøvene har sett supre ut, og så gikk det den veien her.

Sist endret av Barbarella; 10-03-2016 kl 16:25.
Gammel 10-03-2016, 22:08   #6
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hm, det kan være en komplett abort. På den annen side, det hender man blir lurt og gir opp uten grunn. Du kan jo spandere en graviditetstest om en uke eller to for å være sikker, hvis ikke legen din vil måle hCG flere ganger.

Det er leit hvis du har mistet.
Gammel 17-03-2016, 10:49   #7
Barbarella
Supermedlem

Det her er HELT utrolig, men jeg kom nettopp hjem fra ultralyd, og der var det en liten krabat med bankende hjerte!

HCG-en min har steget som normalt helt frem til nå og symptomene ble bare sterkere og sterkere, så jeg måtte bare dra for å sjekke i dag. Jeg kan ikke fatte at det er mulig, etter alle disse blødningene og til og med svære klumper, men enn så lenge ser det bra ut. Embryoet var bittelitt lite, men jeg håper det kommer av at jeg er kortere på vei enn jeg trodde, og at det ikke betyr at noe er galt. Det er kanskje ikke så rart at det blir krøll når en skal finne unnfangelsesdato, siden jeg har så uregelmessige syklyser. Jeg skal tilbake igjen over helga, og krysser alt jeg har for at alt ser like bra ut da.
Gammel 17-03-2016, 10:57   #8
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Hurra for bankende hjerte! Sa de noe om blodansalinger eller lignende? Det kan jo være andre forhold som gjør at du blør (som de andre skisserer over her).

Hvor langt på vei mente dem du var? Bare være obs på at det ikke er sikkert du ser så mye forskjell på så kort tid, to uker mellom er bra tidsrom for å se om det blir noe mer eller ikke Men skjønner du vil se fortest mulig altså..

Men i dag fikk du nå gode nyheter!
Gammel 17-03-2016, 11:14   #9
Barbarella
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Hurra for bankende hjerte! Sa de noe om blodansalinger eller lignende? Det kan jo være andre forhold som gjør at du blør (som de andre skisserer over her).

Hvor langt på vei mente dem du var? Bare være obs på at det ikke er sikkert du ser så mye forskjell på så kort tid, to uker mellom er bra tidsrom for å se om det blir noe mer eller ikke Men skjønner du vil se fortest mulig altså..

Men i dag fikk du nå gode nyheter!
Hun mente at det måtte ha vært et hematom som tømte seg, men hun så i hvert fall ikke noe antydning til det nå. Jeg blødde litt etter ultralyden og fikk litt panikk, men det ser ut som om mormunnen min bare blør veldig lett.

Jeg skulle etter mine beregninger være 6+5 i dag, men hun mente jeg var 3-4 dager kortere på vei. Går alt bra nå så slenger jeg meg i hvert fall med i novemberklubben, har allerede vært der inne og snoket på dere i et par uker.
Gammel 17-03-2016, 11:47   #10
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Så koselig!! Du er hjertelig velkommen

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:41.