Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-01-2011, 10:43   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Exclamation Paracet i svangerskap

For en stund tilbake slo media stort opp at paracetamol i svangerskapet kunne føre til misdannelser, spesielt hos guttefostre.

Jeg fant noe mer nyansert (og nøytral/mindre selgende informasjon) her, og synes det kunne være kjekt å få med seg:
http://www.legemiddelverket.no/templ...____82692.aspx
  Svar med sitat
Gammel 23-01-2011, 10:53   #2
Cilius
Veteranmedlem

Cilius sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: På landet
Meldinger: 3,679
Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Paracet i svangerskap

Takk for info!
Cilius er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-01-2011, 11:02   #3
Jannamor
Seniormedlem

Jannamor sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,677
Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.

litt mer fornuftig ja

http://bit.ly/e7Fdi9
Jannamor er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-01-2011, 16:48   #4
Junio
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Akershus
Meldinger: 1,425
Junio har en strålende fremtid.Junio har en strålende fremtid.Junio har en strålende fremtid.Junio har en strålende fremtid.Junio har en strålende fremtid.Junio har en strålende fremtid.Junio har en strålende fremtid.Junio har en strålende fremtid.Junio har en strålende fremtid.Junio har en strålende fremtid.Junio har en strålende fremtid.

Veldig bra informasjon, takk for link!

og Vesla, juni 2011
Junio er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-06-2011, 20:25   #5
M.K
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Bergen
Meldinger: 7
M.K er på vei til noe stort.

Jeg har mye migrene og har fått beskjed av lege at paracet skal kun taes i nødstilfelle, som f.eks ved høy feber som må ned. Så jeg har holdt meg unna, selv om det er fristende og ta når hodepinen er så vanvittig at jeg spyr....
M.K er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-06-2011, 00:15   #6
Silledille
Supermedlem

Silledille sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Meldinger: 714
Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.

M.K: Når hodepinen er så vanvittig at du spyr, da tar du en paracet... Leste du artikkelen apolla la ut øverst her? Hold deg under 5 uker, så burde det være greit.

Jeg har ikke turt å ta noe enda, jeg heller. Pleier å ta to paracet og to ibux samtidig mot leddsmerter, og tror ikke en enkel paracet vil hjelpe stort , så da lar jeg det like godt være. Men har jeg grisevondt i hodet en dag kan jeg godt ta en. Så takk for infoen, apolla!
Silledille er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-06-2011, 19:11   #7
Fugl Fønix
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 23
Fugl Fønix vil raskt nok bli berømt.Fugl Fønix vil raskt nok bli berømt.

Jeg har kraftig bekkenløsning, og legen min sier at jeg bare må ta paracet når jeg ønsker det, opp til 4 g. om dagen. Nå går det veldig sjeldent mer enn ett gram, og det er ikke hver dag heller, men jeg tror vel egentlig at det ikke er godt for hverken mor eller barn om mor skal holde seg gående med store smerter heller.

Når det er sagt, så er det jente jeg har i magen, så da er det jo ingen testikkel-risiko uansett.
Fugl Fønix er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-06-2011, 09:17   #8
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Det stod også at den danske undersøkelsen viste at langvarig bruk av paracet... Om man har veldige bekkensmerter, hodepine, leddsmerter eller tannverk i en dag eller to kan vel egentlig ikke sammenlignes med langvarig

Jeg hadde startende bihulebetennelse, legen sa da at jeg skulle ta nesespray. Så sa jeg at det stod at det ikke var anbefalt for gravide. Men han sa at om jeg brukte den i noen dager ville det ikke skade fosteret. Tror man kan bruke skjønn på det meste
  Svar med sitat
Gammel 28-06-2011, 12:45   #9
Silledille
Supermedlem

Silledille sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Meldinger: 714
Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.

Jeg er på vei ned fra bihulebetennelse. Var relativt kraftig, men det ser ut som Apocillin -penicillinen tar knekken på den. Legen min sa jeg bare skulle bruke saltvannsspray De er vel like forskjellige som oss, de legene.
Silledille er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-06-2011, 14:16   #10
ibi
Veteranmedlem

ibi sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 4,325
Blogginnlegg: 1
ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.

Når det gjelder nesespray, finnes det nesesprayer som både kan brukes av gravide og som ikke bør brukes av gravide. Så selv om saltvannspray er det som først og fremst anbefales, så er man ikke dømt til å gå potta tett i nesa/bihulene, dersom det ikke er nok. Jeg er av den typen som er nødt for å bruke nesespray (ikke saltvannspray) når jeg er forkjøla, for å forebygge bihulebetennelse, ellers setter det seg med en gang hos meg.
Lille overraskelse, termin 19.11.14

Sladrer med LykkeLi
ibi er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:31.