Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-04-2010, 09:47   #1
Solå
Supermedlem

Solå sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Sørvest
Meldinger: 1,338
Blogginnlegg: 49
Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.
For oss som ikke slipper ned skuldrene etter første trimester

Det er vel desverre flere her inne som har opplevd senabort eller dødfødsel? Lurte på om dere ville skravle litt....

Nå er jeg to uker inn i andre trimester og kjenner at nå begynner ting å bli skummelt. Hva om hjertet har sluttet å slå neste gang jeg er påp ul.... Sist gang oppdaget vi det på ordinær ultralyd, men obduksjon kunne ikke fortelle hvorfor vi mistet.

Hvordan opplever dere andre det å gå gravid igjen?

Ma uke 9 - eneggede tvillinger - mars 10
Verdens beste lille gutt kom til oss den 13 oktober ...........
Dagens status: kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkBildetråd
Solå er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-04-2010, 10:06   #2
Acino
Supermedlem

Acino sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 1,297
Blogginnlegg: 31
Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: For oss som ikke slipper ned skuldrene etter første trimester

Skuldrene var lengre nede i 1.trimester enn nå; det er nå i 2.trimester de er oppunder ørene.

Er 19+5 og skulle inderlig ønske jeg kunne få sove meg gjennom til minst første milepæl er nådd; 24.uker. Det er der panikken min ligger. Tenk om jeg enda en gang må føde levende barn som ikke får lov til å få en sjanse "bare" fordi det er en uke eller to for tidlig Eller tenk om det nå er min tur til å oppleve noe "nytt"; jeg mener, jeg har jo tross alt ikke vært gjennom alt tenkelig fæle ting enda Jeg prøver å holde fokuset på å være positiv, og på å lytte til kroppen, ta en dag av gangen. Det er bare det at tida går så fryktelig seint, sånn uansett om jeg klarer å fylle tiden med ting å gjøre. Å prate med mange andre gravide(de heldige som heldigvis ikke har opplevd noe tragisk før) som er omtrent like langt som meg er enda litt fjernt. Klarer vel ikke å forholde meg til navnevalg, barneromsoppussing og innkjøp enda jeg!

Midt oppi det så er jeg selvfølgelig kjempeglad for å ha fått en sjanse til, fått bli gravid igjen. Alt det fysiske med bekken og slikt er verre denne gangen. Men det gjør meg ikke noe; det gjør meg ikke noe så lenge der finnes logiske forklaringer på smerter og slikt - da takler jeg det. Faktisk er den biten ganske humoristisk; jeg innser jo at plager kommer til å bli flere og kanskje verre etterhvert. Tenk en så deilig tanke da, å ha masse plager på slutten fordi en er på slutten av svangerskapet - attpå til i rett ende; og tenk om det kunne komme skrikende barn ut av det!!

2 nye ivf senere lykkes vi igjen;
de nye håpene,,kom 36+2 aug 10

Acino er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-04-2010, 10:13   #3
Solå
Supermedlem

Solå sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Sørvest
Meldinger: 1,338
Blogginnlegg: 49
Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.

Acino..

Jeg nærmer meg tiden da Sofie stoppet opp. Neste uke er er 15 uker på vei, det var siste gang jeg hørte hjertet hennes slå i fjor. Noen uker etter det stoppet det. Ingen vet helt når.

Jeg tar meg selv i å kjenne på puppene mange ganger til dagen, er de fremdeles ømme? Gleder meg over hver gang jeg brekker meg, men synes det er for sjeldent om tiden. Håper det tar seg litt opp igjen, for et par ganger om dagen er absolutt ikke nok for meg. Spying- come to mama

Skal til jordmor på onsdag og ul på fredag. Det er over en uke siden sist ultralyd, og jeg kjenner at to uker mellom hver gang det sjekkes etter liv blir for sjeldent nå. Det må bli ukentlig i alle fall.....

Jeg var i forening på torsdag, der var en gravid som er kommet endel lenger enn meg. Plutselig begynte hun å snakke med fosteret. Kjente at det syntes jeg ble vanskelig, og tror jeg rett og slett skal holde litt avstand fra henne jeg....
Ma uke 9 - eneggede tvillinger - mars 10
Verdens beste lille gutt kom til oss den 13 oktober ...........
Dagens status: kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkBildetråd
Solå er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-04-2010, 15:31   #4
Acino
Supermedlem

Acino sin avatar

Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.

Her er visst mange som titter innom og leser i tråden, men bare oss to - enn så lenge, som skriver...Håper at om der er andre der ute at de tør si noen ord her!

Skjønner deg utmerket på at 14dager mellom kontrollene føles som evigheter. Selv om jeg ikke har opplevd det samme som deg synes jeg også det føles vanvittig lenge mellom mine kontroller...

Tror ikke det er så mange utenom som riktig forstår det "rare" behovet om selv å få velge tid og sted for når en prater om ting rundt det å være gravid osv. Jeg er iallfall sånn. Av og til så kjenner jeg at jeg blir helt rar om det blir for mye prat; ikke nødvendigvis om meg men om den/de andre snakker for mye om sine egne graviditeter. Takler det ikke helt, samtidig som jeg må prøve siden det liksom ikke er noe reell forståelse for mine merkelige tanker og følelser. Det er iallfall mitt inntrykk. Føler kanskje jeg snakker litt gresk her.

Ja, takk, symptomer takk - de "gode", forklarlige!

Gammel 18-04-2010, 17:03   #5
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 1,333
Blogginnlegg: 6
esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei dere!
Har ikke fått med meg denne tråden før jeg, da...

Er i dag 14+6, dvs 1 uke og 2 dager til 16+1 og dagen da jeg har mistet begge guttene. Må si det blir første virkelig viktige mål som forhåpentligvis passeres da... Det viktigste, også for meg Acino, er 24 uker. Jeg har foreløbig satt alt på vent til etter det. Kanskje jeg kan begynne litt mer planlegging om jeg kommer forbi det punktet. 21. juni er jeg 24+0, med mindre ordinær UL setter meg langt tilbake (noe jeg skal kjempe mot med nebb og klør om de prøver seg....). Det er langt frem, men det er godt å ha en dato å se frem mot.
Egentlig litt bra av meg å planlegge/tenke på hvordan en ordinær UL blir,- har alltid mistet rett før den tidligere...

Har lite til ingen symptomer som jeg kan si sikkert er graviditeten, jeg. Puppene er større, men ikke egentlig ømme. Magen vokser, men det er nok ihvertfall ikke bare babyens fortjeneste. Jeg kjenner vel kanskje små sommerfuglbevegelser innimellom, men jeg tør liksom ikke si sikkert at det er fosteret, og ikke kommer de hver dag heller. Så angelsounden har vært god å ha innimellom. Bruker den ikke så ofte, men kanskje en gang i uka.

Og så har jeg jo fått UL ca hver 2. uke de siste par månedene. Nå er det litt over ei uke til jeg skal tilbake, da er jeg 16+0. Og etter det så tror jeg at Dr. Gyn ikke synes jeg behøver å komme så ofte. Da skal jeg være storsindig og si at vi kan forsøke 3-4 uker til neste kontroll. For da har jeg ordinær UL i mellom, men det trenger jo ikke han å vite...

Ble litt langt dette...

Bloggen min
esmeralda er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-04-2010, 11:58   #6
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg glemte å spørre, Acino: Sjekker de livmorhalsen din når du er på kontroller nå? Jeg tenkte bare på måten du mistet sist, hva som sviktet først på en måte... Hvor ofte får du kontroller nå, forresten?
Jeg tror at jeg også ville hatt vanskelig for å delta i en sånn aktiv prat om svangerskapet med andre "normale" gravide venner akkurat nå.

Solå: Skjønner at det føles som lenge mellom hver kontroll og bekreftelse på liv! Håper det går fort til du kan kjenne daglige spark fra Fighteren i magen din!!

Skal dere på ordinær UL i tillegg til de vanlige kontrollene hos gynekolgene deres? Det skal jeg, men tror kanskje det er fordi min Dr. Gyn er mest gynekolog og opptatt av dette med livmorhals og at fosteret holder seg inne i livmoren. Sjekker ikke fosteret så godt, føler jeg.

Bloggen min
Gammel 19-04-2010, 12:59   #7
Monen
Seniormedlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Lier
Meldinger: 2,835
Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.

Håper jeg snart kan komme inn her og skravle med dere på "ordentlig"
Tenker veldig mye på graviditet om dagen, siden vi skal igang med forsøk nå. Begynner på sprayen om en uke.
Vi mistet jo etter termin, så her slippes nok ikke skuldrene ned før barnet er ute og skriker!
Jeg grugleder meg veldig til nytt svangerskap, men gleder meg mest faktisk.

Jeg vet at jeg skal bli fulgt opp på sykehuset ve den evt. neste gang, håper jeg også kan få ofte UL'er!
Har også blitt lovet å bli satt igang minst 2 uker før termin.

Gulljenta f. 06.07.08 - Godgutten f/d 05.10.09
Monen er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-04-2010, 13:27   #8
Acino
Supermedlem

Acino sin avatar

Veldig leit men også godt med flere i samme situasjon;

Esmeralda:
Skumle tider for deg også ser jeg. Håper virkelig cerlage er det som skal til for deg, for at det nå går fint. 21.juni, ja, jeg har 17.mai - så jeg har sagt vi eventuelt får kjøpe flagg i år Hørtes litt greit ut med angelsound. Jeg har i utgangspunktet tenkt at det vil stresse meg, at jeg ikke har vært redd for akkurat den biten. Etterhvert har det blitt mer til tanker som "om vi ikke opplever reprise fra sist så er det fremdeles ting vi ikke har vært gjennom..." Ekle tanker, men blir bare slik. her blir livmorhalsen sjekka, har sjekka det to ganger allerede. Har i tillegg tatt to bakterieprøver; den første resulterte i en antibiotikakur satt rett i rufsa. Går ca hver 14.dag til kontroll jeg også. Har ikke hatt noe ordinær ul utenom; har ikke orka tanken på å måtte forholde meg til sykehuset og svangerskapspoliklinikken der i det hele tatt. Har til og med ordnet meg "privat" avtale med endokrinologen som jeg går til for diabetesen. Normalt går gravide med diabetes på svangerskapspoliklinikken, men jeg får "lov" til å fortsette å gå hos han på vanlig medisinsk poliklinikk. Litt avslappende å ha få å forholde oss til.

Monen
: Åja, håper du snart kommer inn hit med spire på plass igjen!! Masse lykke til med forsøket, og på flotte gullegg!! Godt å høre dere har en plan for oppfølging i nytt svangerskap.

Gammel 19-04-2010, 13:49   #9
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

He he, så plustelig at det foreløbig var meg og Modd'ene her inne. Sier vel noe om at man har vært her inne flere ganger, og i lengre tid tidligere kanskje...

Monen: Håper at dere lykkes snart igjen, har dere forsøk nå i april/mai? Skjønner godt at du ikke vil ta noe for gitt før du har en vrælende baby i armene, og det kommer sikkert til å bli et på mange måter slitsomt svangerskap. Men håper at du kommer til mål og får lov til å bli utøvende Mamma snart!!

Acino: God grunn til å feire 17. mai i år, ja!! Jeg går til kontroller på gyn.pol på sykehuset, og er veldig fornøyd med min Dr. Gyn. Tenk, det er den samme som jeg skrev dette innlegget om på SG...
Men det er jo utrolig godt at du får en oppfølging som du er fornøyd med, og at du kan holde deg unna svangerskapspoliklinikken.
Hvordan var det forresten,- er du sykemeldt eller jobber du nå?

Bloggen min
Gammel 19-04-2010, 14:36   #10
Monen
Seniormedlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Lier
Meldinger: 2,835
Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.

Begynner på sprayen om en uke, og har uttak første uka i juni.. Håper vi er like heldige som med snuppa, da ble vi gravide på første forsøk

Godt at du får den oppfølginga du tenger, Acino, og at du slipper å være på svangerskapspoliklinikken når du ikke ønsker det.
Tror jeg er litt rar akkurat der, for jeg gleder meg til å kunne komme tilbake dit med baby i magen, jeg. Vi har jo vært der på ettersamtale etter gutten vår døde, og det var ikke like gøy..

Skjønner at det er nervepirrende tider for dere begge nå, håper og tror at alt går bra denne gangen!

Gulljenta f. 06.07.08 - Godgutten f/d 05.10.09
Monen er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:12.