Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-12-2013, 19:47   #1
spireliten
Supermedlem

spireliten sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Meldinger: 468
spireliten er bare skikkelig grei.spireliten er bare skikkelig grei.spireliten er bare skikkelig grei.spireliten er bare skikkelig grei.
Quest barer (protienbar)

Er dette ok å spise som gravid?

Jeg har fått smaken på ett par av mannens og nå går de ned på høykant her
Noe som foråvidt er ganske greit iom at jeg spiser mest karbs til vanlig og veldig lite proteiner egentlig.

Men så kom jeg pluselig til å tenke tilbake på da jeg skulle trene styrke og få litt muskler etter sist fødsel og fremdeles ammet, at det sto på boksene med proteinpulver at det ikke skulle brukes av gravide/ammende.. og så plutselig slår det meg nå om disse barene kan være noe problem for gravide også?

Kan ikke skjønne hva som skal være farlig med å få i seg mer/nok proteiner, men så er jo ikke jeg noen ernæringsekspert og vet ikke om det er andre fy ting i slikt? Noen som vet?
Gammel 30-12-2013, 09:04   #2
Fru Gurk
Supermedlem

Fru Gurk sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Follo
Meldinger: 850
Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.
Sv: Quest barer (protienbar)

Jeg henger meg på dette.

Jeg klarer enkelte dager kun å få i meg måltidserstattere (barer) og lurer litt på om dette er positivt eller negativt.

De dagene jeg ikke klarer noe annet er jeg bare kjempekvalm og spyr bare av tanken på mat. Og noe må jeg jo ha i meg...
Disse barene skal jo inneholde alt av vitaminer og mineraler man skal trenge. Er dette skadelig for min lille huleboer?

10. februar 2010
og
mirakelet 20. mars 2014
Fru Gurk er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-12-2013, 20:40   #3
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Hadde barene kun bestått av proteiner, vitaminer og mineraler, så er det vel greit tenker jeg Men sjekk om det er andre helsekost-"ingredienser" i innholdsfortegnelsen, og undersøk om de er ok for gravide.

Hvis barene inneholder kunstige søtningsmidler så er det en avveining om man synes det er ok å få i seg for mye av som gravid.

Jeg vet at enkelte slike barer er merket med at de ikke skal spises av gravide og ammende, nettopp pga innhold av stoffer som ikke er ok eller ikke er undersøkt for gravide, men tydeligvis ikke akkurat dette merket.
Gammel 31-12-2013, 10:07   #4
spireliten
Supermedlem

spireliten sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Meldinger: 468
spireliten er bare skikkelig grei.spireliten er bare skikkelig grei.spireliten er bare skikkelig grei.spireliten er bare skikkelig grei.

Disse er søtet med stevia, som forsåvidt er naturlig søtning (men det er vel ikke forsket så mye på?)

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:16.