Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-09-2016, 20:26   #21
FrkSvime
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2016
Meldinger: 31
FrkSvime er på vei til noe stort.
Sv: Åpningstråd for termin mai og juni skravlere 2017

Blir litt redd for at det kanskje er noe galt når jeg så å si ikkje kjenner noe? Hadde min vanlige joggetur på en liten støl i dag på 5 km uten å kjenne en eneste ting...hva tror dere?
FrkSvime er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-09-2016, 20:30   #22
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av FrkSvime Vis post
Blir litt redd for at det kanskje er noe galt når jeg så å si ikkje kjenner noe? Hadde min vanlige joggetur på en liten støl i dag på 5 km uten å kjenne en eneste ting...hva tror dere?
Ikke for å skremme deg, men tror det kan gå begge veier. Første gang jeg ble gravid "kjente jeg heller ingenting" i livmor området, da viste det seg å være en MA. Fosteret hadde stoppet å utvikle seg i uke 4 og jeg fant det ikke ut før i uke 11. Denne gangen hadde jeg mye murring i livmor frem til uke 4 og da stoppet det opp igjen, var sikker på at noe var galt. Gikk til legen og fikk målt hcg to ganger, med en dags mellomrom. Hadde en helt fin stigning, ingenting å bekymre seg for. Nå kjenner jeg også lite utenom kvalme, men prøver ikke å bekymre meg. Du kan jo evt dra til legen for å måle hcg?
Gammel 05-09-2016, 21:03   #23
FrkSvime
Juniormedlem

Skal til legen på fredag. Har sjekket med clearblue digital at det har steget fra 1-2 til 2-3 med 1 ukes mellomrom, men det sikkert langt fra godt nok? Men må vel bety at hcg stiger om ikke annet?
Gammel 05-09-2016, 22:48   #24
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av FrkSvime Vis post
Skal til legen på fredag. Har sjekket med clearblue digital at det har steget fra 1-2 til 2-3 med 1 ukes mellomrom, men det sikkert langt fra godt nok? Men må vel bety at hcg stiger om ikke annet?
Det er jo et kjempe godt tegn det
Gammel 05-09-2016, 22:53   #25
Upsidaysi
Seniormedlem

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,833
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

Uff.. det er dessverre det verste med den første tiden..den uvissheten og frykten for at noe er galt. De fleste har noen symptomer.. om de er små eller korte er det fort gjort å glemme sine når man leser om andre som er proppfulle. Prøv å ta min holdning. Frksvime. det er ikke enkelt.. men det hjelper .. tenk slik.. du er gravid og det med et friskt levende lite embryo og det er du til noe annet er bevist. Akkurat nå sier alt at ting utvikler seg som det skal. Prøv å ro deg med det..

I dag har vært en helt grusomt hektisk dag og da slår
Alle symptomer ut i full blomst. I tillegg nøys jeg i butikken i dag og det gjorde såååå vondt nede ved lysken.. så vondt at jeg måtte sette meg ned på gulvet liksom..etter 30 sekunder slapp det taket og jeg fikk reist meg igjen...
Gammel 06-09-2016, 07:50   #26
FrkSvime
Juniormedlem

Tusen takk for oppmuntring Jeg ER gravid til evt fagfolk sier noe annet å det kommer faktisk til å gå bra
Hihi..sette seg ned i butikken av en nys, vi er rare
Gammel 06-09-2016, 10:20   #27
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 249
Skylar er på vei til noe stort.

Synes du skal ta det helt med ro FrkSvime. Du har ikke vært gravid før, da kan symptomene være vanskeligere å kjenne enn for dem som har opplevd dem før.
Jeg er helt nevrotisk selv, jeg føler på alle symptomer og om et av dem blir borte går jeg rett i kjelleren og er overbevist om at det ikke går bra. Men torsdag skal jeg til legen å få svar på hcg prøvene, forhåpentligvis klarer jeg å roe meg litt ned da. Anbefaler deg å be om det samme.

Sistemann kommer mai 2017
Skylar er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-09-2016, 12:59   #28
FrkSvime
Juniormedlem

Håper virkelig eg får hcg-svar mens jeg hos legen fredag? Tenkte kanskje jeg kunne spørre om å få komme tilbake mandag for å se at stigningen er som den skal, er det urimelig og hysterisk? Siden jeg har så lite symptomer..
Gammel 06-09-2016, 15:28   #29
Upsidaysi
Seniormedlem

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,833
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

Du har lov til å være så hysterisk du bare villl du skal jo tross alt bli mamma

Bah, i dag har vært nok en seig dag, vanvittig trøtt, skjelven og småkvalm av og på.. Det er jo godt med symptomer selvfølgelig, men med kombo av en meget grinete 9 mnd og et firma som skriiiiker etter meg blir det værre..
Gammel 07-09-2016, 08:23   #30
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 249
Skylar er på vei til noe stort.

Kan man bli A-menneske av å være gravid? Jeg er trøtt om kvelden og klar for senga kl 22 men våkner av meg selv før vekkeklokka på morgenen! Det er stikk motsatt av hvordan jeg er til vanlig. Men sånn er det nå. Noen andre som har "søvnforstyrrelser"?

Sistemann kommer mai 2017
Skylar er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:58.