Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-12-2011, 20:13   #1
Salt
VIP-medlem

Salt sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 6,690
Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.
Dersom man mister, hvor lenge sitter HCG i kroppen ?

Hei

Jeg er 5+0 på vei, og føler meg ikke gravid i det hele tatt. Har 2 jenter fra før, og med de to var jeg kjempedårlig fra før jeg tok testen. Mellom de to jentene var jeg gravid, men hadde en MA i uke 11+4 . Den gang var jeg ikke dårlig i det hele tatt, og kjente meg egentlig ikke gravid. Da MA ble oppdaget sa de at fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 5.
Så om jeg mister nå/ har mistet så har jeg ikke lyst å gå til Uke 12 før det blir oppdaget. Spørsmålet mitt er da om jeg kan ta en ny test om noen dager, eller sitter HCG lenger i kroppen i så fall ?

På forhånd takk for svar.
Gammel 26-12-2011, 20:32   #2
Zimba
Seniormedlem

Zimba sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,901
Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dersom man mister, hvor lenge sitter HCG i kroppen ?

Ved en tidlig SA så vil hcg synke og du kan se at testene blir svakere. Ved MA så vil kroppen fremdeles tro at den er gravid. Jeg har oppdaget MA både en og to uker etter at embryo døde og hadde skyhøy hcg begge gangene.

Kan det være en mulighet for deg å ta privat UL for å sjekke etter liv?

Skjønner bekymringen din altså, det er grusomt å miste.
Gammel 26-12-2011, 21:14   #3
Modus
Supermedlem

Modus sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,107
Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.

Mener det skal veldig lite hcg til for at graviditetstesten blir positiv, så det vil nok ikke gi noe fasitsvar. Kan ta litt tid før hcg er ute av kroppen selv om graviditeten går til grunne.

En mulighet er å få tatt hcg-prøver med et par dagers mellomrom for å sjekke om stigningen er som den skal.

Men jeg er enig med Primrose, ville tatt en privat ul om et par uker når du har kommet så langt at du kan se hjertet slå. For meg har hvertfall det vært betryggende.

Ingenting som tilsier at det ikke går bra selv om du føler at ting er annerledes. Men når man har mistet tidligere, er det jo lett å bli ekstra bekymret.

Krysser fingrene for deg
Gammel 27-12-2011, 01:47   #4
Fransiscka
Seniormedlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: troms
Meldinger: 2,374
Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.

Det virker som du er redd for å oppleve en ny MA, forståelig nok. Men man har hcg i kroppen selv om man har MA. Så om et foster ikke utvikler seg etter uke 5, f.eks, har man fremdeles positive tester også i uke 11, f.eks.
Jeg oppdaget ma i uke 11. Etter utskrapningen hang hcget igjen i 6 uker.
Be om en tidlig ul hvis du er usikker
Evt skaff hjemmedoppler. Det var ett av mine smarteste kjøp ved min graviditet sist.
(men du kan tidligst høre hjertelyd etter 8-10 uker)
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-12-2011, 13:45   #5
liss
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Sted: Haugesund
Meldinger: 326
liss er bare skikkelig grei.liss er bare skikkelig grei.liss er bare skikkelig grei.liss er bare skikkelig grei.

Jeg hadde MA i uke 14 i fjor. Der hadde ikke fosteret utviklet seg fra uke 5. Hadde alle symptomer men hadde dårlig magefølelse. Visste på en måte noe var galt
Tok hcg noen ganger fra uke 5 og den steg som den skulle helt frem til uke 14.
Tror nok ul er den sikreste måten å sjekke at alt er ok

På den annen side når jeg ble gravid nå så følte jeg meg ikke gravid i heletatt før uke 7 annet enn ømme pupper
Tror nok d går veldig bra jeg
liss er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:02.