Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-04-2010, 21:54   #21
Solå
Supermedlem

Solå sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Sørvest
Meldinger: 1,338
Blogginnlegg: 49
Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: For oss som ikke slipper ned skuldrene etter første trimester

Esmarelda: Akkurat som å lese referat fra mitt jordmorbesøk i går... kan vi legge oss ned å sove og våkne opp i uke 24?

Fikk høre hjertelyden i går, som var meget sterkt etter jordmors mening, men jeg er skitredd for morgendagens ultralyd jeg uansett.......
Ma uke 9 - eneggede tvillinger - mars 10
Verdens beste lille gutt kom til oss den 13 oktober ...........
Dagens status: kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkBildetråd
Solå er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-04-2010, 22:00   #22
Acino
Supermedlem

Acino sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 1,297
Blogginnlegg: 31
Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.

Esmeralda og Solå: Jeg slår meg gjerne sammen med dere; la oss sove til minst uke 24!

Tenker også veldig på at nå nærmer dagene seg hvor ting begynte å gå galt osv....

Høres ut som dere har gode jordmødre; har valgt å ikke gå til en denne gangen. Forrige gang var det standardopplegg på svangerskapspoliklinikken. Det vil si to-fem minutter inne hos jordmor hver gang. Tenkte litt i starten om jeg skulle søke jordmor i kommunen, men har valgt å bare forholde meg til gyn. Har heldigvis ei jeg kjenner litt som er jordmor(hun som tok imot de faktisk); og hun har alt sagt at jeg bare må ta kontakt om jeg lurer på noe, og at spesielt etterhvert er det iallfall bare å ringe om jeg skulle bli engstelig for lite liv osv. Godt å vite at muligheten er der iallfall!

Tenker på dere, på dere alle her inne!
2 nye ivf senere lykkes vi igjen;
de nye håpene,,kom 36+2 aug 10

Acino er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-04-2010, 07:52   #23
underlig
Seniormedlem

underlig sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,893
Blogginnlegg: 10
underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har hatt noen dramatiske SA, også etter uke 12 men fortsatt så tidlig at det for meg ikke er det samme som å miste et barn. Hjertet mitt går ut til dere som har opplevd å miste en eller flere som var blitt umistelige.

Mine skuldre er ikke nede. Jeg er så heldig at jeg fikk beholde min lille jente som nesten ble født 22+6. Jeg fikk kraftige veer og det ble konstatert traktform på livmorhalsen og åpning. Legen på Molde sykehus brøt reglene og satt meg på drypp. Heldigvis var de ikke helikoptervær så det tok flere timer å komme oss til Ålesund sykehus - der vi ble tatt i mot midt på natten av en lege som var sint fordi fødselen var forsøkt stoppet før uke 24. De lot meg stå dryppet ut fordi det var kort tid igjen, hun ville tatt meg av det hvis jeg hadde kommet fortere. For å gjøre en lang historie kort økte riene igjen etterpå men jeg hadde fått tilstrekkelig for å stoppe fødselen. Snuppelure fikk bli i magen full tid og er i dag en vidunderlig toåring med en sky av Lyse krøller.

Det værste skjedde ikke. Men skuldrene er ikke senket og jeg vil helst på Molde sykehus... Irrasjonellt siden det er en liten fødeavdeling uten barnelege eller lystgass

Sist endret av underlig; 23-04-2010 kl 12:27.
underlig er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-04-2010, 12:18   #24
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 1,333
Blogginnlegg: 6
esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.

Underlig: Så godt at de ikke helt holdt seg til regelverket i Molde. Det er jo noe av det som er skrekken min, å komme inn med rier i uke 22-23, for å få høre at "nei, dessverre, her kan ingenting gjøres." Skjønner at du ikke helt får senket skuldrene du heller spesielt nå i ukene frem mot 22+6.

Solå: Masse lykke til på UL i dag!! Synes at det å sove til uke 24 var en veldig god ide. Jeg prøvde på det i dag, men kom bare til kl 11... Var riktignok det lengste på lenge, men ikke riktig langt nok.

Acino: godt du har en venninne-jordmor å ringe til om det blir for vanskelig mellom kontrollene!!

Ellers bare:

Bloggen min
esmeralda er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-04-2010, 12:39   #25
underlig
Seniormedlem

underlig sin avatar

underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.underlig har et ubeskrivelig bra rykte.

Esmeralda: Det som er mest tullete er at de lar være å forsøke å stanse fødsel fordi barnet er under grensen for å reddes. De to henger sammen i vurderingen! Vi hadde ikke ønsket at de forsøkte å redde et så prematurt barn - men vi ønsket helt klart at de skulle forsøke å stanse fødselen så hun fikk være der inne lenger! Jeg takker alle høyere makter for at vi møtte riktig lege!
Gammel 23-04-2010, 13:05   #26
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.

Undelig: Ja, det virker ganske teit at de ikke greier å skille de to. Men litt godt at du deler erfaringen, så har jeg ihvertfall argumentasjonen klar om det verste skulle skje igjen... Men har ikke hatt rier, jeg da. Så satser på at cerclage er rett medisin...

Og dere andre: nekter å tenke på alt det andre som kan gå galt. Man må jo snart ha brukt opp uflaksen!!!

Bloggen min
Gammel 24-04-2010, 13:21   #27
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

Alle sammen:
Hvordan er mennene deres i denne perioden. Jeg opplever at Mannen er litt avmålt og reservert, liksom ikke tar del i denne graviditeten. Jeg klandrer han ikke, selv om det jo kan være litt sårt innimellom. Jeg antar at dette vil gå seg til etterhvert.
Han har vært en umåtelig støtte for meg de gangene jeg mistet, og har kanskje ikke latt sin egen sorg komme til rette. Han er i tillegg en mann som ikke er så veldig glad i å snakke om følelser og sånn...

I går hadde vi en lignende samtale:
Jeg: Stoooor mage...
Han: så bra, er meningen det! (snur seg og går)
Jeg: når skal du begynne å glede deg over magen, da?? (ikke bebreidende tone, altså)
Han: Etterpå.
Jeg: etter den er kommet ut?
Han: kanskje. Er blitt "lurt" 2 ganger før... (med litt trist stemme)

Og så ble det hele bare surret bort. Men jeg skjønner han så utrolig godt også, det er jo mye den samme tankegangen som jeg har selv. Bare at jeg i tillegg kjenner på det fysiske ved å være gravid, og gleder meg litt over det samtidig som jeg er forsiktig avventende. Jeg tror nok han vil glede seg mere over graviditeten etterhvert som vi kommer over på sikrere grunn.

Så hvordan takler mennene deres denne nye graviditeten?

Bloggen min
Gammel 24-04-2010, 21:50   #28
LynxLynx
Supermedlem

LynxLynx sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Røyken
Meldinger: 727
LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.

Jeg vil bare si at jeg synes dere er så, hva skal jeg si, modige? Tøffe? Sterke? Vet ikke helt. Ett eller annet fint, i hvert fall...

:sniker ut igjen:
Gammel 24-04-2010, 22:15   #29
Acino
Supermedlem

Acino sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 1,297
Blogginnlegg: 31
Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.

underlig: Så utrolig godt de tok til vett og forsøkte stoppe fødselen din!! Tenker også slik som dere; helt idiotisk at man ikke kan skille de to tingene; en ting er å forsøke å stoppe en fødsel, en annen ting er å fysisk prøve å redde ett barn som er under den magiske grensen. Klarer de virkelig ikke skille tingene? Ditt tilfelle er ett godt eksempel; det kan faktisk ende fint!!

Husker gyn som tok imot oss på sykehuset ringte rikshospitalet for å rådspørre seg. Hørte at han konkret spurte om drypp og lungemodning. Fikk tydelig blankt nei på begge, så det ble ikke gjort noe. Hadde en infeksjon i kroppen, så det hadde kanskje ikke vært det lureste - men akkurat det var ikke så klart da at det burde være tungtveiende for å ikke prøve. Fikk væske og antibiotika intravenøst. Husker jordmora kom inn å skrudde opp det intravenøse; sa at av og til så roet ting seg om en pøste på med væske. Godt å tenke at iallfall hun tenkte vi måtte prøve, selv med en så liten ting.

Esmeralda:
Ja, hvordan er egentlig? Han steller og duller rundt meg, gjør sitt beste for at jeg skal ha det greit; for at jeg skal kunne ta hensyn og lytte ekstra til kroppen denne gangen. Klart han er engstelig han også. Hos oss gjør det seg mest gjeldende i at all snakk har ett "hvis" og "forhåpentligvis" i seg. Prøver å formulere meg her men kjenner det blir vanskelig å få frem hvordan det egentlig er. Skjønner mannen din til en viss grad. Jeg er slik mot andre, mot venner og foreldre osv. Liker ikke å snakke om graviditeten så mye - det ligger for mange lykkelige forventninger i luften da, forventninger jeg ikke klarer å delta helt i. Folk blir så rare da, de skjønner det liksom ikke helt. Men jeg snakker med om det, litt iallfall. Vi er nok litt avmålte begge to. Håpe er det vi gjør, på hvert vårt vis. Og til sist så skjønner jeg deg også, veldig godt; man vil jo gjerne ha litt bekreftelse, nærhet og kos - oppmuntring i det tunge.
2 nye ivf senere lykkes vi igjen;
de nye håpene,,kom 36+2 aug 10

Acino er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-04-2010, 23:04   #30
underlig
Seniormedlem

underlig sin avatar

Acino: Jeg mener at å stanse fødselen er noe de kunne gjøre iallefall et forsøk på - og heller informere om at de ikke vil forsøke å redde barnet. Når jeg ble stanset gikk jeg til termin etterpå.

Mannen min var skeptisk til å prøve igjen. Fordi det var vondt å miste, men mest fordi mine SA endte akutt og rett inn på operasjonsbordet mens han satt på gangen med blodige klær. Vi avtalte Max tre forsøk (vi lykkes med tredje graviditet). Når vi mistet i september bestilte han time til sterilisering. Den ble utsatt av klinikken fra desember til januar - slik at enda en jente snek seg inn Han har begynt å glede seg men sier også at han aldri vil gjennom det å miste igjen. Tror i grunnen han har tatt SA tyngre enn jeg gjorde.

Vi har snakket og snakker om det. Han er en god støtte på alle måter.

Sist endret av underlig; 24-04-2010 kl 23:07.
underlig er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:34.