Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-04-2010, 13:43   #41
era
Medlem

era sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: oslo
Meldinger: 470
era har mye å være stolt av.era har mye å være stolt av.era har mye å være stolt av.era har mye å være stolt av.era har mye å være stolt av.era har mye å være stolt av.era har mye å være stolt av.era har mye å være stolt av.
Sv: For oss som ikke slipper ned skuldrene etter første trimester

Det der med mannen, jeg merker han er mere avmålt i forhold til hele graviditeten, men av en eller annen grund har har begynt å bli veldig fokusert på å pusse opp selge,og å kjøpe "huset" der vi skal bo, tar iniativ til å diskutere økonomi og ting som han ikke pleier å ville forholde seg til.

Og jeg ser han ser mer på ungene, er varmere( er flink til vanlig også altså)
I går gikk han forbi en sparkebukse på PoP og sa "nååååh så liten og fin"....

Jeg tror han ubevist begynner å håpe på at dette skal gå, han sier han ikke vil forholde seg så mye til det før vi bikker 24 uker men jeg ser forskjell etter 12 uke og at han hører hjertelyd med doppleren hjelper.
Nå er det fem uker siden vi tok bakterie prøver og har ikke hørt noe fra ullevold så vi kan være sikker på at de ikke har funnet noe så forsiktig optimisme å spore i heimen...

Jeg passer på å ikke se på bildene av Jonas fortia og prøver å beholde den gode magefølelsen for jeg har hatt rett når ting har vært galt så kansje jeg får rett når ting føles bra også

Sist endret av era; 29-04-2010 kl 18:02.
era er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-04-2010, 13:46   #42
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 1,333
Blogginnlegg: 6
esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.

Acino: godt å høre at du fortsatt har ekstra baggasje!! for at de koser seg der inne i mange uker til, og 17. mai begynner faktisk ikke å bli så lenge til, 1. mai på lørdag, jo. (men forstår veldig godt at vi ser litt forskjellig på denne tidsperioden...)

era:

Bloggen min
esmeralda er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-04-2010, 16:25   #43
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 1,333
Blogginnlegg: 6
esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.

Acino: Håper alt fortsatt er bra med deg! Det slo meg forresten at jeg fortsatt sier Asino inne i hodet mitt, hva har du tenkt å gjøre for å få det til å gå over???

Solå: alt bra med deg også??

Jeg har det ganske bra, går litt opp og ned. I ettermiddag kommer foreldrene mine på helgebesøk, så da får jeg forhåpentligvis ikke tid til å tenke så mye på det.

Bloggen min
esmeralda er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-04-2010, 17:40   #44
Solå
Supermedlem

Solå sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Sørvest
Meldinger: 1,338
Blogginnlegg: 49
Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.

Acino og Esmeralda: Gratulerer med å komme lengre enn dere noengang har vært Jordmor lurte idag på om jeg kom til å slappe litt mer av når min milepæl var passert. Jeg kjenner at jeg vet ikke. Hvordan er det med dere som har kommet dit?

Era: Min mann er også litt mer avmålt. I motsetning til resten av verden som hysterisk passer på meg, så stoler han på at jeg tar vare på meg selv. Og så stoler han på at dette går bra.... skulle ønske jeg var litt mer lik han når det kom til det...

Jeg har vært hos jordmor idag og hørt at hjertet slår.... det gjør godt. Men jeg kjenner at jeg allerede er nervøs for neste kontroll som kommer allerede på mandag. Er utrolig tøffe disse ukene her. Kjenner at de gjør masse med meg, og jeg føler meg konstant sliten. Da er det godt å sove på sofaen ja.... har allerede hatt en totimers blund i dag......
Ma uke 9 - eneggede tvillinger - mars 10
Verdens beste lille gutt kom til oss den 13 oktober ...........
Dagens status: kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkBildetråd
Solå er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-04-2010, 18:56   #45
Acino
Supermedlem

Acino sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 1,297
Blogginnlegg: 31
Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.

Solå: Det er det jeg også blir; sliten. Er så ekstra på vakt hele tiden, det tar på det. Skuldrene er nok ikke så mye lengre ned nå på ukjent grunn; men det kommer rett og slett av at reprise av deler av marerittet ligger og lurer frem til uke 24; da vil de iallfall få en sjanse...
Så herlig at hjertet slår der inne i magen din!! Håper så at det vil fortsette slik videre fremover! Skjønner det er like skummelt foran hver kontroll, det blir bare slik.

esmeralda: Sier du Sristian også da kanskje? Alt er fortsatt bra ja; tenk idag er vi på ukjent grunn. Men det føles ikke så ulikt igår og forgårs. Har ett håp om at det kan endre seg til det litt bedre etter 17.mai. Hvordan er det med deg da? Kos deg med besøk!

era
: Ja, det er det vi alle iallfall håper på, den som bare kunne visst med sikkerhet! En GOD magefølelse er alltid god å ha!! Veldig bra det ikke var noe utslag på bakterieprøven, måtte det fortsette slik!.
2 nye ivf senere lykkes vi igjen;
de nye håpene,,kom 36+2 aug 10

Acino er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-05-2010, 10:46   #46
Lykkeliten09
Supermedlem

Lykkeliten09 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 813
Blogginnlegg: 1
Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.

Hei jenter.

Heger meg på dere jeg. Kjenner noen av dere fra før ... Datteren vår ble bare 3 dager gammel, gr komplikasjoner i fødselen. Senere viste det seg at det var blodpropper i morkaken som forårsaket det. Hun ble hardt skadet i vitale organer, som hjerne, lunger, nyrer, og som ville utvikle seg til organsvikt om vi ikke avsluttet behandlingen hun fikk.

Endelig er vi gravid igjen, men det er både glede og usikkerhet denne gangen. Er 8 uker i dag, vi var på UL forrige uke, der var det et lite hjerte som slo

Kan jeg få spørre hvilken oppfølging dere får? Jeg får UL i uke7 (som jeg tok forrige uke), UL i uke 12, 18 og med undersøkelse av morkake i uke 22-24. Ser det er flere som har mistet tidlig i svangerskapet også som får bedre oppfølging enn det jeg gjør, så jeg vil gjerne høre med dere. Må jeg da bestille gynekolog gjennom fastlegen?
Lykkeliten09 er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-05-2010, 11:41   #47
Acino
Supermedlem

Acino sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 1,297
Blogginnlegg: 31
Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.

Lykkeliten09: Leit å si det, men velkommen i tråden! Oppfølging, god oppfølging er dessverre ikke alltid noe som kommer av seg selv. Kanskje du skulle si rett ut til den/de du går til at du trenger en tettere, bedre plan fremover - om det mulig å få til? Jeg blir tett fulgt av min private gyn, men det er en avtale oss imellom. Vanligvis går tvillinggravide og de med diabetes(begge tingene gjelder meg) til kontroller på sykehuset. Er ikke sikker på om jeg hadde fått like tett oppfølging der selv om de nok kanskje hadde fulgt bedre med meg enn forrige gang(skulle vel ikke så mye til..). Men så tenker jeg at det er slettes ikke sikkert en engang er i nærheten av å tenke likt om hva god (nok) oppfølging er, så derfor bør du kanskje snakke med den/de du går til - om du ikke alt har gjort det. Det kan umulig skade å spørre iallfall!! Jeg/vi skjønner godt her at du gjerne vil bli fulgt nøyere denne gangen!!
2 nye ivf senere lykkes vi igjen;
de nye håpene,,kom 36+2 aug 10

Acino er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-05-2010, 12:08   #48
Lykkeliten09
Supermedlem

Lykkeliten09 sin avatar

Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.Lykkeliten09 har en strålende fremtid.

Jeg blir bedre fulgt opp, i så måte at jeg får ultralyd i uke 12 og uke 22-24, men folk som mister i (f. eks) MA tidlig i graviditeten går gjerne en gang i uken osv. Skal ringe rundt å høre litt på mandag. Trodde i grunn vi hadde fått en bra plan, men ble veldig usikker nå. Skal ha oppfølging på sykehuset. Så blir det evntuelt gynekolog ved siden av. Hvor ofte går du?
Gammel 02-05-2010, 12:19   #49
tuuli
Seniormedlem

tuuli sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,157
tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.

Lykkeliten: Jeg får oppfølging på Ullevål med UL ca. 1 gang i mnd fom ordinær UL pga morkakesvikt i forrige svangerskap. Altså UL i uke 18, 24, 28, 32. I morgen er uke 32-UL og da skal vi avtale oppfølgingen framover.

Vi fikk ikke tilbud om noe ekstra før ordinær UL, men så gikk det jo bra for oss sist.

til alle dere i denne tråden og for at alt går bra.
Gammel 02-05-2010, 12:35   #50
Lykkeliten09
Supermedlem

Lykkeliten09 sin avatar

Ok. Det høres bra ut ! Har vel fått skissert at de vil følge meg opp fra uke 18, men ikke noe planlagt enda. Får vel bare snakke med dem underveis..

Er det slik at du har samme lege, eller er det forskjellige hver gang?
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:54.