Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-10-2010, 20:33   #1
silja
Supermedlem

silja sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,216
silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.
Hvordan oppfører kroppen seg ved en MA?

det lurer jeg på??
Gammel 02-10-2010, 21:45   #2
aliana
Seniormedlem

aliana sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,836
Blogginnlegg: 40
aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan oppfører kroppen seg ved en MA?

Kan desverre ikke svare deg på det du spør om, men det virker som du er svært bekymret. Får du god oppfølging? Evt medisiner viss de har funnet ut at det kan hjelpe deg? Dersom du synes det er for lenge til neste sjekk og er veldig bekymret ville jeg anbefale deg privat UL. Koster litt, men er vel verdt det om det kan roe nervene dine.

Forstår veldig godt du er bekymret, men håper og tror det ikke er noe å bekymre seg for.
aliana er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-10-2010, 22:19   #3
silja
Supermedlem

silja sin avatar

silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.silja har en strålende fremtid.

Ja du har helt rett i at jeg er bekymret.. jeg var på ul forrige mandag og har fått progesterontilskudd.Neste ul er 11.oktober syns det er lenge å vente men om jeg går til privat ul,kan dem gjøre noe videre hvis det viser seg å være en MA? syns jeg har så lite symptomer på en graviditet,eneste positive er vel at jeg ikke blør,selv om jeg nesten håper på en SA framfor en MA.
Gammel 02-10-2010, 22:21   #4
Mammatil3
Supermedlem

Mammatil3 sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 766
Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har selv opplevd MA to påfølgende ganger, og begge gangene var like for min del.

Jeg hadde ingen smerter, ingen ubehag, ingen utflod, ingen blødninger, ingen spotting. Fant ut på UL at det ikke lenger var liv.

Vet at noen får spotting av brunt blod uten at dette behøver å bety tegn på MA, mens andre får blødninger. Noen får murringer, andre ikke. Mitt inntrykk er at en ofte ikke er forberedt på at det er MA en har, jeg var ihvertfall ikke forberedt på at noe var galt i det hele tatt. Ingenting var annerledes.

Det tar tid før hcg verdiene synker, og dermed er det ikke alltid en fanger det opp før det har gått litt tid, og kroppen begynner å ordne opp selv med spotting etc.

Det er ikke lett å gi noen fasitsvar på hvordan kroppen skal oppføre seg dersom en MA inntreffer, og jeg har sett her inne at det har variert en del fra person til person. Også måten MA håndteres på av leger, og plan videre er forskjellig.

Dersom en er engstelig for om det er MA en har, så er det mullig å ta blodprøver på legekontoret for å følge HCG stigning, eller be om henvisning til tidlig UL.

med Tarzan og Tess74

Sist endret av Mammatil3; 02-10-2010 kl 22:23.
Mammatil3 er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-10-2010, 23:24   #5
silja
Supermedlem

silja sin avatar

Takk for svar jeg har også hatt MA to ganger før,men det var endel senere enn det jeg er nå og jeg hadde fortsatt symptomer men begynte å spotte og etterhvert blø mer og mer. Denne gangen har jeg hatt litt brunt utflod en dag men så stoppa det opp,men syns mye av symptoma ble borte etter det.
Gammel 02-10-2010, 23:44   #6
aliana
Seniormedlem

aliana sin avatar

aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet ikke om de kan gjøre så mye, men da får jo du iallefall vite om mistankene dine var riktig, eller så finner du ut at du bekymret deg for ingenting, og lille spire har det bra der inne.
Gammel 02-10-2010, 23:50   #7
smam24kids
Medlem

smam24kids sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 126
smam24kids vil raskt nok bli berømt.

Sikker ingen ting å bekymre seg for men er man i tvil så ring til legen.
for da kan du få hjelp hvis det desverre ikke er noe mere..

men ett spørsmål til deg el dere andre her inne,føler meg litt dom nu men vet ikke hva MA eller SM betyr.....

Frk. Lykke
smam24kids er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-10-2010, 00:04   #8
aliana
Seniormedlem

aliana sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av smam24kids Vis post

men ett spørsmål til deg el dere andre her inne,føler meg litt dom nu men vet ikke hva MA eller SM betyr.....
MA= missed abortion
Tror kanskje du mente SA og ikke SM? SA er iallefall spontan abort, SM er forkortningen til SnartMamma, ellers kan det bety sykemelding
Gammel 03-10-2010, 10:53   #9
smam24kids
Medlem

smam24kids sin avatar

Meldinger: 126
smam24kids vil raskt nok bli berømt.

Ok.takk for svar...mente SA....
syns det er så trasig for dem som har vært så uheldig å miste.....

Frk. Lykke
smam24kids er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-10-2010, 12:31   #10
Snartimål
Medlem

Snartimål sin avatar

Meldinger: 412
Snartimål er bare skikkelig grei.Snartimål er bare skikkelig grei.Snartimål er bare skikkelig grei.Snartimål er bare skikkelig grei.Snartimål er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av smam24kids Vis post
Ok.takk for svar...mente SA....
syns det er så trasig for dem som har vært så uheldig å miste.....
Lurer du på flere forkortelser så sjekk linken ang forkortelser under FAQ øverst på den rosa linjen
Snartimål er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:21.