Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i oktober

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-02-2012, 10:15   #1
Snowie
Medlem

Medlem siden: Feb 2012
Meldinger: 98
Snowie vil raskt nok bli berømt.
Blir mamma og har ikke jobb..

Mitt vikariat går ut før jeg føder.. Jeg bekymrer meg, men jeg har jo krav på foreldrepenger så det skal gå bra.. Har jeg rett til dagpenger etter endt permisjon? Har noen andre det slik som meg?
Snowie er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-02-2012, 10:28   #2
Q-melk
Supermedlem

Q-melk sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: i dalen
Meldinger: 1,329
Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blir mamma og har ikke jobb..

Skulle tro du har rett på dagpenger, det er vel ikke forskjell på det om man er gravid eller ikke ? Ta deg en tur på nærmeste Nav og prat med de, det er oftest det enkleste.

Q-melk er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-02-2012, 11:05   #3
TryXe
Supermedlem

TryXe sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Nedre Romerike
Meldinger: 1,018
TryXe har mye å være stolt av.TryXe har mye å være stolt av.TryXe har mye å være stolt av.TryXe har mye å være stolt av.TryXe har mye å være stolt av.TryXe har mye å være stolt av.TryXe har mye å være stolt av.TryXe har mye å være stolt av.TryXe har mye å være stolt av.TryXe har mye å være stolt av.

Igrunn samme situasjon som jeg var i sist, detta...

Mitt vikariat gikk ut tidlig i svangerskapet, og fikk ikke forlenga (det var ikke pga graviditeten, for den visste de ikke om når avgjørelsen ble tatt).. Var vel arb.ledig fra ca. uke 12 +/-.
Fikk dagpenger da (og etterhvert sykepenger..), og siden dagpenger telles som opptjening til permisjonspenger var jo ikke det heller noe problem. Når man er arbeidsledig beregnes permisjonspengene ut fra de 6 beste av de 10 siste mnd før permisjon, så mine ble beregnet ut fra 4 av mnd jeg jobba, og 2 mnd med dagpenger.

Permisjon telles også som opptjening av dagpenger ja, men det blir jo gjerne ett lavere beløp igjen.. Siden jeg fikk dagpenger også før permisjonen kunne jeg gjenoppta det samme vedtaket og få samme dagpengesats som jeg hadde før permisjonen, så da ble det ikke så gæli

Så ja, du får både permisjonspenger (som du sier sjøl) og dagpenger både før og etter permisjonen
Bare spør hvis du har flere spørsmål

Det som på mange måter ble det mest slitsomme for meg var at jeg ikke visste hva som skjedde når permisjonen gikk ut, altså hvor lenge jeg måtte gå før jeg fikk jobb osv.. Så jeg klarte ikke helt å kose meg med permisjonen på slutten, sånn som jeg gjerne ville..

med BettyBoop*, Coeur og MumSally
TryXe er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-02-2012, 18:22   #4
veropero
Supermedlem

veropero sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Østfold
Meldinger: 1,209
veropero har en strålende fremtid.veropero har en strålende fremtid.veropero har en strålende fremtid.veropero har en strålende fremtid.veropero har en strålende fremtid.veropero har en strålende fremtid.veropero har en strålende fremtid.veropero har en strålende fremtid.veropero har en strålende fremtid.veropero har en strålende fremtid.veropero har en strålende fremtid.

Er i samme situasjon selv. Vikariatet mitt går ut 31.07, og permisjonen starter i beg av oktober, så blir 2 mnd uten lønn evt. Men jeg har søkt ny jobb, men tviler på at de ansetter en lærer som bare får jobbet 2 mnd... :S
Og med min historie så kan jeg nok regne med å bli sykemeldt en stund før termin også, så kanskje det ordner seg uansett.

veropero er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-02-2012, 19:33   #5
Huttetua
Medlem

Huttetua sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Sted: Göteborg
Meldinger: 344
Huttetua vil raskt nok bli berømt.Huttetua vil raskt nok bli berømt.

Samma her.
Mitt vikariat går ut ca. 30. juni. Ca to uker før termin.
Den blir ikke fornya, personen jeg vikarierer for kommer tilbake i sin jobb.

Mest dumme for min del er at jeg mister halve ferien, her i Sverige regnes ferie i inneværende år. Og kontrakten går halve året=halv ferie...

Og en annen sak: Siden jeg begynte i jobben 4. august 2011 og slutter ca. 30.juni, så får jeg heller ikke arbeidsgivertillegget i svangerskap permisjonen.... Jobber i skole og kontrakten begynte ikke før fritids åpnet igjen etter ferien min. Surt. Men var mest opptatta av å BLI gravid og ha en jobb, og visste ikke om disse reglene da.

Huttetua er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 11:00.