Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-12-2013, 13:39   #1
Pindus
Medlem

Pindus sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 345
Pindus vil raskt nok bli berømt.Pindus vil raskt nok bli berømt.
Friskt barn etter abort?

Hei, jeg har opplevd ma/bo for noen måneder siden. Er nå gravid i 7uke og skal på tidlig ul på fredag... Er selvfølgelig nervøs noen her inne som har fått friskt barn etter abort? Og hvordan har symptomene utartet seg forskjellig? Eller er det umulig å merke forskjell? Rundt uke 12-14uke i forrige svangerskap følte jeg meg ikke gravid lenger..sikkert Pga synkende hcg... Men ellers hadde jeg sikkert liten livmor uten at jeg hadde noe å sammenligne med,... Noen erfaringer?
Pindus er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-12-2013, 14:17   #2
MammaKaos
Veteranmedlem

MammaKaos sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Romerike
Meldinger: 4,088
Blogginnlegg: 9
MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Friskt barn etter abort?

Gratulerer med spire i magen igjen!

Jeg hadde en ma/bo før jeg ble gravid med marsspiren min Kan jo ikke si for sikkert at jeg får et friskt barn enda, men etter 5 fine ultralyder, har jeg stor tro på at det skal gå bra denne gangen

Men kjenner godt igjen følelsene dine, jeg var livredd før min først ul dette svangerskapet. Ønsker deg lykke til på fredag!
med Jordbærfisk
MammaKaos er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-12-2013, 14:24   #3
Pindus
Medlem

Pindus sin avatar

Hei mammakaos takk for svar! Liker å høre positive tilbakemeldinger, leser for mye negativ statistikk på nettet...vet jeg burde holde meg unna, men vanskelig.
Godt å høre at alt er bra med deg!
Gammel 11-12-2013, 14:36   #4
mom
Supermedlem

mom sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,143
Blogginnlegg: 6
mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.

Jeg hadde MA i 2008, fikk gutt med IVF i 2010, MA (molagraviditet) i januar 2012, og får nå barn om 5 dager

Har aldri lest statistikker, men har skjønt at det er temmelig vanlig med noen aborter. Prøver selv å tenke at det er en grunn til at det skjer. Naturens måte å ordne opp på kanskje?

Masse lykke til!
Håper du får et fint svangerskap
mom er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-12-2013, 14:40   #5
-Lucy
Medlem

-Lucy sin avatar

Medlem siden: May 2013
Meldinger: 327
Blogginnlegg: 2
-Lucy er som en uslipt juvél.-Lucy er som en uslipt juvél.-Lucy er som en uslipt juvél.-Lucy er som en uslipt juvél.

Følger med her, da jeg har mange av de samme tankene.
Gammel 11-12-2013, 17:04   #6
Pindus
Medlem

Pindus sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av -Lucy Vis post
Følger med her, da jeg har mange av de samme tankene.
Vi er i samme termingruppe vi Lucy godt vi er flere. Vi får oppdatere etterhvert som det skjer noe nytt... Men med symptomer skal vi ikke bekymre oss veldig EGeNTLIG! Var symptomløs i flere uker på slutten sist.. Blir tydelig når hormonene siver ut av kroppen..
Gammel 11-12-2013, 17:42   #7
Beate78
Medlem

Beate78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Åsnes
Meldinger: 366
Blogginnlegg: 25
Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.

Jeg hadde en ma i uke 12 i 97 og fikk ei frisk nydelig jente (samme dato) i 98. Deretter prøvde jeg i mange år uten å bli gravid. Ønsket meg to tette. Under Ivf med xn ble jeg gravid, men mistet og mistet mange ganger utløpet av noen år. Byttet ut mannen (av mange årsaker ) og møtte min nåværende. Vi hadde en ma i uke 8/9 med tvillinger for et år siden. Noen tidlige sa og kjemiske etterpå så satt den. Testet positivt på det somville vært termindato i mai og venter en nydelig prins i slutten av januar Har vært på ikke mindre enn 9 ultralyder så langt og alt ser helt perfekt ut Nå er storesøster akkurat blitt 15 år og blir perfekt storesøster

Det er mulig. Prøv å nyt hver en dag som gravid isteden for å bekymre deg ihjel. Som oftest går det helt fint og du har statistikken på din side Symptomer eller ikke spiller ingen rolle. Bare nyt alt du kan så lenge du kan. Da går dagene så mye enklere Masse lykke til
Og mange sa/kjemiske.. Hab.abort + PCOS
Lille knøtt kom 21.1.14 og nytt bittelite knøtt er ventet i aug/sept 15. Perfekt overraskelse sett på ul 4/2
Beate78 er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-12-2013, 19:21   #8
studentinne
Medlem

studentinne sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 344
studentinne vil raskt nok bli berømt.studentinne vil raskt nok bli berømt.

Hadde MA/SA for 4 år siden, mistet i uke 6. Var på UL rett før jeg mista og det ble konstatert anembryonisk fostersekk (uten embryo). Så det hadde nok gått galt fra starten av. Jeg hadde null symptomer den gangen også. Denne gangen var jeg dødskvalm fra uke 5 ca. Var til tidlig UL i uke 6 og det ble sett et bankende hjerte og embryo inni. I følge ordinær UL ser gutten frisk ut.

MA/SA er veldig vanlig og mange kvinner som har vært gravide opplever det en gang i livet. Til og med min mor som har født 9 barn opplevde det en gang. Samme med min søster som har 4 barn.

April -14
studentinne er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-12-2013, 07:57   #9
-Lucy
Medlem

-Lucy sin avatar

Medlem siden: May 2013
Meldinger: 327
Blogginnlegg: 2
-Lucy er som en uslipt juvél.-Lucy er som en uslipt juvél.-Lucy er som en uslipt juvél.-Lucy er som en uslipt juvél.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pindus Vis post
Vi er i samme termingruppe vi Lucy godt vi er flere. Vi får oppdatere etterhvert som det skjer noe nytt... Men med symptomer skal vi ikke bekymre oss veldig EGeNTLIG! Var symptomløs i flere uker på slutten sist.. Blir tydelig når hormonene siver ut av kroppen..
Ja, det er godt å vite at man er fler som har disse tankene. Ved forrige graviditet ble sjokket stort for meg også, for jeg hadde aldri trodd det ville skje oss. Jeg var også i en termingruppe hvor jeg synes alle virket skråsikre på at dette ville gå bra osv. Derfor føles de litt bedre denne gangen når vi er flere som har vært gjennom det samme, flere som er litt tilbakeholdne enn så lenge og flere som kan dele bekymringene.

Vi skal ha tidlig ul om 2 uker, men jeg håper inderlig at det blir en positiv opplevelse. Jeg hadde nemlig en veldig tøff opplevelse ved forrige graviditet hvor gynekologen fortalte meg at "nok alt var bra", selvom fosteret var altfor lite og en annen gynekolog samme dag kunne konstatere en MA.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:22.