Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-12-2012, 01:20   #21
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: MME tråden

Godt å se at det er noen som har gode erfaringer, og trist å vite at vi er så mange som har ganske like og dårlige erfaringer...

Skulle ønske de kunne bli flinkere til å se hver enkelt og hvilke tiltak som kan hjelpe på individuellt nivå. For noen er håndmelking en god løsning (for meg var det et smerteh***), andre har god hjelp av brystskjold osv osv. Men at hver enkelt ansatt på barsel kjører ut sin metode de 8 timene i døgnet de er på jobb, og at det dermed er nytt regime 3 ganger i døgnet, det fungerer ikke

Jeg gruer meg også til barseltiden som kommer, men velger å håpe på at det skal gå bedre med mer erfaring og selvtillit i bagasjen.
Gammel 08-12-2012, 14:33   #22
Knøtteliten
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Meldinger: 418
Knøtteliten er som en lysfontene.Knøtteliten er som en lysfontene.Knøtteliten er som en lysfontene.Knøtteliten er som en lysfontene.Knøtteliten er som en lysfontene.Knøtteliten er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kakaosmule Vis post
Ok, det ordner seg nok.
Er spent på hvor mye MM jeg får produsert denne gangen.

Scenario: Barnet blir født, mor har lite melk og barnet har stort sugebehov. Barnet gråter og blir ikke fornøyd. Hva av hjelp får man på sykehuset?

Når man kommer hjem har man MME og smokk, men sånt er jo bannlyst på sykehuset.
Jeg fødte på ahus, og jeg syns ikke jeg ble utsatt for ammepress. Jeg ble spurt, både på føden og barsel, om jeg ville amme. Jeg hadde veldig lite melk så snuppa fikk MME på sykehuset. Vi var flere ganger tilbake på poliklinikken av forskjellige grunner, og de presset meg aldri til å amme. Jeg var ganske fortvilet og ville gi opp hele ammingen etter noen dager. De forsøkte ikke å overtale meg til å amme, men ga meg veiledning i hvordan jeg skulle avslutte ammingen. Jeg følte heller ikke noe press fra helsestasjonen, men der tror jeg nok det er veldig avhengig av personen du treffer.
Knøtteliten er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-12-2012, 11:08   #23
Badekar
Medlem

Badekar sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 232
Badekar er som en uslipt juvél.Badekar er som en uslipt juvél.Badekar er som en uslipt juvél.Badekar er som en uslipt juvél.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tajel Vis post
Skulle ønske de kunne bli flinkere til å se hver enkelt og hvilke tiltak som kan hjelpe på individuellt nivå. For noen er håndmelking en god løsning (for meg var det et smerteh***), andre har god hjelp av brystskjold osv osv. Men at hver enkelt ansatt på barsel kjører ut sin metode de 8 timene i døgnet de er på jobb, og at det dermed er nytt regime 3 ganger i døgnet, det fungerer ikke
Signerer!!! (Det var vell egentlig noe slikt jeg prøvde å si, jeg fikk bare ikke til å forklare det så godt som du gjorde)
Gammel 14-08-2013, 22:06   #24
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Test av små termoser der to av testkriteriene er hvor godt termosen holder på varmen og hvor enkle de er å rengjøre. Nyttig for flaskeforeldre

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:10.