Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-02-2017, 09:47   #1
Lykkelit2
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2016
Meldinger: 24
Lykkelit2 er på vei til noe stort.
Feriepenger, foreldrepermisjon og offentlig sektor

Hei! Noen som kan svare meg på dette, håper jeg

Hvordan blir det med utbetaling av feriepenger året etter foreldrepermisjon, altså det året man er tilbake igjen?

Jeg tenkte jo som så at foreldrepenger er jo skattbar inntekt. Vet at NAV dekker de første 12 ukene og beregner 10,2 % feriepengegrunnlag her, men hva med de resterende ukene, betaler arbeidsgiver dette?

Vet at arbeidsgiver utbetaler meg vanlig lønn gjennom permisjonen og får refundert fra NAV. Altså ikke NAV som betaler meg direkte, som jeg vet det kanskje gjøres noen steder. Gjelder dette da feriepenger også? Altså at min arbeidsgiver betaler meg feriepenger, og får refundert for de første 12 ukene av NAV?
Gammel 03-02-2017, 01:17   #2
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,734
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Feriepenger, foreldrepermisjon og offentlig sektor

Du skal få feriepenger som vanlig hos din arbeidsgiver. Og de får refundert fra NAV som de får av den andre lønnen din. De går i minus der, siden du får 100 % feriepenger utbetalt, og de tilbake kun for 12 uker En av fordelene med offentlig sektor

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:00.