Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-04-2010, 17:53   #1
aliana
Seniormedlem

aliana sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,836
Blogginnlegg: 40
aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.
Hva kan jeg gjøre?

Jeg har pcos og blir derfor ikke lett gravid.

Jeg har til nå mistet 4 ganger i SA. De første gangene bekymret det meg ikke så veldig, ettersom det er vanlig med SA, men nå etter 4 ganger er jeg ganske så bekymret. Mitt problem er at jeg alltid mister mellom 6+0 og 7+0 (ene gangen gikk det noen uker før aborten ble oppdaget, men skjedde i følge legene i uke 6).

Er for tiden under utredning for habituell abort, slik jeg har forstått det så er det årsaken de er på jakt etter. Har tatt noen blodprøver, men ikke fått tatt alle. Skulle gått på prevansjon under utredning, men trodde ikke det ville være et problem for det har tidligere tatt år mellom hver graviditet.

Nå er jeg gravid igjen 5+1 idag og lurer på hva kan jeg gjøre for bedre oppfølging tidlig. Forrige svangerskap prøvde jeg både fastlege, gyn, legevakten og kk, men ingen ville ta meg inn før jeg var rundt 7+0. Fikk etter mye masing crinone når jeg var 5+ noe. Men ikke blodfortynnende som noen leger mente jeg skulle hatt.

Ringte gyn idag, men siden jeg har skiftet og ikke sett min nye gyn enda så ville de ringe meg tilbake, ikke hørt noe enda. Orker ikke å ringe og mase på forskjellige leger og bare bli stemplet som hysterisk.

Etter siste SA haglet beskyldningene legene i mellom om hvem som ikke hadde fulgt opp skikkelig, men det hjelper jo lite. Orker iallefall ikke å ringe min siste gyn for han skjelte meg ut etter siste aborten når jeg bare spurte hvorfor han og kk var uenige.

Har jeg krav på noe? Og hvordan har dere gått frem for oppfølging?
aliana er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-04-2010, 18:49   #2
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 1,333
Blogginnlegg: 6
esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva kan jeg gjøre?

Jeg hadde vel ihvertfall KREVD blodfortynnende, og det kan vel for F fastlegen din skrive ut. Crinone ville jeg også bedt om, evt et annet progesteronpreparat iom at det ikke hjalp sist. Og så hadde jeg hengt på telefonen til den gynekologen slik at jeg enten fikk snakket med han eller at sekretæren ble så lei av meg at hun satte meg opp på en hastetime samme dag. SKjønner godt at du er nervøs, og det synes jeg ikke du skal legge skjul på når du snakker med legene!
Håper det ordner seg og at du kommer til veis ende denne gangen!!

Bloggen min
esmeralda er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-04-2010, 21:43   #3
MAZ77
Medlem

MAZ77 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 319
MAZ77 er fantastisk mot andre.MAZ77 er fantastisk mot andre.MAZ77 er fantastisk mot andre.MAZ77 er fantastisk mot andre.MAZ77 er fantastisk mot andre.MAZ77 er fantastisk mot andre.MAZ77 er fantastisk mot andre.MAZ77 er fantastisk mot andre.

Stå på!

Ring igjen og krev Crinone og blodfortynnende. Det er jo ikke skadelig, og i alle fall verdt et forsøk!

MAZ77 er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-04-2010, 12:29   #4
Fransiscka
Seniormedlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: troms
Meldinger: 2,374
Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har fått crinone denne gang, og foreløptig virker det fint.

I tillegg har jeg googlet og lest, på både norsk og engelsk og funnet ut at høydose med E vitamin, sink, selenium og folat minsker abortrisikoen. Spesielt E vitaminet, den er visst viktigst her, og har også en naturlig blodfortynnende virkning.

Fosterklster er også noe du kan prøve selv. (hvis du ikke har en lege som forstår, vel og merke.)

Men ta kontakt med legen din, det finnes sikkert hjelp, og mer effektive hjelpemidler å få
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-04-2010, 13:46   #5
aliana
Seniormedlem

aliana sin avatar

aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.

Legekontoret har noe i veien med tlf sin, kommer ikke igjennom, får bare beskjed om at de er åpent 08.30-16.00 men at de er stengt

Gyn skal ringe meg tilbake....
Gammel 20-04-2010, 15:39   #6
aliana
Seniormedlem

aliana sin avatar

Gyn ringte nettopp!

Hennes erfaring var at det som hjalp var masse TLC og ville ha meg inn på fredag!

Gråter fordi jeg er så glad
Gammel 20-04-2010, 17:25   #7
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 1,333
Blogginnlegg: 6
esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.

Så flott!!

Bloggen min
esmeralda er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:22.