Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-12-2009, 21:30   #1
C3PO
Veteranmedlem

C3PO sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,800
Blogginnlegg: 4
C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.
Fra BO til MA til SA (langt)

Da er jeg tilbake denne klubben - 7 år etter at jeg mistet sist. Innlegget er forresten ganske lang - mest fordi jeg bruker det som et slags dagboknotat.

22. desember møtte jeg opp til tidlig-UL, og fikk sjokkbeskjed om at gynekologen kun fant plommesekk. Han hadde julestengt, så jeg måtte dessverre klare meg selv frem til 4. januar, men det ble tatt HCG samme dag, og jeg fikk beskjed om å dra tilbake mandag 28.

Tankene var selvfølgelig mange - og det virket mest sannsynlig at dette var BO, selv om det stemte ikke helt at han hadde funnet plommesekk. Min siste SA, i 2002, der jeg gikk og blødde i 2 uker og hadde ganske store smerter, var overraskende frisk i minne, så jeg hadde ingen ønske om å gå og blø i lengre tid, så jeg var heller ikke begeistret på tanken om medikamentell abort, som han nevnte som det sannsynlige utfallet.

Mandag 28. våknet jeg til rosablandet slim, så det tok jeg som en god unnskyldning til å dra på legevakten etter at jeg hadde vært og tatt blodprøven. Legen mente at alt så bra ut (de har ikke UL på Oslo legevakt), og at de ville avvente HCG-svar, så jeg fikk beskjed om å ringe tilbake når jeg hadde fått resultatene (jeg skulle få dem samme dag). På ettermiddagen kom den klare beskjeden om at HCG-en var sunket. Det ble mye frem og tilbake med legevakten når jeg ringte tilbake, men dagen etter fikk jeg endelig avtale med gynekologisk poliklinikk på Ullevål, og avtale til undersøkelse onsdag 30. Dette passet meg veldig godt, for midt opp i all dette kjedelige hadde jeg et stort oppdrag jeg skulle levere onsdag 30., og som selvstendig næringsdrivende må jeg jo bare levere, så jeg jobbet meg halve ihjel på mandag og tirsdag, og fikk levert tirsdag kveld.

Onsdag morgen møtte jeg fastende opp på sykehuset, og UL påviste foster som hadde sluttet å utvikle seg i uke 6. Jeg hadde litt mere rosa blødninger, men alt så greit ut. Legene ville helst ta medikamentall svangerskapsavbrudd, men siden jeg hadde gått på Fragmin og Albyl-E frem til den dagen, var de bekymret for blødningene ved medikamentell abort, og jeg ble satt opp til utskrapning i dag. Etter at jeg forlot legevakten fikk jeg faktisk telefon fra gynekologen, så jeg fikk fortalt ham status, og var glad for at han hadde ringt meg mens han hadde julestengt.

Selv om jeg egentlig er ganske redd for narkose, var jeg glad for å slippe å gå og blø i mange dager, og ha det veldig vondt. Men, som alltid er tilfelle med meg, går ikke ting som planlagt. Etter å ha levert barna til foreldrene mine i går kveld, begynte jeg å blø skikkelig. Jeg hadde tak i magen, men det var ikke spesielt vondt. Da vi kom hjem følte jeg noe som falt mellom bena mine, og da jeg kom hjem fant jeg en veldig stor koagel som satt fast mellom bena. Jeg ringte sykehuset, og vi ble enige om at jeg skulle møte opp til utskrapning som planlagt ettersom jeg ikke hadde store smerter, og blødde mye, men ikke overveldende mye. Smertene og blødningene fortsatt i 4 timer, og så begynte blødningene å avta.

Jeg hadde veldig lite blødninger da jeg våknet, og følte meg frisk, men satt inn Cytotec, slik jeg hadde fått beskjed om. På sykehuset fikk jeg beskjed om hva som ville skje under inngrepet, og så ble jeg sendt ned til poliklinikken til en sjekk. Der ble det konstatert at kroppen min hadde ordnet opp selv, og det var bare å dra hjem igjen. Så etter å ha gruet meg så mye, slapp jeg såpass lett unna.

Jeg har faktisk hatt mer vondt i dag av livmorsammentrekningene forsterket av Cytotec-pillene i skjeden enn av selve aborten, så jeg må si meg virkelig lettet over at det ikke ble verre enn så. I løpet av en uke har jeg da gått fra BO til MA til SA.

Jeg snakket med legene både i går og i dag om det å fortsette med prøvingen, og ble overrasket over hvor positive de var. Legen mente i går at sjansene for at det går galt er 40%, men det er odds jeg kan leve med. Hun sa også at det ikke er belegg for å vente lenger enn til jeg kommer igang med vanlig mens for å begynne på prøvingen igjen. Legen i dag mente at jeg hadde 10 år til på meg for å få det til, og hadde erfaring med å forløse godt modne mødre. Han mente at Norge trengte flere barn med snille foreldre. Kjempesnilt sagt.

Så alt i alt, går det greit med meg. Selv om det er dumt å måtte vente såpass lenge til avklaring, var det greit å ha tiden til å bearbeide tankene, og så bli klar til å avslutte dette kapitlet, og gå videre til neste.

Hvis du har lest alt dette, sier jeg takk for interessen, og ønsker det et godt nytt år!

med Marilyn
C3PO er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-01-2010, 22:38   #2
Tromsø Karin
Juniormedlem

Tromsø Karin sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Tromsø
Meldinger: 38
Tromsø Karin vil raskt nok bli berømt.Tromsø Karin vil raskt nok bli berømt.
Sv: Fra BO til MA til SA (langt)

For en historie..
Veldig leit at du mistet men jeg må si at jeg synes du har taklet dette veldig bra. Stå på så kommer kjærlighetsbarnet før du aner det
Karin (som håper jeg slipper å oppleve det samme)
Gammel 21-01-2010, 22:53   #3
MsTupsi
Supermedlem

MsTupsi sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 931
MsTupsi har mye å være stolt av.MsTupsi har mye å være stolt av.MsTupsi har mye å være stolt av.MsTupsi har mye å være stolt av.MsTupsi har mye å være stolt av.MsTupsi har mye å være stolt av.MsTupsi har mye å være stolt av.MsTupsi har mye å være stolt av.MsTupsi har mye å være stolt av.

Huff C3PO, det var en trist historie. Flott at du har en så fin og oppmuntrende lege da!! Sikkert ganske uvanlig, syns til stadighet jeg hører historier om "kalde" leger og sykesøstre...

Ønsker deg lykke lykke til på veien videre - neste gang er det din tur!

med TK90 og Huba
MsTupsi er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-01-2010, 23:19   #4
popsinune
Seniormedlem

popsinune sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,847
popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.

Det var veldig trist at det endte slik denne gangen C3PO.
Utrolig godt å lese at du møtte en så positiv lege, som ga deg så gode fremtidsutsikter.

Håper 2010 vil gi deg gode nyheter i form av kryss eller streker og at du kommer helt i mål

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:50.